Kalandunk az óriási lamantin bendőjében kezdődik. Kedvenc kalózvadásznőnk, Morgan LaFlay szerencsére eszméletét veszti, így Guybrushnak lehetősége van kicsit körülnézni a gyomorban.

Néhány lépés után máris találkozhatsz De Cavával. Beszélgetés során átadhatod neki a nyakéket, amin keresztül a vuduhölgy megszállja őt és elmondja, hogy nem szabad szólni neki arról, hogy miért vagy itt és mit keresel. Cselekedj pont az ellenkező módon egy kis szórakozás reményében! Első feladatod az lesz, hogy bebizonyítsd, házas vagy, szóval a vuduhölggyel nem olyan a kapcsolatod. Mivel csak egyetlen nőnemű egyén van a közelben, nincs más hátra, mint felébreszteni a kalózvadászt.

Winslow utasításait kell követni, hogy elsősegélyt adj a lánynak. Először meg kell nézni, hogy egyáltalán él-e. A pulzusát nézd meg a karján. Következő lépés: vegyél el tőle minden fegyvert. Mindezek után fel kell emelni a lábait, ezzel elősegítve a vérkeringést. Ekkor kiesik egy lista a levadászni való kalózokról. Ettől sem ébred fel. Repülősót kéne vele szagoltatni, attól egyből felébredne. Vedd fel a hernyót a földről, majd menj fel a hajódra és mássz fel a főárboc tetejére. A lamantin fülében vagy. Vedd fel a büdös fülzsírt, majd mássz vissza és ébreszd fel a lányt vele.

Rövid győzködés, Winslow kirohanása és egy autogramadás után LeFlay belemegy, hogy eljátssza, ő Guybrush felesége. Persze De Cava próbára tesz: egyszerre kell válaszolni a keresztkérdésekre. Ennek a vége az, hogy ketrecbe zárja mindkettőjüket és kvízjátékot játszik velük. Mivel Morgan LeFlay tud mindent Guybrushról, ezért tőle nem kérdez semmit. Véletlenszerűen teszi fel a kérdéseket. A lényeg, hogy mindig emlékezz vissza azokra a dolgokra, amiket az elsősegélynyújtás közben láttál-hallottál, majd azok alapján válaszolj:

  • Kedvenc állat: Gomez
  • Tanára: Dante Dragotta
  • Valaki, akit nemrég temetett el: Noonie
  • Első szerelem: Gustavo
  • Új hajó: Toro
  • Legnagyobb példaképe: Guybrush

A kérdések után De Cava megenyhül (veszíteni egyébként nem lehet). Elmondja, hogy a lamantin egy ideje már eltévedt, tönkrement a belsőfüle (konkrétan elveszett belőle a csiga (cochlea) ), ami iránytűként funkcionált az állat számára. Hernyók kellenek a fül helyreállításához. LeFlay letámadja Guybrusht és mindketten lezuhannak az állat gyomrába, ahol találkoznak De Cava rég elveszett legénységével, akik szemlátomást nagyon is jól vannak. Előre elmondják, hogy nem lesznek segítőkészek, míg be nem választanak a Testvériségbe, bár tudnak a problémáról. LeFlay megölné őket, de szerencsére Guybrush beszélgetős módszerét kell használni.

Először is beszélgess a csontvázzal, majd keress beszédesebb alanyt. Kezdjük a bárpultos kalózzal, kinek neve Moose és azt is megtudhatod tőle, hogy a csontvázat Santinónak hívják. Ami fontosabb, elirányít Bugeye-hoz, aki az új tagok szerzéséért felelős.

A dobolós kalózt Noogie-nak hívják. Láthatóan tetszik neki LeFlay. Egyelőre vele nincs semmi dolgod. Mellette van egy Weird Bump elnevezésű dolog. Ezt használhatod rövidítésként ezen a helyszínen belül. Menj az éppen edzést végző kalózhoz és válts néhány szót vele is. A csatlakozást a Testvériséghez szavazással döntik el. Moose úgy fog szavazni, ahogy Santino, a csontváz szavaz, Noogie és Bugeye pedig meggyőzésre várnak, hogy igennel szavazzanak.

Noogie akkor fog igennel voksolni, ha összehozol egy randit neki LeFlay-jel. Mellékesen ad neked egy kézikönyvet, ami az új tagoknak szól. Mivel kizárt dolog, hogy LeFlay bármikor is randizna vele, küldd felderítő küldetésre őt. A következő dolgokat kell tennie, ebben a sorrendben, hogy Noogie kellemes randinak tekintse LeFlay „felderítő” munkáját:
  1. Slyly Interrogate him.
  2. Test his grip.
  3. Check for weapons.
Ezzel meg is szerezted Noogie szavazatát.

