• Az élőszereplős sorozattal megtűzdelt játék ötletét az Alan Wake 2-höz találták ki
  • A Microsoft viszont egy új IP-t szeretett volna
  • Ez lett a Quantum Break
  • Az Alan Wake 2-ről még mindig nem mondott le a Remedy
  • De csak akkor valósítják meg, ha a saját feltételeik alapján készülhet el

Régóta tudjuk, hogy a Remedy nem tett le az Alan Wake 2-ről, sőt folyamatosan agyalnak rajta, csak eddig még nem jutottak el ahhoz az ötlethez, amire rábólintottak volna vagy ők, vagy a kiadók. Illetve van olyan ötlet, amire a Microsoft rábólintott, de csak azzal a feltétellel, ha azt nem az Alan Wake 2-ben valósítják meg.

Sam Lake, a Remedy alapító tagja, játékaik írója és kreatív direktora már korábban elárulta, hogy az Alan Wake 2 néhány ötletéből csírázott ki a Quantum Break, de most az Eurogamernek adott interjújából az is kiderült, hogy ezen ötletek egyike az élőszereplős sorozattal összekapcsolt, epizodikus formátum volt. A Microsoft fejeseinek tetszett az elképzelés, illett az akkori nagyszabású terveikhez, de akkoriban egy új IP-t kerestek, ami az övéké lehet, míg Alan Wake teljesen a Remedy-jé. Úgyhogy ki kellett valami mást találniuk, s ezt a valamit ma Quantum Breaknek hívjuk.

A Remedy jelenleg két projekten dolgozik. Az egyik egy free-to-play játék folytatása, a CrossFire 2, a másik pedig a Projekt 7, egy kooperatív, nyílt világú TPS. Ez utóbbiról Lake újra elmondta, hogy nem az Alan Wake 2, de ez nem jelenti azt, hogy a sötétségtől okkal rettegő író úrról végleg lemondhatunk. Jelenleg ugyan nem dolgoznak rajta, de nagyon szeretnék egyszer megcsinálni, ugyanakkor ennek az egésznek a kreatív oldala mellett van egy üzleti oldala is, aminek esetében sok mindennek kell klappolnia ahhoz, hogy a felelősök rábólintsanak.

Akárhányszor egy kiadó elé járultak az Alan Wake 2-vel, úgy érezték, hogy nem a jó helyen vagy időben próbálkoztak. Mindenkinek volt valami feltétele, ők viszont kompromisszumok nélkül a saját feltételeik alapján szeretnék megvalósítani a játékot, mert szerintük ennyit Alan Wake megérdemel. Talán a Microsoft már hajlik ebbe az irányba, legalábbis Phil Spencer, az Xbox atyaúristene nemrég azt találta mondani, hogy ez már csak a Remedy-n múlik.