Fegyverek

  • Ólmosbot: Kizárólag hátulról, az ellenfelet meglepve használjuk, így egy ütéssel csendben elintézhetünk bárkit (ha egy harmadik ellenfél háttal áll, nem veszi észre az akciót, legyen akár két lépésre!). Ha ütéstávba értünk, Garrett felemeli a botot, így nem kell feleslegesen hadonásznunk, azt tesztelve, elég közel vagyunk-e már… 
  • Tőr: Hátulról az ólmosbothoz hasonlóan működik: egy szúrás, egy hulla. Azonban ez zajjal és vérfoltokkal jár, inkább ne használjuk. Szemtől szemben is csak végszükség esetén, ha már nem tudunk elfutni, és nincs villanóbombánk
  • Nyílvessző: Meglepetésből egy nyílvessző elég majd’ minden ellenfelünknek, ha már gyanakodnak (kivont fegyverrel mászkálnak), általában három kell. Ha mindenképpen ölni kényszerülünk, az íj ideális szerszám: távolról, biztonságosan dolgozhatunk vele. Ügyeljünk arra, hogy a nyílvesszők (az előző részekkel ellentétben a speciálisak is!) ívben repülnek; minél messzebbről lövünk, annál inkább a célpont fölé kell céloznunk.
  • Tüzes nyílvessző: A legerősebb támadó fegyverünk, szinte mindenkit egy találattal elintéz. Tartogassuk keményebb ellenfelekre! Vigyázzunk arra, hogy már akkor díszkivilágításba helyezi hősünket, ha csak ráillesztjük az íj húrjára
  • Vizes nyílvessző: A fáklyák kilövésével sötétséget teremt, ezért az egyik legjobb barátunk ez a nyílvessző, mindig vásároljunk be alaposan belőle. Másodlagos funkciója, hogy eltakaríthatjuk vele a gyilkosságok után maradt vérfoltokat. Ez sem rossz, de inkább intézzük úgy a dolgokat, hogy ne legyenek eltakarítandó foltok
  • Altatógázzal preparált nyílvessző: A legjobb az összes nyílvessző közül, mivel kb. kétméteres körzetben minden élőt azonnal a padlóra küld. Igyekezzünk gazdaságosan használni, tehát úgy, hogy egyszerre legalább két-három ellenfelünket ártalmatlanítjuk vele (jó szolgálatot tehet egy zajkeltő nyílvessző, ami egy helyre vonzza a környéken őgyelgőket)
  • Mohával preparált nyílvessző: Mohával von be egy területet, ahol ezentúl zajtalanul tudunk közlekedni. Mi nem használtuk túl sokat, ahogyan másodlagos funkcióját sem: ha valakit arcon lövünk vele (csak fejlövés jó elölről) jó ideig köhögni fog a spóráktól (olyan, mintha megvakult volna)
  • Zajkeltő nyílvessző: Remek eszköz az ellenfelek figyelmének elterelésére: ajtók elől elcsalogathatunk vele őröket, illetve egy helyre terelhetjük az ellenfeleinket, ahol gázzal kiüthetjük mind
  • Villanógránát: Nagyon hasznos szerszám, ha észrevettek, csak ejtsünk le egyet, és mire visszanyerik az ellenfelek a látásukat, már messze járunk… Élőhalottak ellen is kiváló fegyver.
  • Gázbomba: Ugyanaz, mint az altató nyílvessző, csak nem tudjuk olyan messzire dobni.
  • Akna: Letesszük a földre, és felrobban az alatt, aki rálép (ez akár mi magunk is lehetünk). Nagy zajjal jár, de szinte bárkit elintéz. Mi nem nagyon használtuk
  • Szenteltvíz: Élőhalottak ellen használatos – csak végső esetben, ha nem tudunk elosonni mellettük, vagy elmenekülni előlük.
  • Olaj: Üldözőink elcsúsznak rajta, tüzes nyíllal felgyújtva pedig lezárja az adott területet (plusz elég durván sebez is) – mi inkább a villanógránátot használtuk üldözők ellen.

