Bár sok külföldi újságíróval ellentétben én nem voltam maradéktalanul elégedett az október 29-én megjelent The Outer Worlds 2-vel, tagadhatatlan, hogy amiben az Obsidian Entertainment erős (sztori, karakterek, dialógusok), az ezúttal is parádésan sikerült. Mivel az Arcadiába kalauzoló űrkalandban nem egy előre meghatározott karaktert kapunk, értelemszerűen itt is egy karakterkészítővel indítjuk a karrierünket, ám az Avowed-hoz hasonlóan ezúttal sem lehet utólag módosítani a főszereplőt, így ha netán mégsem tetszik a frizura vagy a szemszín, marad a bosszankodás és a belső nézet. Kivéve akkor, ha PC-n játszik az ember, napokkal ezelőtt felkerült ugyanis a Nexus Mods oldalára a Character Editor nevű bővítmény (via TheGamer), melynek segítségével a játék közepén is gond nélkül faraghatunk az ügynökünkön.
Ahogy azt a mellékelt videó is mutatja, a mod nem repít minket vissza a karakterkészítő képernyőre, helyette egy felugró ablakban szabhatjuk testre a főszereplőt, de mivel minden opciót megkapunk, felesleges lenne kiakadni a kissé fapados megvalósításon. További jó hír, hogy a Character Editor (amihez egyébként szükség van a Blueprint Mod Loader nevű programra) segítségével nemcsak a fizimiskán tudunk változtatni, de a skilleket és a perkeket is újra lehet keverni – ennek speciel én is tudnék örülni Xbox Series X-en, mert némiképp máshogy kellett volna elosztanom a pontokat. Ahogy arra a TheGamer szerkesztője is felhívta a figyelmet, akadnak olyan RPG-k (például a Cyberpunk 2077 és a Baldur's Gate 3), amikbe csak a megjelenést követően került be az utólagos karakterszerkesztés, szóval ki tudja, egyszer talán modok nélkül is lesz lehetőség alakítani a protagonistán.
A borítóképek forrása: Obsidian Entertainment, Xbox Wire


