A Resident Evil sorozatot és több más, úttörőnek tekinthető videojátékot rendező Mikami jelenleg azon dolgozik, hogy felfrissítse és újra naggyá tegye a túlélőhorror-játékok műfaját. Az OXM-nél készült interjúban kifejtette, hogy a The Evil Within direkt nem a Call of Duty és más akciódús, hollywoodi jellegű játék nyomdokain halad.

Habár a The Evil Within egy természetfölötti elemekkel operáló horrorjáték, az eseményei mégis a valódi világunkban kezdődnek. Mikami nyomatékosította, hogy ez a játék kulcsmomentuma. „Ez a legérdekesebb az egészben. Nem tudhatod, hogy mikor jársz a valóságban, és mikor nem. Olyan ez, mint a filmekben, mint például a Kör című horrorban, ahol láthatjuk a felszínét a dolgoknak, majd lepillanthatunk a sötét mélységekbe.” -- ecsetelte Mikami Sindzsi.

Az alkotó arról is beszélt, hogy a játékban tradícionális lőfegyverekkel találkozhatunk, nem lesznek agyoncicomázott, díszes mordályok. Lesznek csapdák, amelyeket mi magunk helyezhetünk el, illetve semlegesítésre váró darabok is a játékban. „Lények legyőzésére használhatjuk a csapdákat vagy a lőfegyvereket, a játékos saját döntésén múlik, hogy mikor mit vet be. Lehetünk akár sokkal taktikusabbak is, például óvatosan elosonhatunk a lények mellett. Akár azt is megteheted, hogy elslisszolsz, leteszel egy csapdát és elbújsz.” -- fejtette ki részletesebben Mikami.

A The Evil Within 2014-ben jelenik meg PC, Xbox360, PS3, Xbox One és PS4 platformra.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!