• A GTA 5-ből is merítettek ihletet a Dragon's Dogma 2 fejlesztői
  • Erről az akció-RPG rendezője, Icuno Hideaki beszélt
  • A Capcomot ugyanis lenyűgözték a Rockstar Games játékának NPC-i
  • Ezen túlmenően viszont inkább csak az első részt akarták a jelenlegi generáció szintjére hozni

Az elmúlt időkben tartott prezentációknak hála elég szépen körvonalazódni látszik, hogy mit is várhatunk a Dragon's Dogma 2-től, ami a már sokszor bizonyított RE Engine segítségével igyekszik  megismételni a 2012-es első rész sikerét. Az eddig látottak alapján erre minden esélye megvan a Capcom különleges akció-RPG-jének, hiszen az elődnél négyszer nagyobb (és a két, egymástól elkülönülő régiónak köszönhetően változatosabb) terület várja majd a kalandorokat, a harcrendszer pedig van annyira kiforrott és látványos, hogy pillanatok alatt a képernyők elé szegezze a műfaj kedvelőit. Már a legelső bemutató után voltak olyanok, akik azt mondták, hogy lényegében az első részt kapjuk meg szebb köntösben, a jelek szerint pedig nekik volt igazuk, hiszen valóban ez a készítők célja.

A VGC csapatának ugyanis volt lehetősége mikrofonvégre kapni a program rendezőjét, Icuno Hideakit, akitől aztán megkérdezték, hogy mely alkotásokból ihletődött a stúdió. "Leginkább azokat a dolgokat akartunk megvalósítani, amelyeket a Dragon's Dogma megjelenésekor még nem tudtunk, mivel vagy az idő volt kevés, vagy pedig a technológia korlátai kötötték meg a kezünket" – árulta el a fejlesztő. "A fő inspiráció tehát mi magunk voltunk" – tette hozzá. Az igazán meglepő kijelentés azonban csak ezután következett: "Ha csupán egy játékot kellene választanom, ami nagy hatással volt ránk, akkor a GTA 5-öt mondanám" – magyarázta. "Mindig is csodáltam, hogy képesek voltak olyan világot teremteni, amelyben tényleg úgy éreztem, hogy az NPC-k a játékostól függetlenül élik az életüket." Hideaki szerint ezt a fajta élő, lélegző világot szerették volna átültetni a Dragon's Dogma 2-be, ám egyelőre még kérdéses, hogy ennek sikeréről mikor fogunk tudni megbizonyosodni.