Bármennyire is autentikus élményt kínál az óriási sikert aratott The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered, sajnos egyáltalán nem lehet felhőtlen a rajongók öröme. Hiába ugyanis a gyönyörű grafika (az élénk színek hiányán mondjuk továbbra sem tudtam túltenni magam) és a temérdek tartalom, technikai fronton sajnos egy kész katasztrófának számít a Virtuos felújítása, függetlenül attól, hogy konzolon vagy PC-n játszik valaki. Ezen hivatott változtatni az 1.2-es verziószámot viselő új frissítés, amely tegnap (tehát július 9-én) vált elérhetővé a Steam Beta keretében (via IGN), a teljesítmény feljebb tornászása mellett pedig rengeteg javítást és módosítást is kaptunk.
Többek között egy új nehézségi szint is bekerült a kalapba a Journeyman képében, amely igyekszik áthidalni az Adept és az Expert közötti szakadékot. Emellett UI terén is történtek változtatások, így jobb esetben búcsút inthetünk az eltünedező jelölőknek – ha már a térképnél tartunk, az első tapasz óta nálam rendszeresen „elfelejt” frissülni a map egy-egy megnyitás után, szóval remélem, ezt is sikerült fixálni. Az íjászok számára is érkezett egy jó hír, mivel immár nem fagy ki a játék, ha sikerül lebénítani (illetve duplán bénítani) egy ellenfelet, ami 100-as as szintű Marksman skill esetén ugyebár elég gyakori jelenség – én többek között ezért hagytam abba a kalandozást néhány nappal ezelőtt. Az update emellett rengeteg küldetést érintő bugot is kigyomlál, ám a legfontosabb, hogy az ígéretek szerint képkockaszám terén is sikerült picit gatyába rázni az Oblivion Remasteredöt, ami eléggé ráfért az Unreal Engine 5-öt használó RPG-re.
A csapat által megosztott lista alapján (amit a Steam oldalán tudtok megtekinteni) többek között Deepscorn Hollow-ban, Black Rock Cavernsben, és Bravil kastélyának udvarán is magukra találtak végre a képkockák, ráadásul a nyílt világban barangolva is kevesebb akadozásra számíthatnak a felhasználók – a saját tapasztalataim alapján ez az egyik legbosszantóbb dolog a teljesítmény szempontjából, szóval örvendetes, hogy elkezdtek vele foglalkozni. Emellett a víz megjelenésén, valamint a fény-árnyék hatásokon is javítottak a szakik (mindkét esetben elég fura anomáliákat produkált a játék a gyorsutazást követően), szóval tényleg egy életmentő tapasszal rukkolt elő a Virtuos, ami remélhetőleg konzolokra is befut az elkövetkezendő hetekben. Kíváncsian várjuk, mennyire fognak javulni a steames értékelések az update tényleges élesedése után, mostanra ugyanis – bizonyára az imént ecsetelt fps parák miatt – a „Vegyes” plecsni látható a legutóbbi értékelések mellett.
A borítóképek forrása: Steam