• Nem csak az Indiana Jones és a sors tárcsája teljesített rosszul a jegypénztáraknál
  • A Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész bevételei sem a tervek szerint alakulnak
  • A Variety szerint mindkét film 100 milliós veszteséggel zárhatja a mozis pályafutását
  • Amin maximum a VOD és a streaming tud csak segíteni

A pandémia után elég nehezen állt talpra a filmipar, főleg, ami a mozikat illeti. Az emberek lényegében hozzászoktak ahhoz, hogy otthon nézzék meg a filmeket, és bár bőven vannak olyan alkotások, amik képesek a nagyvászon elé ültetni a közönséget, sajnos akadnak olyan produkciók, amik még a bejáratott név ellenére is elhasalnak a kasszáknál. Erre talán a régész hattyúdalának szánt Indiana Jones és a sors tárcsája a legfrissebb példa, ami elképesztően nagy bukásnak bizonyult a Disney számára – bár ebben az is vastagon közrejátszott, hogy nem kapott túl jó kritikákat a cannes-i premier után. A Fiatalúr mellett pedig úgy fest, Ethan Hunt sem tud már annyira lépést tartani a tempóval, mivel a beszámolók szerint a Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész bevételei is rosszabbul alakulnak a vártnál.

A Variety értekezett arról a forrásaira hivatkozva, hogy mindkét blockbuster esetében 100 millió dolláros veszteséggel számolhatnak a forgalmazók, mert bár a gyártási költségeket sikerült visszahozni, ez ugyebár még kevés a nullszaldóhoz. Az utolsó Indiana Jones-mozi eddig 375 millió dollárt hozott a konyhára, míg a legújabb Mission: Impossible 523 milliónál jár a vetítés ötödik hetében. Ez ugyan nem hangzik olyan rosszul (mármint az utóbbi, hiszen a Sors tárcsája minden univerzumban óriási zakónak számítana), de az informátorok szerint mindkét opusz elkészítése 300 millióba került (legalábbis nagyjából), és ha ehhez még hozzávesszük a körülbelül 100 millió dollárra tehető marketing költséget, akkor már nem olyan derűs az összkép. Ahogy azt a portál is kiemeli, a digitális megjelenés (VOD, streaming) még sokat lendíthet a bevételeken, de ez ugye a jövő zenéje. A bukás legnagyobb oka egyébként nem feltétlenül a minőségben keresendő (a Tom Cruise nevével fémjelzett Leszámolást az év egyik legjobban sikerült akciófilmjének tartják), sokkal inkább a világot letaroló Barbenheimer-jelenségben, ami kvázi zárójelbe tette a másfél héttel korábban debütált lehetetlen küldetést, Indy epilógusát pedig lényegében leradírozta a térképről. Az említett filmek tehát rosszkor voltak rossz helyen, hiszen igazi titánok előtt sikerült őket a filmszínházakba küldeni.