Hiába röpködtek a 9 és 10 pontos értékelések a Dragon Age: The Veilguardra, szinte az összes rajongó méretes csalódásként élte meg a BioWare legutóbbi szerepjátékát (bár inkább akció-RPG-nek mondanám), ami minden téren elmaradt a széria korábbi epizódjaitól, különös tekintettel a forgatókönyvre és a dialógusokra. Ez a csalódottság végül az eladásokon is megmutatkozott, így lényegében a soron következő Mass Effect a stúdió utolsó esélye arra, hogy megfordítsa a szerencséjét. Jason Schreier a néhány hónappal ezelőtti jelentésében rámutatott, hogy leginkább az EA vezetőségének „köszönhetjük” 2024 legnagyobb videójátékos csalódását, most pedig a Dragon Age: Origins producere és a második rész rendezője, Mark Darrah forgatta meg a tőrt a szívünkben.

A BioWare kötelékét 2020-ban elhagyó fejlesztőtől megkérdezte az egyik követője (via TheGamer), hogy szerinte jobb játék lett volna-e a Joplin (ez volt a Mike Laidlaw felügyelete alatt készülő Dragon Age 4 kódneve, mielőtt az EA a live service vonatra felülve kihúzta alóla a szőnyeget), mint a The Veilguard, és bár az alkotó tett néhány vargabetűt, végül arra a következtetésre jutott, hogy igen.

A cég egykori veteránja szerint egy ideális világban a Joplin 2019. februárjában (vagyis a 2026. január 12-én örökre búcsúzó Anthem helyett) látott volna napvilágot, és bár a szűkös határidők miatt éppúgy kompromisszumokat kellett volna kötni, mint a kiegészítőnek ható (ettől függetlenül elég jól sikerült) Dragon Age 2 esetében, szerinte most teljesen más lenne a franchise megítélése. Nagy kár, hogy már sosem láthatjuk ezt a koncepciót, ahogy nagy valószínűséggel magának a Dragon Age-nek is búcsút inthetünk – én azért bízom benne, hogy az új Mass Effect jól sikerül, mert Shepard története máig a kedvenc videójátékos trilógiám.

A borítóképek forrása: Steam