Boltok

A tolvajfelszerelést árusító boltok és orgazdák vörös tenyérlenyomattal jelzik hollétüket a térképen, és ajtóikon egyaránt. A Városban négy-négy orgazda, illetve tolvajbolt dolgozik:

  • Heartless Perry: South Quarter nyugati részén, a Black Alleyben. Nemesfémeket és drágaköveket vásárol
  • Black Market Bertha: Stonemarket Properben, a templom mögött. Nemesfémeket és drágaköveket vásárol
  • Dahlia: A dokkoknál, a keleti részen egy kis sikátor mögött. Drágaköveket és műtárgyakat vesz át.
  • Auldale Fence: Auldale délkeleti sarkában, a kocsma közelében. Nemesfémeket és műtárgyakat vesz.

Minden boltban kaphatók a következő alapfelszerelések:

  • Sima nyílvessző (100 arany)
  • Zajkeltő nyílvessző (225 arany)
  • Villanógránát (100 arany)
  • Gyógyital (200 arany)
  • Akna (275 arany, csak az első két Keeper küldetés után)
  • Gázgránát (375 arany, csak az első két Keeper küldetés után)
  • Olaj (175 arany, csak az első két Keeper küldetés után)

Ezeken felül minden boltnak megvannak a specialitásai:

Well-Equipped Thief (South Quarter nyugati részén, a Black Alleyben):

  • Vizes nyílvessző (100 arany)

Marla’s Shop (Stonemarket Properben, a templom mögött):

  • Mohás nyílvessző (125 arany)
  • Gyakorló zár (500 arany, teljesen felesleges)

The Undercurrent (a dokkoknál, a kaputól nyugatra, le a lépcsőn)

  • Tüzes nyílvessző (225 arany)
  • Gyakorló zár (750 arany, ne pazaroljuk rá a pénzt)
  • Mászókesztyű (2000 arany, azonnal vegyük meg, amint lehet!)

Carmen’s shop (az óváros északi részén, Auldale kapujától nyugatra)

  • Altatógázos nyílvessző (325 arany)
  • Gyakorló zár (1000 arany, eszünkbe se jusson!)

Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)

Általános tippek

  • Ha kifeszítettük az íjat, de mégsem szeretnénk lőni, a Space lenyomásával ereszthetjük le azt.
  • Garrett nem tud úszni, vigyázzunk a dokkoknál, nehogy beleessünk a vízbe!
  • A gyertyákat el tudjuk oltani kézzel (jobb egérgomb), ezt tegyük is meg minden alkalommal, amikor gyertyával találkozunk.
  • Az AI nem képes mászásra, ugrásra vagy kúszásra késztetni az őröket, illetve a pályarészek közti ködbe (ahol betölti a program a következő területet) sem vezényli utánunk őket – ha menekülésre kerül a sor, tartsuk észben ezt. Ha azonban átmenekültünk egy másik városrészbe, vigyázzunk a visszatérésnél, mert az átjárónál fognak várni a felhergelt őrök!
  • A megvakított, vagy moha-nyílvesszővel meglőtt, köhögő ellenfeleket ne próbáljuk leütni vagy kizsebelni, mert azonnal megtámadnak.
  • A városi járókelők erszényeit simán ellophatjuk, az ékszereiket azonban csak úgy vehetjük el, ha leütjük vagy megöljük őket.
  • Ha új nap virrad (a menüképernyőn ellenőrizhetjük, hányadik napon járunk), újratermelődnek a városban a járókelők, illetve a házakban a békés honpolgárok értéktárgyai, újra végigrabolhatjuk őket. Szintén újratermelődnek az itt-ott felvehető nyílvesszők (pl. a házunk előtt a szökőkútban a két vizes nyíl), érdemes újra begyűjteni őket.
  • Falra mászni egyszerűen úgy tudunk, ha közelről ráugrunk (Space) a falra. Mászás közben érdemes a külső nézetet (V) használni.
  • Ha a falhoz lapulunk (R), majdnem teljesen láthatatlanok leszünk, cserébe nem használhatjuk a fegyvereinket.
  • Minden kinyitott ajtót és ládát csukjunk be magunk után!
  • Ha észrevett valaki, általában nem szükséges harcba bocsátkoznunk – elég, ha elszaladunk jó messzire, és meghúzzuk magunkat az árnyékban egy időre (vagy felmászunk egy falon jó magasra). Ha azt látjuk, hogy üldözőink elteszik a fegyvert, visszatért az élet a régi kerékvágásba, folytathatjuk a garázdálkodást.
  • Igyekezzünk jóban lenni a Hammeritákkal, és a Paganokkal egyaránt, hogy a városban kóborolva legalább előlük ne kelljen állandóan bujkálnunk. Álljunk ellen a kísértésnek, és a két szekta tagjait a városban ne bántsuk, ne is lopjunk tőlük.
  • Spéci nyílvesszőket sokszor találhatunk az elemüknek megfelelő helyeken (tüzeset kandallókban, vizeset kutakban, mohásat bozótokban).

