• Az Exodus scriptje nagyobb, mint az előző két játéké összesen
  • A program ötvözi a klasszikus Metro-játékmenetet a sandbox rendszerrel
  • A városokban ténykedhetünk majd szabadon

A Metro-játékok nagyon jó FPS-ek lettek, talán az egyetlen baj velük, hogy szinte semmi szabadságunk nincs a helyszínül szolgáló moszkvai metróhálózatban. Az állomásokon élő mikroközösségeket csak egy úton járhatjuk be, nem csatangolhatunk a peronok között szabadon, vagyis mindkét játék meglehetősen lineáris lefolyású.

A Metro: Exodusra ugyanakkor ez nem lesz igaz, legalábbis erről árulkodnak Jon Bloch executive producer szavai. A GamesRadarnak mondta el, hogy az Exodusban kombinálják a Metro 2033 és a Metro: Last Light játékmenetét az új sandbox rendszerrel. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy amikor elérünk egy városba (ezek mindegyike 3-4 négyzetkilométeres lesz), ott szabadon ténykedhetünk.

Eme települések ugyanis rengeteg aktivitási lehetőséget biztosítanak. Új társadalmakat és vallásokat ismerhetünk meg, találkozhatunk emberekkel, akikkel szóba elegyedhetünk, s feltehetően feladatokat kaphatunk. Lesznek új szörnyek és mutánsok is, ám attól sem kell tartani, hogy a régi, ismerős elemek nem térnek vissza.

S, hogy mennyire lesz tartalmas a játék? Nos, Bloch szerint a Metro: Exodus forgatókönyve nagyobb lett, mint a Metro 2033 és a Metro: Last Light scriptjei együttvéve, beleértve a DLC-ket is. Merthogy még az is befolyással lesz az eredményekre, hogy mikor és hogyan folyunk bele egy adott szituációba.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!