Yokaa-Laylee, Skylar & Plux, Jak & Daxter, Ratchet & Clank: az elmúlt évek, évtizedek legjobb videójáték-párosai, melyek közül kettő PC-re is, kettő pedig csak konzolra jelent meg. Ratchet több, mint 20 éve formálódó történetében négy PS generációt is megjárt, a PS5-re 2021-ben megjelent Rift Apart alcímmel rendelkező rész a széria egyik legjobbja lett. Azt pedig egy ideje sejthettük a Sony elmúlt években látott üzletpolitikáját figyelembe véve, hogy a játék előbb-utóbb ellátogat PC-re is. Nos, ez megtörtént, ugyanakkor felmerült egy komoly kétely. A PC-re megjelent PS játékok nagy része, így a God of War és a Spider-Man is remek élményt adott, ugyanakkor a legutóbbi megjelenés, a The Last of Us orbitális fiaskója után azt várták az emberek, hogy a Nixxes Sotftware hogyan adja át a galaxis utolsó ismert lombaxjának PC-re készült kalandját.

Galaxis útikalauz lombaxoknak

A Ratchet & Clank: Rift Apartról drag kolléga írt 2021-ben egy remek tesztet, aminek minden egyes szava ma is megállja a helyét. A történetről persze így is meg kell emlékezni röviden, ebben a cikkben azonban inkább arról lesz szó, hogy hogyan sikerült a Rift Apart PC-s portja, milyen a teljesítménye. Ratchet és apró robotcimborája, Clank egy össznépi ünneplésre készül, azonban az induló buliba belerondít Dr. Nefarious, aki meg akarja öletni hőseinket, ráadásul elcsórja Ratchet Dimenzionátorát, amivel lyukat üt a galaxisok közti szövetbe… Innen pedig a feladat adott: a lombaxnak vissza kell szereznie az eszközt és meg kell akadályoznia Dr. Nefarioust abban, hogy megvalósítsa gonosz terveit.

A tesztgép egy ASUS TUF A15 volt: az AMD Ryzen 5700H, 16 GB RAM, 1 TB NVME SSD és Nvidia 3070 RTX bőven meghaladja az Insomniac által kért ajánlott gépigényt. Ennek tudatában különösen meglepő volt, hogy telepítés után közölte a játék, hogy a videókártya nem elegendő a program futtatásához. A felbontást eggyel lejjebb (1600x900p) véve már elindult a játék: még ezen a felbontáson is hihetetlenül szép képet kaptunk és gyors játékmenetet, azonban a Dr. Nefariousszal való első összecsapáskor összeomlott a játék, melyet a tesztelés első óráiban többször megismételt. Szerencsére egy gyorsan kiadott hotfix az összeomlás problémákat orvosolta és ezek után már gond nélkül lehetett élvezni a dimenziókon átívelő kalandokat. Azt meg kell említeni, hogy a Ratchet & Clank: Rift Apart kivételesen jól testre szabható, vagyis szinte mindent lehet állítani rajta a bolygókon lévő forgalom sűrűségétől kezdve a hajak részletességén keresztül egészen a ray-tracing árnyékok mértékéig, de természetesen a legmagasabb beállításokkal mutatja meg a Ratchet & Clank: Rift Apart, hogy mire képes.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Felhőtlen szórakozás

Nagyon sok mindenre: az Insomniac Games alkotása csodálatos tálalást és őrült tempót, szerethető karaktereket és egy kedves, egyben humoros történetet kínál. Egyik pillanatban egy fesztiválon veszünk részt, aztán megjelenik Dr. Nefarious és bandája, és elkezdődik az akció, utána pályák egyik részéről a másikra ugrálunk dimenziókapukon keresztül. Arénaharcokban veszünk részt, falakon futunk, hatalmas mélységek felett lengünk, hogy elérjük a célt, számítógépek belsejében számítógépes vírusokat próbálunk eliminálni, és így tovább. Szinte nincs olyan órája a játéknak, ami ne mutatna be valamilyen újdonságot. A Ratchet & Clank: Rift Apart egy kifejezetten színes játék, a szó minden értelmében: igaz, hogy a meglátogatható bolygók száma nem túl nagy, azonban ezek kidolgozottsága egészen elképesztő. Rengeteg dolgot lehet összeszedni, mindenhol vannak titkok, amiket meg lehet találni, így, ha valaki 100 százalékosra akarja teljesíteni a játékot, akkor az 15 óránál többet is eltölthet Ratchet és barátai társaságában.

A Ratchet & Clank: Rift Apart a tökéletes szórakozást adó játék kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Mindenki megtalálhatja a játékstílusának megfelelő nehézséget, a történet könnyű megértéséhez pedig az is hozzájárul, hogy tökéletes magyar felirattal rendelkezik a játék. Ez a játék az akció-platformerek között is kiemelkedő élményt nyújt, még akkor is, ha kell a tökéletes élményhez még egy-két kisebb javítás. A játékmenet változatossága példaértékű, tálalása kiváló, így a Sony ezzel a játékkal bőven feledtetni tudta a The Last of Usszal elkövetett fiaskót. Ezek után már csak egy kérésünk van: minden Ratchet játék jelenjen meg PC-re, garantáltan könyvtárba kerülne az összes rész!