A kelleténél egy kissé hosszabbra sikeredett The Outer Worlds 2 tesztemben hosszasan értekeztem arról, hogy bár az Obsidian Entertainment továbbra is remekül teljesít szövegkönyv és történet terén, eléggé szomorú, hogy a Microsoft pénzével és támogatásával sem sikerült egy olyan RPG-t letennie az asztalra, amelynek igazán bele tudunk merülni a világába. Mivel ebben a műfajban különösen fontos az immerzió, eléggé illúzióromboló volt látni az egy helyben álldogáló, vagy épp céltalanul sétálgató NPC-ket, ahogy az interakciók szinte teljes hiányát és a statikus világot sem tudtam hova tenni, pláne a beleélés szempontjából csillagos ötösre vizsgázó Kingdom Come: Deliverance 2 után. És ha már szóba került a Warhorse Studios középkori szerepjátéka, a prágai székhelyű stúdió (egyik) alapítója, Daniel Vávra is végigvitte a sci-fit, és mint kiderült, neki is volt némi hiányérzete, miután legördült a függöny.

„Befejeztem, 7/10-re tudom értékelni az élményt. Különösen szomorúnak tartom, hogy az a cég és azok az emberek, akiknek a kedvenc játékaimat (Fallout & New Vegas) köszönhetem, 15 év elteltével sem tudtak olyan mechanikát kitalálni, ami új irányba tudná terelni ezt az őskövületnek számító formulát – mindezt úgy, hogy a Microsoft összes pénze és technológiai újítása a rendelkezésükre áll” – fogalmazott Vávra a tegnap közzétett X posztjában„Eszetekbe jut olyan új mechanika a The Outer Worlds-ből, ami ne lett volna benne a legelső Deus Ex-ben vagy az eredeti Fallout-játékokban? Nekem sajnos nem” – tette hozzá.

Az előző bekezdés után talán mindenki számára világos, hogy teljes mértékben egyetértek a Kingdom Come: Deliverance 2 rendezőjével, hiszen az Obsidian a világ egyik legnagyobb cége alatt dolgozik, a The Outer Worlds 2 (és ha már itt tartunk, az Avowed is) mégis óriási lemaradásban van a zsáner olyan nagyágyúihoz képest, mint a The Witcher 3: Wild Hunt, a Baldur's Gate 3, vagy épp Henry második kalandja. Szerintetek is lehetett volna jobb a sci-fi, vagy elégedettek vagytok a készítők munkájával?

A borítóképek forrása: Obsidian Entertainment