ini-trükkök

Sokakat idegesíthet, hogy Garrett alap mozgása a futás, és külön gombot kell nyomni a normál sebességű (ennek megfelelően kisebb zajjal járó) gyalogláshoz. Nos, némi bűvészkedéssel előállítható ez a rendszer. Nyissuk meg az options.ini file-t a My documents könyvtárban a mentett állásaink alkönyvtárában, majd keressük meg a mozgásunk sebességét leíró sorokat (négy sor, „W=MoveForwardBackward 1.000000” az első, aztán ugyanez az A, S, D gombokra, természetesen az alap billentyűkiosztást feltételezve). Írjuk át az értékeket a felére (0.500000 illetve -0.500000) – ezzel az alapmozgásunkat lelassítottuk gyaloglásra. Most keressük meg a default.ini file-t (a játék könyvtárában a System alkönyvtárban), ott pedig a „WalkMultiplier=0.5” sort, és írjuk át az értéket 1.0-ra. Hősünk ezentúl alapban gyalogol, Shifttel fut.

A default.ini-ben egyébként sok érdekes, buherálnivaló beállítást találunk még, aki csalni akar, a [Difficulty] sor alatt birizgálhatja az ellenfelek sebességét, sebzését, életerejét, látás-hallás élességét és egyebeket.

Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)

A vérvonal vége


Két úton is bejuthatunk a kastélyba: a főkapun a két őr elhallgattatása után, vagy a kaputól nyugatra, a ládáknál a nyitott ablakon (utóbbi ajánlott). Raboljunk össze mindent, amit érünk, – ott, ahol a gyógyitalt találtuk, olvassuk el a jegyzetet, és kiderül hol tartja a lord az opált, amiért jöttünk: az alagsorban egy csapórács mögött. A szakács szobájában (ez már a töltögetés utáni részen van) az is kiderül, hogy a rácsot a lord szobájában levő titkos kapcsolóval lehet felemelni. Nosza, menjünk oda: a kapcsoló a szoba falán levő egyik fáklya (amelyik nem ég). Ha aktiváltuk, mehetünk is az alagsorba az opálért, majd haza (ott mehetünk ki a városba, ahol kezdtük a pályát).

Speciális értéktárgyak:
  • Festmény: A kastély elülső részén menjünk fel az emeletre, a délnyugati sarokba. Törjük fel a zárat, toljuk el a ládát, kússzunk át a lyukon: egy erkélyre jutunk, ahonnan már elérjük a hallban levő festményt.
  • Aranyozott sisak: A kastély belső részében (Inner Quarter), Lady Elizabeth szobájában, a ládában van.
  • Rutherford medálja: Lord Ember szobájában a kandalló fölött leljük.

