Ez történt... (2013. - 21. hét)

Új Warhammer-játék, Final Fantasy XIV dátum, Xbox One doboz dobozkép, The Last of Us fejlesztői videó -- és még sok minden más.

PC

A Slitherine Group a héten jelentette be, hogy egy exkluzív megállapodást kötöttek a Games Workshoppal, melynek értelmében egy új játékot készíthetnek a híres Warhammer 40k-licenc alapján. Természetesen nem kell attól tartani, hogy az angol cég a Relic Entertainment babérjaira törne, ők ugyanis egy körökre osztott stratégiai játékban gondolkodnak, egy olyanban, amiben már rég nem volt része a sorozat kedvelőinek.

A játék a Warhammer 40k: Armageddon címet kapta, s már a nevéből is sejthető, hogy az univerzum melyik szegletét ismerhetjük majd meg jobban -- a második Armageddon háborúról van szó, melyet a jövő év első negyedében esedékes játékban az elejétől a végéig átélhetünk majd. Játékosokként elsősorban az Armageddon Steel Legion egységeit irányíthatjuk, de támogatást kapunk pár egyéb, nagyon jól ismert osztagtól is, úgymint a Space Marinestől, az Ultramarinestől, a Blood Angelstől és a Salamanders Chapterstől. Összesen százfajta egység kerül a kezünk alá, akiknek viselkedését 22 különböző tulajdonság határozza meg.

A PC-re és okostelefonokra írt játékban a cég saját készítésű, mély, nagyon taktikus élményt ígérő PBEM++ szabályrendszere szerint küzdhetünk meg Ghazghkull Thraka vérszomjas orkjai ellen. Nem kevesebb mint 35 küldetés vár ránk, melyben az ikonikus csaták felelevenítése mellett egy komoly történet is kibontakozik. 

Ez történt... (2013. - 21. hét)

A Final Fantasy XIV: A Realm Reborn idén augusztus 27-én jelenik meg -- jelentette a Square Enix. A játék havidíja 11 euró lesz. Alább megcsodálhatjátok a játék gyűjtői kiadását is.

Ez történt... (2013. - 21. hét)

Már kevesebb, mint egy fél hónap választ el minket a következő E3-től, s most különösen izgatottak vagyunk a felhozatal miatt, ugyanis jönnek az új konzolok, s velük együtt az új játékot. Minden jelenlévő kiadótól több új szellemi tulajdont várunk, s olyan folyatásokat, amik képesek kihasználni az új platformokban lévő erőt valamint képességeket. Ezen felül kíváncsian várjuk az időközben csereberélt jogok helyzetét: ugyebár a THQ felszabdalása után új gazdát talált minden értékes licenc, s ezekről jól lenne valamit hallani, valamint a Star Wars-játékok már az EA berkeiben készülnek.

A THQ egykori tulajdonait illetően nem biztos, hogy lesz még friss hír, de a Star Wars-licencekkel kapcsolatban egészen biztosan hallhatunk fejleményeket -- az EA ígérete szerint sok más egyéb mellett ekkor fogják nyilvánosságra hozni a messzi-messzi galaxissal kapcsolatos terveiket. Az EA konferenciájára június 10-én, magyar idő szerint este 10-kor kerül sor. Az alábbi listában láthatjátok, hogy a többi nagy cég (az időeltolódást belekalkulálva) mikor tartja a saját show-ját:

  • Microsoft -- június 10., 18:00-20:00
  • Ubisoft -- június 10-11., 24:00-01:00
  • Sony -- június 11., 03:00-05:00
  • Nintendo (Online Nintendo Direct) -- június 11., 16:00

Három új játékkép érkezett a Battlefield 4-ből -- ezt is láthatjuk majd az Electronic Arts sajtókonferenciáján, mégpedig a multiplayer módot.

A Square Enix élőben közvetíti az E3-as bemutatóját, melyet a fő közösségi oldalaikon lehet majd nyomon követni. Akio Oofuji, a Square Enix Japan marketingigazgatója kijelentette, hogy „félelmetes mennyiségű játékot fognak bemutatni, melynek célja az lesz, hogy az E3 izgalmát mindenki átérezhesse.” És hogy mikre lehet számítani? Egy Final Fantasy játékra mindenképp…

Nem teljesen világos, hogy mi a helyzet a Batman: Arkham Origins szinkronjával kapcsolatban. Először még azt hallottuk, hogy a sötét lovaggal összenőtt Kevin Conroy nem vesz részt a játék fejlesztésében, majd maga a színész közölte, hogy hónapok óta együtt dolgozik a stúdióval, hogy aztán kiderüljön, nem is ő, hanem Roger Craig Smith lesz Batman hangja. Senki sem érti, hogy mi van, Conroy pedig egyáltalán nem segített a helyzeten, mikor egy mostanra már törölt Twitter-üzenetében elmondta: ő egy új, hamarosan megjelenő Arkham-játékban vesz részt, nem pedig az ősszel esedékes Arkham Originsben. A kérdés adott: mi ez az új Arkham-játék? Csak nem a Rocksteady következő projektje? Idővel kiderül.

