- Továbbra is megállíthatatlan a Barbenheimer-jelenség
- Mind a Barbie, mind az Oppenheimer tarol a mozikban
- A vasárnapi becsléseket is sikerült megugraniuk
- Nolan életrajzi opusza már számos országban tört az élre a rendező alkotásai közül
Nem szeretnénk jóslatokba bocsátkozni, de könnyen lehet, hogy a Barbie és az Oppenheimer közös premierje egy új trendet fog teremteni a jelenleg kissé küszködő hollywoodi filmgyártásban, a Barbenheimer-jelenség ugyanis az elmúlt évek legnagyobb trendjének mondható. Rivalizálás helyett pedig minden bizonnyal közösen ünnepelnek a Universal és a Warner Bros. fejesei, mivel mindkét alkotás tarol a mozikban – olyannyira, hogy még a vasárnapi (általában elég pontosnak mondható) becsléseket is sikerült megugraniuk az alkotásoknak, így aztán főleg van okuk a pezsgőbontásra.
Greta Gerwig sok szempontból megosztó filmje 780,7 millió dollárt termelt a debütálása óta, amiből 429,3 millót tesznek ki a nemzetközi bevételek (127 milliót kalapozott össze a második héten, holott "csak" 122,2 millió volt a vasárnapi becslés). Az Amerikán kívüli piacokon mindössze 31%-kal esett vissza az érdeklődés a rózsaszínben és társadalomkritikában úszó kaland iránt, ezzel pedig a Warner Bros. eddigi legnagyobb bevételt hozó második hétvégéjét produkálta, megelőzve a Jokert. Leginkább az Egyesült Királyságban (62,4 millió), Mexikóban (41,5 millió), Brazíliában (33,4 millió), Ausztráliában (30,6 millió) és Kínában (25,2 millió) mondható sikeresnek az opusz, de lényegében mindenhol odáig vannak érte – persze a név miatt ez azért nem olyan nagy meglepetés.
Ahogy Christopher Nolan is garanciát jelent a (pénzügyi) sikerre, a Cillian Murphy nevével fémjelzett Oppenheimer ugyanis elérte a 405,6 millió dollárt, amivel sikerült leköröznie a Tenet és a Batman: Kezdődik! teljes bevételét. Ami a második hetet illeti, újabb 77,1 milliót zsebelt be a nemzetközi piacokon (ez csupán 21%-os csökkenést jelent), így már ezen a téren is 231 milliót mutat a mérleg. 30 országban egyébként már most az életrajzi thriller az elismert rendező legsikeresebb munkája, 45 helyen pedig a legtöbb bevételt termelte azon alkotásai közül, amelyekben nem a sötét lovag kelt Gotham védelmére. Leginkább az Egyesült Királyságban (35,4 millió), Németországban (18,1 millió), Franciaországban (17,4 millió), Ausztráliában (13,5 millió) és Indiában (13,2 millió) voltak eddig kíváncsiak az emberek az atombomba feltalálására, de többek között hazánkban is ez az év második legnépszerűbb mozija.