A városban kövessük az Objectives képernyő utasításait: menjünk el Heartless Perryhez, hallgassuk ki a szökőkútnál Lady Elizabeth és a gorillái beszélgetését, aztán menjünk Stonemarketbe Berthához, végül találkozzunk a Keeperekkel a Terces Courtyardban. Két küldetést kapunk tőlük, amiket tetszőleges sorrendben vihetünk végig: Szent Edgar temploma, és a Pagan csatornarendszer kifosztását.

A Pagan szentély


South Quarter kútjában ereszkedhetünk le a Pagan szekta szentélyébe. Sok gondunk nem lehet a pályán: minden helyszínt járjunk végig, minden feljegyzést olvassunk el (a nagy szörnyeket egy tüzes nyílvessző elintézi). Az egyetlen érzékeny pont a küldetés vége, ahol egy rituálét kell elvégeznünk, hogy megkaparintsuk a mumifikált kezet, amiért jöttünk. Az oltár ábrákkal megjelölt részeibe lőjünk bele egy mohás és egy vizes nyílvesszőt, középre pedig tegyünk egy hullát (mivel vérre van szükségünk, eszméletlen test nem lesz jó).

Speciális értéktárgyak:
  • Antik szobor: Egy szobában van magasan a Hammerfool Factoryban. Másszunk fel a lépcsőn a gyakorlóteremben (a délnyugati sarokban), aztán át a tetőgerendákon, és be a falon levő lyukon át.
  • Ékköves fésű: A sámán szobájában találjuk a délnyugati sarkokban az ágy felett
  • Bronz bogár: A „Sleepsie”-ben a ládában keresgéljünk.

Szent Edgar éjszakája


Mielőtt bemennénk, a templom előtt őgyelgő fickótól lopjuk el a templom térképét, sokat segít. Két úton juthatunk be a templomba: ha a strázsáló őrt leütjük, a tőle elvett kulccsal bemehetünk a főbejáraton, de a ládákon és csöveken felmászva az erkélyen keresztül is beljebb kerülhetünk. A kehely meglovasításához a főpap szent szimbólumára és egy spéci szerszámra lesz szükségünk. Előbbit a főpap szobájából hozhatjuk el (ha az emelet délkeleti sarkában a harang kötelét meghúzzuk, könnyebben jutunk be ide), utóbbi kicsit macerásabb lesz. Először vegyünk magunkhoz némi megmunkálatlan anyagot (Unstamped Gear) a gyár (Factory) raktárában (Storage Aera), majd ezt használjuk az egyik nagy gépen (Stamping Machine felirattal). Ha megvan mindkét tárgy, menjünk az ereklyetároló helységbe (Reliquary), használjuk őket, vegyük magunkhoz a kelyhet, és mehetünk is haza.

Speciális értéktárgyak:
  • Kódex: Az emeleten találjuk, a nyugati kápolnában.
  • Díszes korbács: A főpap szobájában van, a ládában.
  • Szent Edgar képmása: A barakk hálószobájában egy ládában rejtőzik.
Ha megvan a két ereklye, találkozzunk Artemusszal a Terces Courtyardban, majd menjünk a Keeperek könyvtárába. Beszéljünk mindenkivel, olvassunk el mindent (és álljunk ellen a kísértésnek, hogy eltegyünk ezt-azt): két újabb küldetést kapunk, amiket ismét tetszőleges sorrendben végezhetünk el.

Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)

###

Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)

Az elsüllyedt fellegvár


Mielőtt a dokkoknál a csatornák környékén elkezdenénk keresgélni a lejáratot, bevásárlás közben ugorjunk el Stonemarket Properbe, és a délnyugati sarokban szabadítsuk ki a bebörtönzött lényt (Kurshoknak hívják, és ezen a pályán lesz még elég bajunk a fajtájával): a cellájában megtalálhatjuk a Fellegvár térképét.