Az 1990-es évek hatalmas kultjátéka volt a Jagged Alliance sorozat. Az első rész 1994-ben jelent meg, és remekül ötvözte a 4X és a körökre osztott játékmenetet a szerepjáték-elemekkel, melynek eredménye egy igazi, kemény játék volt, mely nagy kihívásokat adott annak, aki megvásárolta. A dán Full Controll nevű stúdió kb. másfél hónapja jelentette be, hogy elkészíti a folytatást, ami igazából egy előzményjáték lesz. Akkor a stúdió elnök-vezérigazgatója, Thomas Hentschel Lund úgy nyilatkozott, hogy "A Jagged Alliance tökéletesen illeszkedik cégünk stratégiájába és portfóliójába, amelyet a Space Hulk után akarunk elkészíteni. Három közül ez az egyik játék, az X-COM, és a Fallout mellett, amely teljesen újraírta az egész műfajt. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a bitComposer minket bízott meg azzal, hogy a szériának új startot adjunk, megőrizve annak eredeti értékeit." Gyűjtést indítottak a Kickstarteren, melynek eredményét tegnap tették közzé, a játék el fog készülni: 350,000 dollárt sikerült összekalapozniuk. A játék története egyelőre egy picit klisésnek tűnik: egy trópusi szigetről kell kiűzni az oroszokat a kommandónk segítségével. Érkezett egy videó is, nézzétek meg!

A Rubicon Organization egy klasszikus, némi platformszekciókkal megbolondított, felülnézetes arcade lövöldét készít. A játék címe Narco Terror, és semmi más dolgunk nincs, mint a személyre szabható fegyvereinkkel ledarálni mindenkit, aki az utunkba kerül. A Narco Terror idén nyáron jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra.

A hivatalos oldalon úgy látszik nem ment elég jól a pénzgyűjtés, így a Stompy Bot Productions a Kickstarterre vitte a Heavy Gear Assaultot. A rácok 800 ezer dollárt szeretnének arra, hogy elkészülhessen a free-to-choose üzleti modellre épülő multiplayer lövöldéjük. A free-to-choose modell annyit tesz, hogy fix összegek helyett annyit fizetünk, amennyire mélyen szeretnének elmerülni a játékban; ha csak néha csatázunk, de akarunk némi extrát, akkor minimális összeget csengetünk ki, de ha mindent akarunk, akkor már mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk. A kampány erre található.

Konzol

Múlt héten jelentette be az EA, hogy jelenleg semmilyen játékot nem terveznek kiadni a Nintendo legfrissebb asztali konzoljára, majd nem sokkal később ezt a közleményt annyival finomították, hogy a jövőben még lehet szó új játékokról, most pedig ott tartunk, hogy mégiscsak vannak készülőfélben lévő programok, de közel sem annyi, mint az új Xboxra vagy PlayStationre. A hírt a cég pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen hozta el, aki részletesebben már nem kívánt belemenni a dologba, de végülis mindegy, a lényeg az, hogy meggondolták magukat.

A Crytek boldogan jelentette, hogy a CryEngine 3 már működik az Xbox One konzolon, sőt az eszközkészlet hivatalosan licencelhető a platformra.

Új reklámot kapott a Nintendo 3DS-re megjelenő Animal Crossing: New Leaf.

A Medal of Honor: Warfighter kritikai és anyagi bukása után az EA újra parkolópályára állította a sorozatot, pedig komoly terveik voltak a játékkal. Egyrészt ez lett volna az éves FPS felhozataluk oszlopos tagja, s most kiderült, hogy a PlayStation Vitát is meg akarták hódítani -- a Slant Six Games egy időben dolgozott a hordozható Medal of Honoron, de ez a terv füstbe ment. Nem sok, csak ez a koncepciórajz maradt meg, vagyis jobban mondva lett publikus, az egyik művész révén.

Ez történt... (2013. - 21. hét)

A Microsoft csak óvatosan részletezte az Xbox One belső felépítését, de amit láttunk attól nem estünk hasra. Persze erősebb, mint az előd, de nem olyan combos, mint egy PlayStation 4. Erre a konzol vezető tervezője azt felelte, hogy okkal van így. Greg Williams elmondása szerint tudatosan nem a lehető legjobb teljesítményt célozták, hanem inkább a szórakoztatás széles spektrumát szemelték ki.

