Az Xbox főnök Phil Spencer elismerte, hogy a Microsoft nem mutatott kiegyensúlyozott befektetést azon játékok területén, melyeket a fő csapatuk készített az évek során. A Bloombergnek adott interjújában kifejtette, hogy a Microsoft nyitott más stúdiók megszerzésére, de akár újakat is nyitnának annak érdekében, hogy felpörgessék az exkluzív tartalmak gyártását.

Az elmúlt időszakban a Microsoftnak rengeteg kritikával kellett szembenéznie, miután az exkluzív piacon sem tudtak maradandót alkotni és az sem tetszett sokaknak, hogy két neves stúdiót is bezárt nem rég, ezzel gyakorlatilag elkaszálva két játékot is. A Lionhead Studiostól a Fable Legends lett elkaszálva, valamint a Bayonetta-t is jegyző Platinum Games-nek is búcsút intettek, akik éppen a sárkányos Scalebound-on dolgoztak.

Idén korábban azt nyilatkozta a Scalebound és a Fable Legends munkálatainak leállítása kapcsán, hogy ez egy remek lehetőség lehet a Microsoftnak arra, hogy "kipróbáljanak néhány új és érdekes dolgot, hogy ezt megcsináljuk, néhány kemény döntést kellett hozni".

"Amikor idejöttem dolgozni, az egyik első dolog, amit tenni akartam az a fő csapatunk -csúnya kifejezés, de- újra dolgozása, újra alakítása volt. Sajnos azokat a dolgokat, amiket csináltunk, a helyett úgy gondoltam valamit máshogy kellene. Visszamenni oda, amiről azt gondoltam, hogy az az alap és onnan kezdeni valamit építeni" - mondta el Phil Spencer.

Az Xbox ügyvezető Shannon Loftis, aki a videojáték készítéssel foglalkozó fő csapatuk menedzsere nemrég azt mondta, hogy a 2017-es exkluzív játék felhozataluk megfelelő, és hogy jövőre még több bejelentés fog érkezni. A Microsoft új konzolja, az Xbox One X november 7-én vált világszerte hozzáférhetővé, melyet a Gamespot sokkal „jövő-állóbbnak" Xbox-nak nevezett HDR-hez és 4K-hoz.

xbox-one-x-project-scorpio-edition.jpg