A pálya elég lineáris, csak a végén ütközhetünk problémába: a korona, amit el kell lopni, elérhetetlen magasságban van. Elvileg a földről felugrás közben is megkaparinthatjuk, de egyszerűbb felmenni a galériára, körbeszaladni, majd csillárról csillárra ugorva a trón fölé kerülni, és ráugrani.

Speciális értéktárgyak:
  • Pagan harci kürt: A fellegvár külső részében (Outer Citaldel) egy átjáróban, északra attól a helytől, ahol a patkányemberrel harcoltak a helyiek, egy kis kriptát találunk, itt van a kürt.
  • Gyémánt: Még mindig a külső fellegvárban, a színházban, a két beszélgető Pagan mögött a falról vehetjük el.
  • Faliszőnyeg: Menjünk a trónteremtől délnyugatra, aztán északnyugatra, fel a trónterem emeletére. Itt a délnyugati sarokban szedhetjük le a falról (nem csillog, mint a többi értéktárgy).

Moira özvegyének kastélya


A küldetés az elhagyatott Absymal Gale hajón kezdődik, ide a dokkokból juthatunk el egy csónak elkötésével (előtte zajkeltő nyílvesszővel tereljük el a környék őreinek figyelmét). A hajón nem lesz túl bonyolult dolgunk: igyekezzünk mindig lefelé, kerüljük el a zombikat (a látszólag döglött fekvőkhöz se menjünk közel, ha nem akarunk infarktust kapni), szedegessük össze a szenteltvizes flaskákat, de ne pazaroljuk a zombikra, inkább bújjunk el előlük. A hajó legmélyén megtaláljuk a hajónaplót, ami elvezet a küldetés második helyszínére: a néhai kapitány kastélyába.

Ha van mászókesztyűnk, bemehetünk az erkélyen keresztül is, egyébként el kell intéznünk a főkapu előtti őröket. Osonjunk fel az özvegyhez a toronyszobába, és hallgassuk ki a sirámait, aztán keressük meg a gramofont, és hallgassuk meg az üzenetet, amit Moira hagyott az asszonynak. Menjünk a dolgozószobába, ahol az íróasztal alatt megtaláljuk a titkos kapcsolót, amit az üzenet említett – nyomjuk meg, és siessünk az északi galériába (egy üveges ajtó mögött van), ahol, ha minden jól megy, még éppen be tudunk slisszolni a titkos ajtón. Vegyük fel a könyvet (esetleg az özvegy összespórolt pénzét is), és mehetünk is haza!

Speciális értéktárgyak:
  • Szerencspénz: A kastély külső részében (Overlook Grounds), a földszinti rész délnyugati sarkában az ebédlőasztalon találjuk.
  • Teleszkóp: A kastély belső részében (Overlook Proper), a rotunda földszinti részén van egy asztalon.
  • Az özvegy tükre: Az Overlook Properben, a hálószobával szomszédos fürdőszobában vehetjük fel.

Gyilkos idő


Bármilyen sorrendben is végeztünk az előző küldetésekkel, a Keeperek könyvtárába kell mennünk a folytatáshoz. Míg szektás barátaink tehetetlenkednek, Garrett magánakcióba kezd: színhely az óratorony! Másszunk fel a toronnyal szemben levő ház falán, majd át az utca felett a csövön, és már benn is vagyunk (ha még nincs mászókesztyűnk, a küldetés előtt feltétlenül vegyünk, anélkül nem tudunk bejutni). Igyekezzünk mindig lefelé! Az ingás szoba alatt találjuk az óraszerkezet terveit, amit a torony legalján használhatunk fel: három kart kell meghúznunk, először a Coal Dispenser és a Steam Release feliratú gépek mellett, végül lenn, a szoba közepén a Halting Mechanism feliratnál.

