Feltámad az X-COM?Az X-COM-ot a brit, szintén lángelmének mondható Gollop testvérpár, Julian és Nick, a Mythos Games alapítói fejlesztették. A játékot a Microprose karolta fel és adta ki, a Sid Meier és Bill Stealey alapította stúdiót aztán 1998-ban felvásárolta a Hasbro, és hamarosan bezárta azt, majd 2001-ben az Atari (később Infogrames, majd újra Atari) vette meg a Hasbrót. Ez az első felvonás.

Az X-COM szériához eddig jelentősebben egy csapat mert nyúlni, a cseh Altar, amelynek UFO-sorozatában, ha nagyon durván akarok fogalmazni, leginkább az alapmechanizmus dicsérhető, amit a srácok hozzátettek, az igencsak billegős. Most azonban felröppent egy – hangsúlyozzuk ki egyelőre! – pletyka, mely a legszebb reményeinket is túlszárnyalja: lehet, hogy az Irrational Games új X-COM címet hegeszt! Hogy mire alapozza mindenki ezt a „túl szép, hogy igaz legyen” fámát? Nos, lássuk:

  • A legfontosabb: néhány lelkes webbúvár a játékiparban igencsak jól csengő nevű Fierst, Pucci & Kane ügyvédi iroda honlapján, az ügyfelek közt megtalálta Ken Levine és Jonathan Chey, az Irrational Games alapítónak nevét, és az ő ismertetőjüknél, a stúdió által készített játékok között a következő felsorolás szerepelt: System Shock 2, Tribes 3, SWAT, X-Com, BioShock, Freedom Force és mások. „Nagyon gyanús” momentum, hogy miután az egész ügy kiszivárgott, az iroda törölte az X-COM címet a listáról... (egy alapos Google-keresés persze még feltárja a titkot)
  • Hozzátehetjük, hogy a Take-Two 2005. júniusában, pár hónappal az Irrational Games megvásárlása előtt, megvette az Atari teljes licenccsomagját, benne az X-COM jogaival, tehát legális akadálya nincs a folytatást elkészítésének. (Jegyezzük meg itt, hogy mind az Irrational, mind a Sid Meier vezette Firaxis stúdió a Take-Two tulajdona, a 2K Games címke alatt publikálják játékaikat).
  • Az Irrational Games ausztrál stúdiójának állásajánlatai között szerepelt pár olyan pozíció, melyben az Unreal-motorhoz értő kollégákat kerestek, akik örömmel vennének részt „egy szépemlékű franchise feltámasztásában”.

Nos, íme az „összeesküvés-elmélet”. Ken Levine-több külhoni lap is zaklatta a hétvégén, de persze nem volt hajlandó kommentálni a fentieket. Az biztos, hogy a BioShock fejlesztése a végéhez közeledik, és nem is lenne szebb ajándék nekünk, ha egy ilyen eredeti játék után visszanyúlnának a srácok a gyökerekhez, és egy igazi „szerelemgyermeket” szülnének nekünk...

Természetesen figyelni fogjuk az eseményeket, és visszatérünk rá, amint kiderül valami friss fejlemény.