Így fog kinézni a hivatalos Xbox One doboz:

Ez történt... (2013. - 21. hét)

A Gran Turismo 6 silverstone-i bejelentése után mindenki felkapta a fejét, hogy a fejlesztők a játékot -- mely a PlayStation egyik legjobb exkluzív sorozata -- PS3-ra fejlesztik. Jim Ryan, a Sony Computer Entertainment Europe vezetője azonban kézenfekvő és logikus magyarázatot adott, hogy miért nem az új csodára érkezik a hatodik rész: „A GT1 és GT2 is a PS One-ra jelent meg, és a kettő között hihetetlen minőségi ugrás volt a második rész javára. A GT3 és a GT4 a PS2 játéka volt, míg a GT5-öt már PS3-on adtuk ki. A sorozat harmadik és negyedik része között a különbség csak nagy volt, de biztosak vagyunk abban, hogy hatalmas minőségi ugrás lesz a GT5 és 6 között is. A PS3 egy olyan konzol, amelyben még van lehetőség, ugyanakkor ebből a konzolból már hetvenmillió eladott egységünk van, míg a PS4 startjakor ez a szám nulla lesz. Lesz elég játék, ami segíti majd a PS4 startját, mint például a DriveClub az Evolution Studiostól, amelynek a neve a szakmában ismert és egyben elismert.”

Megjelent a The Last of Us harmadik fejlesztői videója, melyben a Naughty Dog a túlélés szabályairól beszél egy keveset.

A Microsoft nemrégiben létrehozott belső stúdiója, a Black Tusk az E3-on fogja bemutatni első játékát, továbbá a Rare is leleplezi egy régi sorozatának új tagját.

Az Amazon Canada szerint Wii U-ra is meg fog jelenni a Deadpool-játék. Hivatalos megerősítés még nincs.

Denis Dyack, a Silicon Knights egykori vezetője hosszú idő után tiszta vizet öntött a cége és a X-Men: Destiny fejlesztésével kapcsolatos vádakra. Az alábbi, maratoni hosszúságú, 30 perces videóban a fejlesztő kategorikusan tagad minden olyan vádat, ami a csapatot érte, többek között azt, hogy azért lett olyan, amilyen az X-Men: Destiny, mert a fejlesztőcsapat egy inkompetens társaság volt, illetve azt is cáfolta, hogy pénzt sikkasztottak volna, sőt az igazság az, hogy saját zsebből még ki is pótolták a büdzsét. A vádak a Kotaku online hasábjain egy volt munkatárs elbeszélése alapján jelentek meg, még tavaly októberben.

A finn fejlesztő Hausemarque bejelentette, hogy a Super Stardust folytatását készítik el PS4-re. Ilari Kuittinen elnök-vezérigazgató ezt mondta: „Hiszünk abban, hogy a jobb technológia jobb játékmenetet jelent. A Super Stardust HD-ben, mely PS3-ra jelent meg, megvolt a lehetőségünk, hogy több ezer interaktív objektummal számoljunk, a szferikális játékmenetnek köszönhetően. A PS4 architektúrájának köszönhetően megvan a lehetőségünk, hogy nagyszerű grafikát és jobb játékmenetet készítsünk.”

A LEGO Batman 2: DC Superheroes megjelent Nintendo WiiU-ra, melyhez kaptunk egy új videót is.

A Microsoft még 25 millió Xbox 360-at akar eladni a következő öt évben -- mondta Yusuf Mehdi az OXM-nek. „Úgy hisszük, a következő öt évben elérhetjük a 100 millió eladott egységet, ezt akarjuk, ezért küzdünk. Ennek fele valószínűleg új vásárló lesz, a másik fele pedig a jelenlegi konzolját fogja újra cserélni.”

Európában is reklámozzák már a PS4-et!

sony-ps4-ad-europe.jpg

A Shin Megami Tensei IV egyedi Nintendo 3DS kiadást kap, melynek képeit alább láthatjátok- Az Atlus kiadott egy új videót is a játékhoz.

Év végén akár már a karácsonyfa alatt ott lehet a PlayStation 4 és az Xbox One, azonban van egy kérdés, hogy meddig érkeznek még játékok a PS3-ra, és az Xbox 360-ra. A napokban New Yorkban tartották meg a Stifel 2013 Technology Conference nevű rendezvényt, melyen természetesen részt vett a kiadóóriás EA. A pénzügyi igazgató képviselte a céget, aki úgy nyilatkozott, hogy az új generáció megjelenése után legfeljebb 2017-ig támogatni fogják a jelenlegi konzolokat. Megnyugtató.

A hét kérdése: mi a véleményed az új Xboxról?