A címben említett Warfare mód lehet a legvonzóbb sokak számára a játékból, amit meg is lehet érteni, úgy néz ki, új szintre emelték a feladat alapú játékmódot az Epic fejlesztői. A teljesítendő cél az, hogy el kell pusztítani a másik csapat energiaközpontját, ám ezt egy hatalmas pajzs védi. Ezért először azt kell hatástalanítani, amit a pályán elhelyezett csomópontok elfoglalásával lehet megtenni (ezekből a pálya méretétől függően 1-5 darab lesz). Ezek szerepe az is, hogy az óriási pályákon bizonyos helyekre koncentrálja a harcot, hogy ne csak egymást keressék a játékosok.

UT3: Warfare mód és más részletekA korábbi részekből jól ismert botok most talán még okosabbak, mint eddig valaha, így az ő segítségükkel is teljesíteni lehet ezeket a feladatokat. Hogy tovább színesítsék a játékmenetet, lesznek karakterosztályok is. Támadó, védekező és gömbhordozó közül választhatunk. Az első kettő dolga egyértelmű, de az utóbbit talán nem árt megmagyarázni. A gömb (orb) hordozója fontos szerepet kap, hiszen ha eljut egy csomóponthoz, akkor azonnal elfoglalhatja azt, sőt a gömb közelségét észlelve az épület automatikusan lezárja a bejáratokat. De itt is van azért egy kis bökkenő, ugyanis egy magasba lövellő  fénysugár jelzi az ellenfeleknek, hol vagyunk. Amennyiben meghalunk és elejtjük a gömböt, az még 15 másodpercig ottmarad és addig sem tudják visszafoglalni a helyet. De egy játékos/bot fel is áldozhatja magát, hogy visszakerüljön a helyére, tudniillik az érintése halálos.

UT3: Warfare mód és más részletekEz utóbbit aljas módon ki is használhatjuk, hiszen lehet halottnak tettetni magunkat, hogy elejtve a gömböt odacsalogassunk egy gyanútlan "ingyen fraget". Akinek ezek alapján megtetszett ez a játékmód, örülhet, mert a 40 pálya körülbelül egyharmada ilyen lesz. Az újdonságok sorába tartozik az is, hogy több olyan lerakható tárgy is lesz, mint a "Lassító tér", ami mindent nagyon lelassít, ami át akar menni rajta, legyen az játékos vagy éppen egy rakéta. Ezzel kapcsolatban is lehet majd trükköket alkalmazni, például egy aknát lerakni  a széléhez, hogy lassítva nézzük végig, amint felrobban az a szerencsétlen, aki telibe kapja.

Aki nem szereti, ha nála sokkal jobbak simán lealázzák online meccseken, azoknak is van egy jó hírem: lesz beépítve olyan szűrő a játékba, ami megmutatja, milyen szintű játékosok vannak az adott szervereken, így elkerülhetőek lesznek a kellemetlen csalódások. Szintén ide kapcsolódik, hogy a karakterünket is alaposan testre lehet majd szabni, nem csak az előre elkészített modellek közül lehet válogatni. A modderek megjelenésével pedig biztosan számíthatunk majd sok őrült kiegészítőre is. A mutátorokból is többet terveznek és természetesen olyan kedvencek, mint az insta-gib és ennek különféle változatai, benne lesznek a játékban.

UT3: Warfare mód és más részletekEgyelőre még nem láthattuk képeken vagy videókban, de nagyon úgy néz ki, hogy Xan ismét tiszteletét teszi, hiszen csapata, a Liandri Corrupt biztosan ott van. A pályákon, mind egy-, mind többjátékos módban látható lesz majd valamilyen szintű necrifikáció (nyálkás felületek lepnek el helyeket, nagy csápok jelennek meg), ami a Necris faj jelenlétének "köszönhető", de ez persze a kampányban kap hangsúlyosabb szerepet. A történet pedig nagyjából 8-10 óra játékidőt ígér, ami játékostól függően változhat, mert nem kell majd feltétlenül csak a Necris invázióval foglalkozni.

A gépigényről még nem mondanak semmit, de a régi hagyományokhoz hűek maradnak, tehát most is nagyon fontos az Epic számára, hogy minél több gépen jól fusson a játék, amiben a nagyfokú  skálázhatóság is segítségükre lesz. PC-re is lesz a korábbi ígéreteknek megfelelően demó, valószínűleg megjelenés előtt néhány héttel. Ha a régi tervektől nem térnek el, akkor előbb lesz nálunk, mint a PS3-on (ami az utóbbi idők gondjait tekintve nem is lenne meglepő). A játék megjelenéséről még mindig csak annyit tudunk, hogy majd valamikor novemberben.