• Vége a Ubisoft kontra Patrice Désilets pernek
  • A tervező nyert, visszakapta az 1666: Amsterdam jogait
  • A játékra még sokat kell várni

Végre lezárult a Ubisoft és az Assassin’s Creed első két részének tervezője között évek óta húzódó pereskedés, mégpedig utóbbi javára: a francia kiadóóriás megadta magát, és átadta Patrice Désiletsnek az 1666: Amsterdamra szóló jogokat. De mi is ez?

A történetünk 2010-ben kezdődik, amikor kreatív nézeteltérésekre hivatkozva Désilets kilépett a Ubisofttól és csatlakozott a THQ gárdájához, ahol a frissen létrehozott montreali stúdió élén, pár, volt ubisoftos kollégájával, új játékok kitalálásának láttak neki, a legígéretesebb pedig az említett 1666: Amsterdam volt -- aztán csődbement a THQ.

A kiadó minden tulajdonát elárverezték, köztük a montreali irodát is, amit a Ubisoft vett meg, magyarul három év után Désilets újra a Ubisoft alkalmazottja lett, és láthatóan a kiadó nem bocsátott meg. Előzetes figyelmeztetés nélkül elbocsátották, az új játék, az 1666: Amsterdam jogait pedig visszatartották, mégpedig úgy, hogy befagyasztották a fejlesztést, ami jogi oldalról nézve nem ugyanaz, mint ejteni a projektet és ez azért fontos részlet, mert ha ejtették volna, a jogok Désiletshez kerülnek.

1666-amsterdam.jpg

Désilets természetesen perelt: 400 ezer dollárt és a játék jogait követelte, röpke három év után pedig megkapta, amire vágyott, legalábbis az utóbbit. A Ubisoft közleményben tudatta, hogy lezárult az elhúzódott ügy, és mindenki boldog, Désilets azonban azt mondta, hogy most minden idejét a Ancestors: the Humankind Odyssey fejlesztése köti le, tehát ne mostanában számítsunk az 1666: Amsterdam megjelenésére.

A játék elkészítése egyébként is nagy falat lenne Désilets 12 főt foglalkoztató stúdiójának, de korábban már felvetette azt az ötletet, hogy epizodikus formában készíti el, ami csökkenti a kockázatot és legfőképpen a költségeket.