Már a Steam Greenlight bejelentésekor világos volt szinte mindenki számra, hogy ezzel rengeteg marhaság fogja elárasztani a szolgáltatást -- és így is lett. Szexjáték, 9/11-szimulátor és még lehetne sorolni azokat a játékötleteket, amiket hitelesítésre nyújtottak be a vicces kedvű játékosok, ezzel nem csak plusz munkát adva a Valve embereinek, hanem el is nyomva az érdekes programokat, teljesen érthető tehát, hogy változott valamelyest a rendszer.

Mostantól, aki a Steamen szeretne látni egy játékot -- legyen az fejlesztő vagy rajongó -- annak 100 dollárt kell fizetnie, hogy a Steam Greenlight rendszerében megjelenhessen az áhított program. Ez azért kell, hogy a „vicces” és értelmetlen ötletektől mentesüljön a hitelesítésre váró játékok listája, s elijessze a trollokat. Természetesen a Valve nem kér pénzt azoktól, akik már benyújtottak egy játékot, és ebből nem fogják megszedni magukat, hiszen minden így befolyt pénz a Child’s Play alapítvány számlájára kerül.

A másik, kevésbé drasztikus változtatás a szavazatra váró játékok listáját érinti. Aki a Greenlight oldalára látogat, az egy kisebb, jobban áttekinthető, népszerű és új játékokból álló felhozatalt lát majd.



]{iegészítés: a közösség természetesen azonnal reagált az ügyre. Sokan bírálják a dolgot, illetve túlzónak tartják az összeget. Bár a 100 dollár egy játék publikálásánál nem hatalmas kiadás, azt ne felejtsük el, hogy a Greenlight nem jelent azonnali megjelenést: amennyiben a közösség leszavazza a projektedet, elveszett a pénzed, ha pedig ezt vesszük, mégiscsak magas a belépődíj, egy 25 dollár körüli összeg talán méltányosabb lenne. (Azt pedig tényleg csak zárójelben teszem hozzá, hogy meglehetősen kényelmes problémamegoldás ez egy olyan cégtől, amelynek tudvalevően magasan kvalifikált szakembergárdája van...)

Ugyanakkor az indie-szféra híres a segítőkészségről, és ennek most is tanújelét adta. Az elvont játékairól ismert Dejobaan Games első embere, Ichiro Lambe azonnal bejelentette, hogy szívesen kölcsönadja a pénzt azon kollégáknak, akiknek szüksége van rá, egyben kérte a közösség többi szereplőjét is, hogy csatlakozzon a kezdeményezéséhez. A Cave Storyt piacra segítő Nicalis rögtön az ügy mellé állt, felajánlva a 100 dollárt három fejlesztőnek, Ben Kuchera a Penny Arcade Reporttól, illetve Mike Acton, az Insomniac Games főprogramozója pedig twitteren szintén megígérte, hogy egy-egy ígéretes projektet finanszíroznak. (]{redenc)