Mindenhol 95% fölötti értékelések - kivéve talán pár online oldalt, amit a rajongók máris ostoroznak, kaszákkal - tömeghisztéria a fórumokon és a kockák közötti társas beszélgetéseken, elképzelt álmok, és azokat is űberelő játék: ez a BioShock. Jó látni, hogy a játékpiac nem csak a folytatásokra izgul, hanem az újdonságokra is vevő, bár talán nem ostobaság megjegyezni, hogy sokan vagyunk úgy, hogy a BioShock-ban nem csak az önálló játékot, hanem a játszhatatlanul pszihothriller hangulatú System Shock második részének elvadult folytatását látjuk. A demó már számítógépre is megjelent és egyöntetűen letaglózta a komplett internetet: érezhető csökkenés lett úrrá a nemzetközi sávszélességben, amelyet, jótékonyan és naivan írjunk fel azon pár millió ember számlájára, akik vagy a Live!-on egy konzol segítségével, vagy a natúr interneten, PC-jükkel felvértezve kíváncsiak voltak a szerep-akciójáték bemutatójára.

Amerikában már a boltok polcaira került a cucc, és remélhetőleg itthon sem kell már sokat várni arra, hogy felderíthessük Rapture rejtélyeit, elbeszélgethessünk egy kicsit Ryannel, ugyan miért épített egy víz alatti várost, mik azok a Big Daddy-k, és egyébként is, miért nem fizet közös költséget már vagy 60 éve? Persze, mint semmi, ez sem lehet tökéletes alkotás - pusztán csak az elmúlt pár év felhozatalából ez áll hozzá a legközelebb. Ügynökeink már jelentették, hogy Xbox 360-ra sikerült pár bugot benne felejteni a drágában - főképpen a kis hugik, és a nagy apusok érzékelésének problémáját (alig várom a magyarítást, jókat lehet majd rajta röhögni) - PC-re pedig úgy néz ki, a szélesvásznú megjelenítőkkel akadnak gondok, értsd: ezekben a felbontásokban az az abszurd helyzet állt elő, hogy 16:9-ben kevesebbet láthatunk a játéktérből, mint 4:3-as, klasszikus megjelenítőt birtokló barátaink. A fejlesztők már közölték: amint sikerül kipihenni a kiadás előtti hajszát - 24/7 dolgoztak valószínűleg a fiúk -, azonnal nekilátnak a probléma megoldásának, addig pedig... nos, ismeritek a torkos borz történetét?