Amint kipróbáltuk a játékot, bizony hamar rájöhetünk, hogy egy többjátékos módra épülő játékról van szó. Volt is honnan meríteni, a program magában hordozza a Battlefield-széria és az Enemy Territory: Quake Wars jó néhány vonását. Alapból tehát kapunk viszonylag nagy, szabadon bejárható pályákat, ahol majd bázisokat kell elfoglalni, illetve lesznek egyéb feladataink, amiket küldetés közben kapunk. A játék egyik különlegessége, hogy minden területre az égből érkezünk, amolyan MoH: Airborne módra, bár az ernyőt is elfelejthetjük, csak akkor állunk meg, ha a talaj megállít minket, később viszont lesz még lehetőség, hogy a hátrakétánkkal lassítsunk, és valamelyest még irányíthatjuk is az érkezést.



Természetesen a járművek sem maradhatnak ki a mókából, bár sajnos elég gyér a felhozatal ilyen téren, mindössze kettő áll a rendelkezésünkre. Az egyik egy kisebb lépegető (leginkább a Lost Planet VS-eihez hasonlítanám), a másik pedig egy hatalmas tank, aminek hatalmas tűzereje lévén rendet rakhatunk az ellenség sorai között, ráadásul ez még több személyes is. Azon kívül, hogy ez így kevés, még az irányításuk sem épp a legjobb, és akkor még finom voltam. Kasztokat is kapunk, a már megszokottakon kívül (mérnök, lövész, stb.) lehetőségünk van teljesen egyénire szabni, ami a felszerelését illeti. Lehetőségünk van ugyanakkor elhelyezni a pályákon különböző nehéz fegyvereket (légvédelmi üteg, gyalogsági géppuska), vagy akár járműveket is, de után pótló állomásokat is, ez szintén a Quake Wars-ból köszönhet vissza. Ezekhez pénz szükséges, amiket a küldetések elvégzéséért kapunk.



Sajnos egyelőre elég kiforratlan a multis rendszer (köszönhetően a Windows Live-nak), illetve játékosból is kevés akad. Ezeket sajnos (?) botokkal helyettesítik, így igazából fogalmunk se lehet arról, hogy valódi játékosokkal, vagy a gép által irányítottakkal játszunk (max. ha chat-en rákérdezünk). A LAN azért szerencsére működik, és ajánlható is a játék ilyen formája, néhány haverral egész élvezetes partikat hozhatunk össze. Néhány szót azért ejtenék az egyszemélyes kampányról is. Nos, nagyjából ugyanaz, mint a multi, csak itt botok ellen küzdünk/társaink is azok. Van azért története is az egésznek, de ez igazából nincs nagy jelentősége. És ami a legfájóbb, hogy rövid is, nem is akármennyire, mindössze 3-4 óra játékidőt garantál. Ha azt nézzük, hogy alapvetően multis játékról beszélünk, akkor nem kéne felháborodnunk ezen, én azonban mégis hiányoltam egy teljes egyszemélyes kampányt, sőt, talán jobb is lett volna, ha nem a multira épül a játék, mert azért van benne potenciál, és hangulatos is.



A látványért az Unreal 3-as motor felel, ezzel szerintem nincs is gond, mert a játék szép, a gépigény pedig kicsi, szóval hozza a kötelezőt. A zenei részlegért az a Jason Graves felelt, aki a Dead Space-nél kápráztatott el mindenkit a hátborzongató anyagával, és amiért rengeteg díjat bezsebelhetett. Mesteri munkája azonban itt kevésbé érezhető, csak átlagosnak mondható.

Összegzés: igényesnek mondható játék lett a Section 8-ből, bár egyelőre elég kiforratlan még, és sajnos kicsit keveset kaptunk mindenből. LAN-ra azért ajánlható, kellemes élményt nyújthat. Reménykedjünk, hogy hamar lemegy az ára, illetve jön majd hozzá egy-két DLC, ami kicsit felturbózza a cuccot.


Megjelenés: 2009. Szeptember 11.
Fejlesztő: TimeGate Studios
Kiadó: Gamecock
Platform: PC, X360, PS3

Gépigény:

CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz / AMD Athlon 64 3000+ vagy jobb
RAM: 1 GB (XP), 2 GB (Vista)
VGA: DirectX 9.0c (Shader Model 3.0) 256 MB RAM, NVIDIA GeForce 7800 series, ATI X1800 vagy jobb
OS: XP (SP3), Vista (SP1), Windows 7
HDD: 6 GB

+ hangulatos
+ ötletes
+ látványos

- rövid egyszemélyes kampány
- egyelőre kevés játékos

Értékelés:

Grafika: 8/10
Hang: 7/10
Játékélmény: 8/10

Összesen: 80%