Véget ért az idei E3, mely bár AAA fronton nem tartogatott olyan hatalmas meglepetéseket, azért egyáltalán nem volt unalmas sem. Ez pedig javarészt az indie és AA kategóriás szegmensnek köszönhető, hiszen idén is bemutattak nem egy izgalmas és érdekes koncepcióval megáldott játékot. Mutatjuk is, mely címekre érdemes továbbra is figyelni az idei felhozatalból.

Spiritfarer

A Spiritfarer egy békés és nyugalmas menedzsment játék, hullákkal. A kicsit talán ellentmondásos koncepció mögött pedig egy igen érdekes háttér lapul. A történet szerint Stellát, egy kompmestert, irányíthatjuk majd, akinek a feladata, hogy hajójával a túlvilágra szállítsa a lelkeket. Azonban ahhoz, hogy ez megtörténhessen, az elhunytakat először meg is kell találni, ezért kompunkkal folyamatosan a világot járjuk majd, újabb és újabb kuncsaftok után kutatva.

Amennyiben találunk valakit, először össze kell barátkoznunk az illetővel és fel kell vennünk őt a hajónkra, csak aztán engedhetjük át a következő életébe. A Spiritfarer épp ezért a barátságról, a közös emlékekről és persze a végső elköszönésről szól, emellett viszont helyet kapott benne egy felfedezésre váró világ, melyben termeszthetünk növényeket, bányászhatunk, halászhatunk, főzhetünk és persze kompunkat is bővíthetjük, csinosítgathatjuk. Ráadásul mindezt egy barátunkkal együtt is művelhetjük, hiszen a Spiritfarerben helyet fog kapni egy kooperatív mód is.  

Carrion

  • Mikor: 2020
  • Mire: PC (A konzolos megjelenés esélyes, de még nem jelentették be)
  • Steam áruházi oldal

Akad egy titkos laboratórium valahol mélyen a föld alatt, ahol számunkra idegen technológiákkal és ezeknél jóval durvább dolgokkal kísérleteznek, egészen addig, amíg valami nagyon félre nem csúszik. Az egyik tárolóból ugyanis megszökik egy amorf, kegyetlen lény, akinek csak egy célja van: megszökni, közben pedig felfalni mindent és mindenkit, aki csak az útjába kerül. A Phobia Game Studio alkotása eddig csak egy tucat horrorjátéknak tűnhet, azonban a fejlesztők csavartak egyet a koncepción, hiszen a Carrionban mi alakíthatjuk a szörnyet.

Az illetékesek által csak kifordított horrorjátékként hirdetett alkotás lényegében egy oldalnézetes, pixeles grafikával felvértezett metroidvania stílusú program, ahol a fentebb is említett amorf lénnyel navigálhatunk végig a titkos földalatti bázis folyosóin és termein. Ahogy haladunk előre, úgy lesz lehetőségünk módosítani a testünket különféle hasznos mutációkkal (például hosszabb csápok), melyekre szükségünk is lesz, hiszen a kezdetben még csak rémülten menekülő emberek azért harcolni is tudnak, ha arra kerül a sor.

12 Minutes

A 12 Minutes főszereplője egy teljesen átlagos férfi, aki nem akar semmi mást, csak eltölteni egy nyugodt estét a feleségével, azonban rövid úton a feje tetejére áll az egész világa. Először kedvese közli vele, hogy terhes, ezzel még nem is lenne semmi gond, aztán hirtelen egy nyomozó rúgja be az ajtót, és közli, hogy letartóztatja a feleséget, amiért az megölte a saját apját évekkel ezelőtt. A letartóztatás körül kialakult dulakodásban főhősünk a földön találja magát megbilincselve, ahol a nyomozó lassan megfojtja, hogy így bírja szóra kedvesét. A nő nem beszél, a férfi pedig rövid úton meghal…

… csak azért, hogy aztán újra besétálhasson a lakása ajtaján 12 perccel korábban. A 12 Minutes ennek megfelelően egy időhurkos, valós idejű (azaz ami az életben egy perc, az a játékban is annyi) point and click kalandjáték lesz, ahol a feladatunk nagyon egyszerű: ki kell törnünk a hurokból. Persze ez egyáltalán nem olyan egyszerű, mint gondolnánk: ha meghalunk, elalszunk, elkábulunk vagy nem tudjuk megoldani a központi rejtélyt, a hurok újraindul, mi pedig ott állunk az esemény kezdetén, és csak találgatni tudunk, hogy ez most vajon hol és miért ment félre.

Blair Witch

A jelek szerint még idén érkezik a pszichológiai horrorok koronázatlan királyának, a Layers of Fear és az Observer fejlesztőinek új játéka, a Blair Witch. A filmekből és játékokból egyaránt ismerős világ ezúttal egy belső nézetes programmal tér vissza, hogy meginvitáljon minket egy vérfagyasztó utazásra egy elátkozott erdőn át, egészen az emberi lélek legsötétebb bugyraiig.

hatborzongatora-sikeredett-a-blair-witch-e3-as-demoja.jpg

A Balir Witch története 1996-ban játszódik, mikor egy fiatal fiú nyomtalanul eltűnik a Marylandban található Burkittsville melletti Black Hills Forestben. Főhősünk, egy egykori rendőr bonyolult múlttal, természetesen a gyermek után ered, azonban az erdő mélyén nem egy rémült kisfiút, hanem egy felfoghatatlan, misztikus erőt talál. Innentől kezdve pedig nincs más hátra: szembe kell néznünk múltunk démonaival, amennyiben ép elmével szeretnénk kikeveredni ebből a vérfagyasztó kalandból.

Cris Tales

A Cris Tales egy igen ígéretesen kinéző JRPG, melyet szintén az idei E3 keretein belül lepleztek le. A játék főhőse a Crisbell névre hallgató időmágus, aki csak nemrég fedezte fel képességeit, de máris egy hosszú utazásra kell indulnia világa sötét tündérmeséket idéző múltján, nem túl fényes jelenén és kilátástalannak ígérkező jövőjén keresztül.  Mindezt persze nem egyedül kell véghezvinnie, társai is akadnak majd az úton, azonban nem árt vigyáznunk, hiszen tetteink következményei akár rájuk is kihathatnak.

cris-tales-2020-02.jpg

A Cris Tales gyönyörű, kézzel rajzolt hátterekkel érkezik, és 20 órányi csavaros, szerteágazó sztorit ígér nekünk, azonban a legérdekesebb mégsem ez a része a játéknak, hanem az időutazás kezelése. A múlt, a jelen és a jövő ugyanis mindig egyszerre fog megjelenni a képernyőnkön, így azonnal láthatjuk majd, hogy az egyes tetteinknek mik lettek a következményei. Ahogy a Cris Tales mottója is tartja, tanulnunk kell a múltból és cselekednünk a jelenben, hogy a jövő megváltozhasson.

További jó hír, hogy a játék steames áruházi oldalán már egy demó is elérhető, így június 24-ig bárki meglesheti, milyen lesz a 2020-ban érkező Cris Tales.