Bár egyáltalán nem kötelező gyengéd érzelmeket csempészni egy RPG-be (sőt), már a 2003-as Star Wars: Knights of the Old Republic-ban is áldozhattunk a romantika oltárán, a technológia fejlődésével pedig egyre részletesebbek és sokrétűbbek lettek a szerepjátékokban található szerelmi szálak. Többek között a BioWare, a CD Projekt RED és a Larian Studios is sokat tett azért (utóbbi értelemszerűen a Baldur's Gate 3-mal), hogy a műfaj rajongói már-már szériatartozékként tekintsenek a megkörnyékezhető karakterekre (legyenek azok társak vagy hagyományos NPC-k), ám van egy csapat, ami egyáltalán nem kíván beállni ebbe a sorba.
A címből bizonyára kitaláltátok, hogy a manapság „kissé” elfoglalt Obsidian Entertainmentről beszélünk, az elismert dizájner, Josh Sawyer ugyanis már a Neverwinter Nights 2 megjelenése óta hangoztatja, hogy egyáltalán nem rajong ezért az elemért, így aztán a csapat legutóbbi alkotásában, az Avowed-ban sem törhettük át a barátzóna falait. Mostanra kiderült, hogy az október 29-én érkező The Outer Worlds 2-ben sem igazán lesz helye a romantikának (és valószínűleg a Grounded 2-ben sem köthetjük össze az életünket valamelyik ízeltlábúval), ám nincs kizárva, hogy később megtörik a jég, létezik ugyanis egy játék, melynek megoldása még a Pillars of Eternity és a Pentiment rendezőjét is levette a lábáról.
A kép forrása: Steam
Josh Sawyer a PC Gamernek adott interjúban beszélt arról, hogy bár továbbra sem szívügye a szívek ügye (értitek?), a Cyberpunk 2077-nek szerinte sikerült úgy megragadnia a témát, hogy az belesimuljon a történetbe és a játékmenetbe. Az alkotó úgy véli, három probléma is van az RPG-be „erőltetett” szerelmi szálakkal: egyrészt azt az érzetet keltik, mintha egy pipálgatásra váró listával állnánk szemben, másrészt nem igazán illeszkednek az adott cím tempójához, végezetül pedig furcsának hat, ha egy táborban bensőséges beszélgetést folytatunk valamelyik karakterrel.
Talán ez utóbbi tekinthető a legfontosabb pontnak, mivel a BioWare játékaiban (vagy épp a már említett Baldur's Gate 3-ban) valóban a központi helyszínen (legyen az tábor, vagy egy űrhajó) szövődnek a viszonyok (általában két misszió között), ami azért messze van attól, hogy organikusnak nevezzük. Ezzel ellentétben a Cyberpunk 2077-ben (de akár a The Witcher 3: Wild Hunt-ot is felhozhatnánk példaként) a sztori szerves részét képezi a kiszemelt karakterrel történő interakció, így sokkalta természetesebbnek hat, ahogy V egyre közelebb kerül Judyhoz, Panamhez, Riverhöz vagy Kerryhez. A legutóbbi nagy frissítéssel bejött I Really Want to Stay at Your House küldetésnek hála ráadásul még több időt tölthetünk szívünk választottjával, így aztán nem meglepő, hogy Sawyer épp a CDPR klasszikussá nemesedett szerepjátékát hozta fel pozitív példaként. Ki tudja, talán az Obsidian következő nagy dobásában már megpendíthetjük a romantika húrjait, a The Outer Worlds 2-ben viszont még a fekete humoré és a haverkodásé a főszerep.
A borítóképek forrása: Steam