Mivel atmoszféra terén az Oblivion a kedvencem a The Elder Scrolls-szériából, felettébb megörültem, amikor kiderült, hogy valóban létezik a rengetegszer szóba került felújítás, ráadásul nem is kell rá sokat várni. Tekintve, hogy az Oblivion Remastered az Unreal Engine 5 ellenére sem egy tényleges remake, a kissé fakó színekkel festett motorháztető alatt ugyanaz a játék lapul, amit a Bethesda letett az asztalra 2006-ban, éppen ezért elég sok mechanika idejétmúltnak hat, elég csak a hősünkkel együtt szintet lépő ellenfelekre, a Skyrimhez képest kissé egyszerű kazamatákra és a hamar unalmassá váló Oblivion síkokra gondolni.
Ennél azonban nagyobb probléma, hogy az RPG mind PC-n, mind konzolon vállalhatatlan technikai állapotban látott napvilágot (éljen az UE5, nemde?), a stutteringnek, a 30 alá zuhanó képkockaszámnak és a grafikai anomáliáknak véget vető javításokra pedig egy picit tovább kellett várni a kelleténél, ráadásul ezek a tapaszok sem oldották meg az összes égető problémát. Többek között ennek tudható be, hogy a remaster a napokban új mérföldkövet ért el Steamen (via Game Rant), csak épp nem azt a fajtát, amit büszkén lehet mutogatni a kirakatban, hiszen immár a „Vegyes” plecsni látható a szerepjáték adatlapján – egyelőre csak a legutóbbi értékeléseknél, de ki tudja, mit hoz a jövő.
Nem véletlenül fogalmaztunk úgy, hogy többek között, mivel más faktorok is hozzájárulhattak a megítélés ilyen mértékű zuhanásához – például a hivatalos modtámogatás hiánya (kis ügyeskedéssel azért megoldható a dolog), ami egy Bethesda-játék esetében felér egy arculcsapással. Ugyancsak fontos tényező a játékosok bizonytalansága, hiszen a Virtuosnál történt leépítések miatt talán nem is kapunk több javítást (márpedig sokan úgy gondolják, hogy lenne még min csiszolni), vagyis könnyen lehet, hogy befejeződött az Oblivion Remastered támogatása.
Talán csúnyának tűnhet a megfogalmazás, de mindez a világ (egyik) legambiciózusabb rajongói projektjének tartott Skyblivion malmára hajtja a vizet, a Skyrim Special Edition motorjára épülő felújítás ugyanis valóban remake lesz, a fejlesztést végző TESReneval pedig mindent megtesz azért, hogy képes legyen átugrani a magasra került lécet. Mivel az Oblivion Remastered mostanra csupán 3-4000-es csúcsokat produkál egyidejű játékosszám terén (ilyen az, ha nincs egy rahedli mod), minden adott ahhoz, hogy Rebelzize hosszú évek óta formálódó produkciója megkapja a neki járó reflektorfényt – a Fallout: London sikeréből kiindulva nem féltjük a csapatot. Ti is elégedetlenek vagytok a szerepjáték megjelenés utáni támogatásával?
A borítóképek forrása: Xbox Wire, Bethesda/Virtuos