Speciális értéktárgyak:
  • Gyémánt fogaskerék: Abban a szobában vehetjük fel, ahol a hatalmas ingák vannak, az északnyugati sarokban (másznunk kell érte).
  • Debole Atya Nyugalma: Az ingás szoba alatt egy szinttel az asztal alatt van.
  • Aranyrúd: Az óratorony alsó részében (Lower Clocktower), két szinttel azalatt, ahol bejöttünk a pályára, a délkeleti sarkokban.
Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)

Testvérek és árulók


Ahogy visszamegyünk a könyvtárba, a nyakunkba szakad az áldás: a Keeperek orgyilkosokat küldenek a nyakunkba, akik válogatás nélkül ölik a városlakókat, az őröket, és persze minket is, ha meglátnak. Az utcán dúló háború közepette próbáljunk elevickélni az óvárosban található orgazdához, olvassuk el a cetlit a hulla mellett, aztán menjünk haza, majd az óvárosi temetőbe (a Black Alleyn keresztül rövidebb az út!). A renegát szektásokkal való találkozás után menjünk vissza a könyvtárhoz. A szokásos rúnás ajtó nem működik, fölötte az ablakon tudunk bejutni. Menjünk a legfelső emeletre, Orland szobájába, és a titkos ajtón átjutunk a Keeper főhadiszállásra.

Hallgassuk ki a Keeperek tanácsát, aztán keressük meg Artemus szobáját, olvassuk el a naplóját, és vegyük ki a gyűrűjét a ládából. A gyűrűvel már be tudunk menni Orland szobájába. A falon levő rúnát (ez blokkolja az átjárót a könyvtár alsó részébe) pusztítsuk el egy tűznyíllal (ha nincs, elvihetjük és beledobhatjuk a legközelebbi tűzhelybe). Most már átmehetünk a könyvtár eddig fel nem derített részébe, itt keressük meg Caduca szobáját. Csodáljuk meg a kővé változtatott szerencsétlent, és olvassuk el a szobornál hagyott üzenetet. Menjünk a szobrok termébe (Hall of Statues), majd a mozi után óvatosan, az életre kelt szobrokat kikerülve (ha minden kötél szakad, két tűznyíl vagy egy akna kell nekik, hogy szétessenek) pucoljunk el a helyszínről a létrán. Nem hátrány, ha még a mozi előtt elővigyázatosan kilövöldözzük a fáklyákat a menekülési útvonalunkon…

Speciális értéktárgyak:
  • Arany mérleg: A könyvtárban (Elder Library), a déli fal tetején van, fel kell másznunk érte.
  • Imbris Analect 1: Az ebédlőben (Dining Room), az egyik asztalon van.
  • Imbris Analect 2: A könyvtárban a délebbre levő asztalról vehetjük fel (ha a tanácsteremben a Keeperek úgy döntenek a gyűlésen, hogy nem biztonságos – hallgassuk ki a tárgyalást –, a másolók termében (Scribe Room) találjuk az emelvényen).

A bölcső kirablása


Megnyílt előttünk a város utolsó kerülete, Auldale is; ahogy lejöttünk a tetőről, vegyük arra az irányt (továbbra is vigyázva, mert mindenki ránk vadászik), és a kocsma mellett keressük meg Drept házát, majd másszunk be az ablakon. Drept új küldetést ad: a Shalebridge Cradle-ben kell utánajárnunk titokzatos támadónk kilétének. Ez a hely árvaház volt, aztán elmegyógyintézet, ma pedig kísértetkastély. Készüljünk fel alaposan – inkább idegileg, fegyverre alig lesz szükség…

