A tesztek és más játékok miatt jó ideje nem néztem rá a semmiből (már ha a szivárgásokat nem számoljuk) érkezett The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered-re, annyi viszont biztos, hogy a javítás előtt nemcsak PC-n, de konzolokon is katasztrofális volt az RPG teljesítménye. Emlékszem, bizonyos időközönként ki kellett lépnem a programból az elviselhetetlenné váló szaggatás miatt (vélhetően memóriaszivárgás állt a háttérben), de grafikai anomáliákat is szép számmal produkált a játék, pláne az esti órákban. Mivel hónapok teltek el a legutóbbi tapasz megjelenése óta, többen is úgy vélik, hogy a Virtuos nemes egyszerűséggel magára hagyta az Unreal Engine 5-tel készült szerepjátékot, ami azért különösen problémás, mert a PC-s verzión továbbra is lenne mit csiszolni.

Jól mutatja a játékosok kiábrándultságát, hogy az elmúlt hetekben meredek zuhanásba kezdett a megítélés, olyannyira, hogy Steamen már a „Vegyes” plecsni látható a legutóbbi értékelések mellett. Az összes értékelést tekintve mondjuk még mindig a pozitívan vélekedők vannak többségben, de igazából ez is megváltozhat, elég csak a Starfield-re vagy a Dragon Age: The Veilguard-ra gondolni. Többen is megjegyzik, hogy patch ide vagy oda, még mindig óriási gondok vannak technikai fronton, különös tekintettel a stutteringre, ami a jelek szerint szériatartozék az Unreal Engine 5-ben. Mivel sem a Bethesda, sem a Virtuos nem mondta azt, hogy maga mögött hagyta az Oblivion Remastered-öt, jobb esetben már készül az új folt, amit jól láthatóan review bombinggal akarnak kicsikarni a csalódott rajongók.

A borítóképek forrása: Steam