Patrice Désilets, aki az első két Assassin's Creed készítésének kreatív főnöke volt, 2010-ben ugyancsak kreatív okokra hivatkozva távozott a Ubisoft berkeiből, mondván egy kis szünetre van szüksége, távol a játékipartól. Nem sokáig volt azonban nyugton, ugyanis rövidesen csatlakozott a THQ Montreal csapatához, ahol rögtön két új, egyelőre teljesen ismeretlen játék ötletével is előállt -- ezek az 1666 és az Underdog kódnevű programok. 

Ekkor úgy tűnt, hogy a THQ szárnyai alatt nyugodtan alkothat, de a kiadó felett elkezdtek gyülekezni a sötét fellegek, s hiába tettek meg mindent az életben maradásért, tavaly decemberben csődöt jelentettek, s teljes mértékben felszámolták a céget. A folyamat során az értékes és kevésbé fontos licencek egyaránt új otthont találtak, köztük Patrice Désilets és a THQ Montreal többi tagjai is, akik a Ubisofthoz kerültek -- pont oda, ahonnan nem is olyan rég még menekült a tervező.

A helyzet minden bizonnyal kényelmetlen volt mindkét félnek, azt azonban mégsem gondoltuk volna, hogy Désiletst a csatlakozás után pár hónappal kirúgják -- pedig így történt. A kiadó ezt egy félrevezető közleményben hozta nyilvánosságra, melyben úgy írták, hogy közös megegyezés alapján váltak el útjaik, Désilets azonban rövidesen tisztázta az ügyet, mondván: megbeszélés nélkül rúgták ki.

Elmondása szerint a cég egyik embere személyesen adta át neki az elbocsátásáról szóló levelet, majd két biztonsági őr kikísérte az épületből anélkül, hogy elbúcsúzhatott volna a munkatársaitól vagy elvihette volna a személyes tárgyait. A tervező nyilatkozatában elmondta, hogy a kirúgásának körülményei megalapozatlanok, s kész arra, hogy keményen, jogi úton védje meg az őt, mint dolgozót illető jogait. „Túl fogom élni.” -- tette hozzá.

patrice-desilets.jpg