Olykor okkal, olykor ok nélkül, de tény, hogy a DLC-k, azaz a letölthető tartalmak nem örvendenek közszeretetnek. Különösen nagy port tud kavarni az a fajta, amely a játék megjelenésekor már elérhető. Ilyenkor felmerül a játékosban, hogy talán az a DLC valójában a játék része volt, csak a kiadók sunyi módon próbálnak még mélyebbre nyúlni a pénztárcájában. Példának lehet állítani a Mass Effect 3-hoz készült From Ashes DLC-t, amely az összecsapott befejezés mellett a másik gyújtópontja volt a játék körüli botránynak.

Bár a Bethesda DLC-i mindig jóval az alapjáték megjelenése után debütálnak, Pete Hines cégelnök megérti, miért választják ezt az utat más cégek, a rossz vélemények pedig szerinte csupán a félreértésekből adódnak. Mivel a játékosok nem látnak a kulisszák mögé, nem ismerhetik azt a folyamatot, amely egy ilyen első napi DLC elkészítéséhez vezet. Úgy véli, létezik a fejlesztés folyamatában két pont: az egyik, amikor abba kell hagyni a játékot, a másik, amikor be kell fejezni. A legjobb, ha az új tartalmak fejlesztését a kiadás előtt befejezik, azonban manapság ez többségében nem így megy, a kreatív munkát időről időre abba kell hagyni.

„Van egy igen hosszú rés, amikor a művészeid és a dizájnereid egy programhibát javítanak, vagy éppen játszanak a játékkal, hogy ráleljenek a bugokra, de eközben semmi újat nem készítenek. És ott vannak a kreatív embereid, akik hozzászoktak, hogy alkotnak. Szóval azért kényszerítsd őket hosszú várakozásra -- esetenként hónapokon át -- a következő új anyagig, hogy aztán elmondhasd, az egy későbbi DLC volt?” – mondja Hines, aki azért megjegyezte, hogy mivel a Bethesda nem él az első napi DLC-kkel, véleménye nem teljesen kompetens a témában.