Ez a hónap kétségkívül a speciális osztagoké, gondoljunk csak a Rainbow Six Lockdownra, a The Regimentre, és nem utolsósorban a frissen befutott SWAT4-kiegészítőre. A Stetchkov Syndicate esetében a „kiegészítő” jelző nemcsak arra utal, hogy a futtatáshoz szükséges az alap SWAT4, de garancia is arra a minőségre, amit az alapjáték képviselt.



A SWAT sémája semmit sem változott: first person nézőszögből követjük az eseményeket, hogy aztán egy zárt területen belül a két kétfős osztagunkat a szituációérzékeny menün keresztül irányítva megoldja a kényes szituációkat. A rendőri munkát taglaló produkcióban még mindig a „life-saving organization” (életmentő szervezet) kifejezésen van a hangsúly. Magasabb nehézségi fokon a non-lethal, illetve less-lethal (nem halálos) felszerelés használata elengedhetetlen, a felszólítás nélkül lelőtt rosszfiúkért büntetés jár, és az olyan apróságok, mint a bizonyítékok összegyűjtése, vagy a szituációk korrekt jelentése is súlyozottan esik a latba az értékelésnél.

A Stetchkov Syndicate méltánytalanul rövidre vágta az élvezet fonalát, igaz ugyan, hogy a felvonultatott szituációk (túszmentés, bombák hatástalanítása, elbarikádozott bűnözők begyűjtése) a megszokott minőségben jönnek, de a hét csak törpék, mesterlövészek és szamurájok esetében kedves szám, küldetésnek kevés. A címben jelzett szindikátussal a játék második felében mérkőzünk meg, az első etapot olyan, amerikai kultúrkörökben vélhetően mindennapos eseteknek szentelték, mint a sátáni zenék ellen fegyverrel ágáló civilek, vagy a mezőgazdasági minisztériumban bombákkal rakoncátlankodó farmerek. Félreértés ne essék, a kigondolt körítés jó - legfeljebb néhol picit irreális… A grafika továbbra is korrekt, az audio-rész pedig tovább javult, lényegesen több, és jobb minőségű kommentárt adtak a szereplők szájába, mint az alap SWAT4-ben. Az AI-ra sem lehet panaszunk - csak az a hét küldetés lenne inkább tizenhét…

A korongra került újítások közül a legfontosabbak az irányítást érintik. A SWAT4-ben rengeteg gondot okozott a civil engedetlenség, és egyetlen úgy-ahogy humánus, könnygázzal vehettük csak rá túszokat a térdelésre - pedig de szívesen lenyomtunk volna néhány sallert…! Ennek ezentúl semmi akadálya, és a balhorog valóban működik is. A pontos időzítést követelő szituációkhoz megjelent a parancsok felfüggesztésének lehetősége: a Ctrl billentyű nyomva tartása mellett kiadott utasításaink addig nem hajtódnak végre, míg az indítási jelet meg nem adjuk. Íme a tökéletes lehetőség, hogy a vörös és kék osztag hajszálra egy időben, két irányból támadjon egy több behatolási ponttal rendelkező helyszínt!


 
A felszerelésben megjelentek a SWAT3 óta mellőzött világítórudak, plusz az éjjellátó szemüveg. A fegyverek közé 7 új típus masírozott be, például a CAR hangtompítós-távcsöves automata, vagy a Lockdownban kicikizett 40 milis gránátvető, amely itt tényleg hatékony fegyver: könnygázt, vakítógránátot tud kilőni, illetve less-lethal eszközként gumilövedéket is.  

A Stetchkov Syndicate azt hozta, amit vártunk, sőt multiplayer téren még többet is (a CTF-et idéző új Smash & Grab játékmód, mikrofonos kommunikációt), de a kiegészítő legnagyobb dobása véleményem szerint az, hogy nincs erőltetett újítás, meghagyták a jól bevált alapokat.

Írta: Tika