• Az IDC szerint a Sony a vártnál kevesebbet adott el a PS VR2-ből
  • Éppen ezért szerintük muszáj lesz csökkenteni a gép árát
  • A rossz eredmények hátterében a jelenlegi gazdasági helyzet állhat

A Sony feltehetően nagy reményekkel dobta piacra legújabb hardverét, a virtuális valóság eddig nem látott élményével kecsegtető PlayStation VR2-t, hiszen a tudásához képest egészen barátinak mondható az ára, emellett már a megjelenés napján számos játékkal tudtuk tesztelni a gépet – azóta pedig több új programmal is bővült a paletta. A masinát az újságírók is dicsérték, viszont úgy fest, hogy ezek együttese sem volt elegendő az átütő sikerhez, legalábbis a Bloomberg jelentése szerint.

psvr2.jpg

Az IDC nevű elemzőcég becslései alapján a PS VR2-ből körülbelül 270 000 példányt fognak értékesíteni március végéig. A nem túl acélos eredmény kapcsán a cég alelnöke, Francisco Geronimo azt mondta a portálnak, hogy szerinte a Sony kénytelen lesz csökkenteni a termék árát, ha el akarja kerülni  annak teljes katasztrófáját. Hozzátette, hogy a dolog hátterében a növekvő megélhetési költségek és a sok helyen tapasztalható elbocsátások állnak, ilyen körülmények között ugyanis magától értetődő, hogy egy VR headset nem élvez prioritást a fogyasztók listáján. A Sony egyelőre nem kommentálta a Bloomberg jelentését, ugyanakkor konkrét eladási számokat sem közölt. A hónap elején viszont Totoki Hiroki, a vállalat ügyvezető elnökhelyettese és pénzügyi igazgatója azt mondta, szerinte a headsetnek jó esélye van arra, hogy túlszárnyalja az első PlayStation VR eladásait, amelyből 2019 végéig ötmillió darabot adtak el. Meglátjuk, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ez mennyire fog sikerülni.