Még februárban volt alkalmam kipróbálni az Image Power S.A. akkor még béta fázisban lévő járműépítős programját, a Dieselpunk Warst. Azóta eltelt pár hónap, és a csapat nem tétlenkedett, sőt a fejlesztők elérkezettnek látták az időt arra, hogy a játékot megosszák a nagyközönséggel, így az hivatalosan is új fázisba lépett.

A legszembetűnőbb változás, hogy immár van egy teljes értékű kampány, bár a küldetések továbbra is az ügyességre és az eszement harcokra épülnek. A másik, hogy kaptunk egy Creative és egy Battle módot. Előbbiben korlátok nélkül építhetünk meg különféle járműveket, utóbbiban pedig szabadon tervezhetünk meg csatákat.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Kicsit javítottak a grafikán is, bár 15 méternél messzebb sajnos még így sem lehet ellátni, és ez főleg repülésnél bosszantó, amikor szó szerint a szemed elé ugrik egy hegy a semmiből. A leglátványosabb javulás a robbanások effektjénél látható, bár itt kicsit túlzásba estek a készítők. Ugyanis hatalmas lángok és sűrű füst csap fel a gépekből még akkor is, ha csak apró sérülés éri őket.

A fizika sajnos nem fejlődött kellően, hajlamos megbolondulni, emellett a járművek vezetése még mindig eléggé nehézkes. Nagyobb gond, hogy a csaták sem túl szórakoztatóak. A program sava-borsát továbbra is a legózás adja. Sokkal jobban lekötött a Creative játékmód, mint a kampány, amit nagyon gyorsan meg lehet unni, mert semmi érdekes nincs benne. Sztorit nyomokban tartalmaz, és az sem fogja az embert érdekelni, ezen kívül meg csak lövöldözni kell az agyatlan ellenfelekre.

Ami a legózást illeti, ezen a téren alapjaiban nincs változás, inkább csak finomhangolás. A szerkesztő átláthatóbb, mint februárban volt, illetve sokkal több elemet használhatunk fel gépszörnyeink megalkotásához. Az év elején még „csak” 270 elemből válogathattunk, most már több mint 300 „legokocka” áll rendelkezésünkre.

Összességében tehát a Dieselpunk Wars fejlődött, és már nem egy béta előtti állapotban lévő játék benyomását kelti. Ugyanakkor még mindig vannak gyermekbetegségei, ahogy februárban, úgy most újra fel tudom hozni a játék ellen a fizikát és a sérülésmodellt, mint negatívumot, ami már csak azért is baj, mert a fejlesztők főleg ezzel a kettővel reklámozzák a játékot. Illetve most már az érdektelen kampányt is odahúzhatom a negatívumok listájára. Viszont az építős része a játéknak még mindig fun. Meglátjuk, hogy minden más fel tud-e nőni hozzá, ezzel kerek egészt alkotva.