Bugeye csak azután fog rád szavazni, ha legyőzöd a kalóznézés versenyben. Az nyer, aki ijesztőbb grimaszt tud vágni. Ez egy minijáték, ahol ki kell választani, hogy álljon Guybrush szemöldöke, szeme és szája. Először még nincs túl sok lehetőség, gyakorlatilag csak Bugeye-t lehet utánozni. Új arcokat úgy lehet tanulni, hogy a környező személyeknek egy klasszikus kalózkifejezést mondasz: ARRR. LeFlay, Noogie és Moose is tanít neked egyet-egyet, Santinónál is próbálkozhatsz... Menj le az alsóbb szintre és vizsgáld meg a hajó orrdíszét, ami egy újabb szájmozdulatot ad a listához.

Tales of Monkey Island VégigjátszásAmint mindenki arckifejezését megtanultad, hívd ki megint Bugeye-t. A lényeg, hogy mindig légy eredeti és véletlenül se ismételj meg kombinációkat. A második körben kapsz három újabb arckifejezést. Még mindig nincs esélyed nyerni (egyszerűen nincs megfelelő számú kombinációd), így mássz vissza a lamantin szájába. De Cava egyből kér egy szívességet: hozz neki valami rendes italt. Ad is egy korsót. Menj Noogie-hoz, kérd meg, hogy kicsit tempósabban doboljon. Ettől megemelkedik a lamantin epeszintje. Menj le az alsóbb szintre (a furcsa kinövésen keresztül (ami a képen is be van karikázva), különben nem érsz oda időben) és töltsd meg a korsót savval, amit egyből önts is rá a közelben lévő festményre, hogy letisztuljon a kép és újabb grimasszal legyél gazdagabb.
 
A kampós kezeddel nyisd ki a ládát, hogy egy régi ismerőssel, Murray-jel találkozhass. Rövid beszélgetés után beleegyezik, hogy segít neked, így Guybrush zsebre is rakja. Érdemes nagyítóval megvizsgálni néhányszor, meg akár végig is mutogathatod mindenkinek a móka medvéért. Menj a felsőbb részre és cseréld ki Santino fejét Murray-re. Ha ez ilyen egyszerű lenne (bár nem is túl bonyolult). Santino nagyon ragaszkodik a fejéhez. Vedd elő a kardot és próbáld levágni. Ebben Moose állít meg téged. Beszélgess vele és mondj tósztot. Amíg vedel, vágd le a csontváz fejét. Most már egyszerűen ki tudod cserélni őket. Beszélgess el vele, mindenről. Nem fog rád szavazni. Ezután önts egy pici sárga löttyöt az eldugult kinövésbe is, amin keresztül eljuthatsz a vasmajomhoz, amiből kiveheted a kínzásokról szóló könyvet. Cseréld is ki a két könyv borítóját (kombináld őket) és így mutasd meg Murray-nek a kínokról szóló könyvet. Mivel azt hiszi, hogy ez vár Guybrushra is, igennel fog szavazni. Menj fel a szájba, ahol Winslow-tól megkapod a csikóhalfejet (amit Guybrush ágyán hagytak...).

Most vigyél egy pohár sárga epét De Cavának. Amikor leveszi a szemüvegét, lopd el tőle, majd kombináld a rejtélymegoldó lencsével. Add vissza neki a szemüveget és add oda a sárga itókát, hogy végre megkapd az utolsó arckifejezést. Irány a grimaszverseny. Most, hogy az összes lehetőség megvan, egyszerűen mindig azokat válaszd, amiket azelőtt se Bugeye, se te nem használtál. Miután nyertél, újra hívasd össze a szavazást, hogy beválasszanak végre a Testvériségbe. Első feladatod, mint új tag, hogy vigyázz a csigára.

Irány a lamantin szája, azon belül is mássz fel a főárbocra és tedd helyére a csigát. Örülni nincs időd, mert a Testvériség felbukkan és üldözőbe vesz. LeFlayt meg kéne győzni, hogy segítsen, ami csak abból áll, hogy a megfelelő mondatokat választod ki.

Hosszabb jelenetsor után, miáltal kijutsz a lamantinból, kiderül, hogy Santino volt a legénység legjobb úszója. Persze ne feledkezzünk meg Guybrush képességéről sem. Ő tíz percig bírja levegő nélkül...

A tenger fenekén beszélgess a lamantinnal csak úgy, majd vizsgáld meg a kincsesládát, hogy tulajdonodba kerüljön az arany csavarkulcs, 6000 dublon és egy korona (ha akarod, kipróbálhatod mi van, ha tíz percig vagy a víz alatt). Menj tovább a barlangba. Mint kiderül egy hatalmas nőstény lamantin őrzi a Sponja Grandet. Meg kéne szelídíteni. Ehhez is Santino értett, ő tudott kommunikálni vele. Volt egy eszköze hozzá, aminek a hollétét a legénység egyik tagja tudja.

