A Borderlands-széria marketingjében mindig is kiemelt szerepet játszott a begyűjthető fegyverek száma, ami nem meglepő módon egyre csak nőtt, ahogy bővült a franchise. Természetesen a szeptember 12-én (Nintendo Switch 2-n egy kicsivel később) érkező Borderlands 4 kapcsán is előkerült ez a téma, Adam May, a looter shooter művészi igazgatója ugyanis az Epic Games oldalán közölt gigantikus interjúban (via Insider Gaming) fedte fel, hogy nem kevesebb mint 30 milliárd (!) fegyverrel futhatunk össze az FPS-ben. 

A sorozatot kevésbé ismerők számára talán elképzelhetetlennek tűnik ez a mennyiség, a rajongók azonban jól tudják, hogy a Gearbox hajlamos „csalni” egy picit az ilyen kijelentések során, hiszen egy adott flinta minden létező verziója külön darabnak számít. Papíron tehát valóban rengeteg harci szerszám kerülhet a hátizsákunkba, gyakorlatilag azonban alig különböznek egymástól az adott típusba tartozó fegyók – pláne akkor, ha a gyártókat is belevesszük az egyenletbe.

Természetesen most is ez a helyzet, May ugyanis elárulta, hogy egy-egy bökőre rengeteg kiegészítő (például távcső vagy irányzék) kerülhet, ráadásul a sebzéstípusok (tűz, jég, elektromosság, satöbbi) is tovább növelik a variációk számát – így már talán a laikusok számára is érthető, hogyan jön ki a matek. Száz szónak is egy a vége, a Borderlands 4-ben valósággal fürödni fogunk a fegyverekben, ám szerencsére így sem kell félnünk a harmadik rész egyik legnagyobb hibájától, ezúttal ugyanis valóban egyedinek hatnak majd a Legendary cuccok.

A borítóképek forrása: Gearbox