• Sikeres a Gran Turismo 7
  • Legalábbis Jamaucsi Kazunori szerint
  • A fejlesztő úgy véli, sikerült fenntartani a játékosok érdeklődését
  • A Sony azonban nem közölt pontos eladási adatokat

Hiába kapott kimagasló kritikákat a 2022 márciusában megjelent Gran Turismo 7, a Polyphony Digital versenyjátékát pillanatok alatt szétszedték a rajongók az abban található mikrotranzakciós rendszer és a szerverekkel kapcsolatos problémák miatt – olyannyira, hogy a felhasználói értékelés mindössze 2.3 ponton áll Metacritic-en. A PlayStation exkluzív alkotás azóta számos frissítést kapott, melyek új autókkal és pályákkal bővítették az eleve gazdag kínálatot, így aztán a megítélés is javult valamennyire, a Sony viszont máig nem közölt pontos eladási adatokat a programmal kapcsolatban. Konkrét számokat sajnos a világhírű széria producere, Jamaucsi Kazunori sem árult el a GTPlanet által tartott kerekasztal-beszélgetés során, azt azonban kiemelte, hogy nem lett az enyészeté az alkotás.

"Rendkívül sikeres a Gran Turismo 7, hiszen a megjelenéstől kezdve sikerült magasan tartani az aktív felhasználók számát" – mondta a közismert fejlesztő. A beszélgetés későbbi szakaszában aztán hozzátette, hogy a november 2-án élesedett Spec II nevezetű frissítés után valósággal kilőtt a játékosszám. "Amikor kiadtuk a Spec II frissítést, a játékosok száma rögtön a duplájára ugrott. Úgy hallottam, hogy a videójáték-iparban ez elég ritka jelenség." Nem csoda egyébként, hogy a szóban forgó update sokak érdeklődését felkeltette, hiszen nem csupán új autók és a Lake Louise nevezetű havas pálya került bele a szimulátorba, de emellett új eseményekkel és kihívásokkal is gazdagodtak a virtuális versenyzők, a PS5 tulajdonosok pedig még az osztott képernyős Couch Mode-nak, valamint a Sophy-integrációt tartalmazó Quick Race-nek is örülhettek. Előbb vagy utóbb talán tényleges számokat is közölnek a japánok, addig pedig marad az alkotó szava, amit amúgy nem nehéz elhinni, tekintve, hogy még mindig a köztudatban van a Gran Turismo 7.