Tales of Monkey Island VégigjátszásVedd fel a halat a zsákról. LeFlay-jel beszélve az is kiderül, hogy egy hím lamantin talán lenyugtatná a hatalmas nőstényt. Már csak beszélni kéne tudni vele. Kérdezd ki mindegyik kalózt, beszélni nem fognak. Bugeye ugyan megtörik egyből, de ő nem tud semmit. Moose addig kitart, míg Santino és Noogie se mond semmit. Menj fel a kormányállásba és nézd meg De Cava iratait. A legénységről lehet belőlük megtudni ezt meg azt. Például Noogie fél Ágnes nővértől (kinek képét jegyezd meg). Menj is oda hozzá, és utánozd Ágnes nővér ábrázatát. Erre megtörik és elmondja, hogy nem tud semmit.
 
Kérd kölcsön LeFlay kardját és vád le Santino fejét. Erre Moose pánikba esik és elmondja, hogy a lamantin gyomrában hagyta a nyelvet. Menj le a tenger fenekére a pallón keresztül és a tengeri csikó fejet használva menj be a hatalmas dög gyomrába. Egyből meg is látod az eszközt, sajnos sárga epében úszik. A bongó segítségével tudod felemelni az epe szintjét, de amint abbahagyja Guybrush, az epe is visszaereszkedik. Tedd a vergődő halat a bongóra. Probléma megoldva, megvan a nyelv. Irány a tengerfenék (önts keveset a lamantinviaszból az epébe).

Újonnan szerzett eszközöddel ugyan tudsz beszélni lamantinul (szerencsére vannak beépített mondatok a szerkezetben), de érteni nem. Flotsam-szigeten van a megoldás, de oda meg nem mehetsz el. Marad a telepátia, amire pont jó a medál. Csak cseréld ki benne a képet a Guybrushéra, és az arany csavarkulcs segítségével fordítsd el a gombot, majd nyomd meg. Guybrush a vuduhölgy testében van. Felállni nem tud, így helyben kell megoldani a „tanuljunk lamantinul” problémát. Kattints az asztalon lévő kártyákra, hogy újabb minijátékban legyen részed. Három helyre lehet rakni a kártyákat: Akció, Végrehajtó, Célpont. A kártyákon pedig láthatod a tudóst, a kalandort és a vuduhölgyet. A sorrend, amire szükség van: tudós, kalandor, hölgy. Így a tudós elmegy a vuduhölgyhöz. Beszélgess el vele és kiderül, hogy van egy könyve a lamantinok nyelvéről, de nem hajlandó odaadni. A következő kombináció legyen hölgy, kalandor, tudós, majd a jelenet után tudós, hölgy, kalandor. Ez utóbbi miatt gatyázást kap és a biztonság kedvéért elhozza a könyvet. Kattints a könyvre és megtanulod a lamantinok nyelvét. A hölgy, tudós, kalandor és kalandor, tudós, hölgy kombinációkkal tudsz visszatérni a testedbe.

Irány a lamantin. Beszélgess el vele. Szegény nem túl jó a csajozásban, így neked kell helyette beszélned. A nőstény kérdéseket fog feltenni, neked meg jól kell válaszolni rájuk. Egyhuzamban három helyes válasz után a gigász elúszik újonnan szerzett fiújával, te pedig bemehetsz a barlangba, ahol végre rátalálsz a nagy szivacsra, ami egyből meg is gyógyítja Guybrusht. A hajón viszont meglepetés vár. De Cava rájön, hogy a szivacsot magának akarja Guybrush és még a medálban lévő képet is félreérti. A legénysége szabad, Morgan LeFlay és Guybrush ketrecben térnek magukhoz. Jöhet a nagy szökés.

Add oda a kardot LeFlay-nek, majd próbáld meg elkapni a te ketrecedet tartó kötelet. Ily módon mélyebbre kerül a ketreced. Most kérd meg a lányt, hogy érje el a köteledet, erre ő elvágja azt. Mint kiderül, Santinónak kellett volna hozni a szivacsot, szóval az nálad maradt. Így De Caváék jönnek visszafelé és ágyútűz alá veszik a hajót. Visszalőni és vízbe ugrani nem tudsz, mint ahogy a térkép segítségével odébb hajózni sem. Kattints az árbocra, hiszen az gumifából van. Visszapattan róla a golyó és elpusztítja az ellenség ágyúját (amit egy cselekedeted után pótolnak). Megpróbálhatod lelőni őket, de nekik a teljes hajójuk gumifából van. Szóval, amikor van rá lehetőséged, lődd ki a tengeri csikó fejet, hogy a lamantin újból lenyelje De Cavát és legénységét.

Morgan LeFlay végül leüti Guybrusht és jön a videojáték-történelem legszórakoztatóbb stáblistája...

Tales of Monkey Island Chapter 1: Launch of the Screaming Narwhal végigjátszás
Tales of Monkey Island Chapter 2: The Siege of Spinner Cay végigjátszás
http://www.adventuregames.hu/