A bedeszkázott főbejárattól jobbra egy csapóajtón keresztül tudunk bejutni az épületbe. A pálya első részén (a töltögetés előtt) nem lesz egyetlen ellenfél sem – ezt idézzük fel magunkban mindig, ha már nagyon berezeltünk a hátborzongató hangeffektektől. Menjünk fel a padlásszobába (Attic), nézzük meg a festményt, beszéljünk a kislány szellemével, majd vegyük fel a biztosítékot. Menjünk a pincébe, használjuk a biztosítékot a generátoron, vegyük fel a polcról az üvegcsét Lauryl vérével, ezt vigyük az előtérbe (Lobby), és dobjuk bele az egyik hatalmas csőbe. Menjünk át az épület belső részébe (Inner Cradle). Most már lesznek ellenfelek: elképesztően betegesen kinéző őrültek. Kiszámíthatatlanok, fegyverrel nem sokat érünk ellenük (két tűznyíl, vakítóbomba vagy akna rövid időre kiüti őket), sok gyorsmentés és türelem ajánlott… Keressük meg az ötös számú ápolt egykori celláját, benn bontsuk meg a falat (jobb klikk a kéken derengő téglákon), vegyük magunkhoz Lauryl hálóingét, majd vigyük le a hullaházba, és dobjuk a hamvasztó kemencébe. Most vissza kell utaznunk a múltba, hogy megtaláljuk, és elpusztítsuk Lauryl egykori naplóját. A kilenc ápolt cellájában felvehetünk egy-egy tárgyat, amit a megfelelő helyre téve visszakerülünk az időben. Ha ekkor elkapnak az ápolók, nem halunk meg, viszont új tárgyat kell elhasználnunk, hogy újra utazzunk (vagyis a múltban kilenc életünk van). Az egyes tárgyak és rendeltetési helyeik:

  1. Viaszmaszk (a sokkterápiás szoba az első számú cella, itt vehetjük fel a székről – a többi tárgyat a sorszámának megfelelő cellában találjuk): a plafonról lógó babánál kell használnunk az elkülönítőben (Seclusion Chamber), ahová lifttel tudunk feljutni.
  2. Életlen szerszámok: az ebédlőben (Meal Hall) kell a tányér mellé tennünk.
  3. Gyertya: a hullaházban a műtőasztalon a helye.
  4. Órás szerszámok: a sokkterápiás szobában a székbe kell tenni.
  5. Teleszkóp: a csillagvizsgálóba kell elvinnünk.
  6. Urna: a sétára kijelölt terület (Exercise Yard) déli részén kell használni.
  7. Madáretető: az Exercise Yard feletti erkélyre kell felvinnünk, ahová létrán mászhatunk fel.
  8. Gramofon: a lobotómiás műtőben kell az asztalra helyezni.
  9. Gyújtós: a társalgó (Longue) kandallójába kell dobnunk (délre a nyilvántartótól /Hall of  Records/)

Ha visszakerültünk a múltba, menjünk fel a gyerekszobába (Nursery). Lopózzunk egészen a szoba végéig, jobbra az utolsó előtti ágy alól kapjuk fel Lauryl naplóját, és az emelvényen olvassuk el a feljegyzést a lány haláláról. Vigyük a naplót a hullaházba, és semmisítsük meg a már ismert módon. Most menjünk a lobotómiás műtőbe, vagy a sokkterápiás cellába, és csenjünk el egy szérumot (nagyon gyorsnak kell lenni, hogy ne vegyen észre az ápoló!). Menjünk vissza a padlásszobához, és mossuk fel a vérfoltot a szérummal. Már csak ki kellene jutnunk az épületből! Menjünk le az előtérbe, kövessük a szellemet és… és nem jutottunk ki. Újra vissza kell mennünk a múltba, de most új módszerrel: menjünk le a pincébe, lépjünk be a ketrecbe, és zárjuk magunkra az ajtót. Menjünk fel az ápolók szobájába (Staff Tower), és egy huszáros rohammal vessük ki magunkat az ablakon!

Kövessük a lány szellemét a Fort Ironwood-i kriptáig (jó hasznát vehetjük a megspórolt szenteltvizünknek az erődben mászkáló zombik ellen), majd a mozi után vegyük utunkat a könyvtár felé.

Speciális értéktárgyak:
  • Sebészkészlet: Az árvaház belső részében (Inner Cradle), a Lobotomy Theaterben találjuk, az északnyugati sarokban.
  • Aranyfogak: A hullaházban (Morgue) vehetjük magunkhoz, a déli fal egyik ajtaja mögött.
  • Borospalack: Az árvaház külső részén (Outer Cradle), az emeleti szint keleti részén, a kincstárnok irodájában (Treasurer’s Office) nyissuk ki a páncélszekrényt, és máris a miénk.

Csendélet ólmosbottal


Utolsó feladatunk a valódi formáját megmutatott Gamall megállítása lesz. Keressük meg Auldale-ben a csatorna mellett a szivattyúállomás (Pump Station) bejáratát, és olvassuk el rajta a feliratot. Fussunk el a parkba a Pagan papnő amulettjéért, ami az ajtót nyitja (ha jóban vagyunk velük, odaadja magától, egyébként el kell csennünk a tűz mellől), majd menjünk be vele a szivattyúhoz, eresszük le a vizet, és menjünk le a csatornába, így bejutunk Gamall főhadiszállására. Keressük meg azt a szobát, ahol az egyik könyvespolcnál a szélső könyvet a program külön jelzi kék derengéssel. Mozdítsuk meg a könyvet, menjünk be a titkos ajtón, majd fel az erkélyre. A mozi után a terepasztal mögötti falról vegyük fel a rúnát, így képesek leszünk az ólmosbottal elpusztítani Gamall teremtményeit (ha meglepjük őket, egy csapás után porrá omlanak). Most már nem lesz nehéz begyűjtenünk a Hammeriták kelyhét, és a Paganok kezét, amiket egyszer már elloptunk.

Menjünk a múzeumhoz, és az újabb mozi után a csatornákon keresztül be a múzeumba. Keressük meg a koronát és a szívet, amit elektromos pajzs véd. Jól jegyezzük meg a helyüket, majd a legfelső emelet északnyugati sarkában kapcsoljuk le az áramot, és fussunk vissza felkapni a műtárgyakat (egy menetben nem fog menni a kettő). Menjünk át a Tereso Hallba, tegyük el láb alól a nagy teremben a két őrt, majd menjünk a terem közepére – innentől a Szem hosszadalmas monológokat fog előadni nekünk. Menjünk a legfelső szintre, a kurátor irodájába (Curator’s Office), az erkélyen csapjunk rá a kapcsolóra, majd egy szinttel lejjebb menve kapjuk ki a forgó szobor kezéből a Szemet. Menjünk ki a múzeumból, és az újabb mozi után megkapjuk végső feladatunkat: az öt ereklyét kell sorrendben az öt városrész egyes pontjaira eljuttatnunk. Az utcákon teljes a káosz, szektatagok, őrök, varázslók és gólemek tépik egymást, ráadásul az öt célpontunk környékén menetrendszerűen megjelenik Gamall is, akivel jobb nem összeakasztani a bajszunkat. Szerelkezzünk fel gyógyitalokkal és villanógránáttal, majd vigyük a varázstárgyakat az Objetvives képernyőn felsoroltaknak megfelelő helyekre – ha a Szemet elhelyeztük a szökőkútnál, hátra is dőlhetünk…

Speciális értéktárgyak:
  • Monokli: A Porter Hall emeletén, északnyugatra a gramofontól egy ládában van, amin a „Carved Cornelian Oddities” felirat található.
  • Hamis festmény: A második emeleten, a Tereso Hallban, a déli szobában vehetjük fel (a Taciturn Lady feliratot keressük).
  • Medál: A Tereso Hall földszintjén, az északnyugati sarokban találunk egy szobrot – lőjünk bele egy sima nyílvesszőt, és…


Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)Thief : Deadly Shadows (Thief 3)