Jól mutatja a The Elder Scrolls-széria iránti töretlen rajongást, hogy bár az Oblivion Remastered teljesen fű alatt érkezett (már persze a szivárgásokat és a pletykákat leszámítva), a Virtuos Unreal Engine 5-öt használó felújítása közel nulla marketing mellett is az év egyik legsikeresebb címének tekinthető. Igaz ugyan, hogy technikai fronton van még mit csiszolni az RPG-n, ám ettől függetlenül egy méltó vérfrissítésről beszélhetünk, ami az új érkezőknek és az őszülő halántékú veteránoknak is tartogat „néhány” kellemes órát. Hiába viszont a plafont verdeső eladások, úgy fest, a Virtuos kénytelen ajtót mutatni az alkalmazottak egy részének, avagy újabb stúdió esett áldozatul az évek óta tartó leépítési hullámnak.
Ahogy arról az Insider Gaming is beszámolt, Gauthier Andres szerint a cég körülbelül 300 embert tesz lapátra (ez a teljes állomány 7%-át jelenti), a kirúgások pedig az ázsiai, az európai (köztük leginkább a franciaországi) és az amerikai irodákat is érintik. Andres megjegyezte, hogy hiába lett sikeres az Oblivion Remastered, a Virtuosnak sikerült túlköltekeznie a megfelelő minőség elérése érdekében, ráadásul olyan szerződést kötött, ami nem tartalmazott eladásokon alapuló bónuszokat – talán még a vezetők sem bíztak abban, hogy ekkorát fog robbanni a program.
Ennek eredményeképp a Virtuos a felújítás megjelenését követően piros lámpát adott a béremeléseknek, valamint csökkentette a bónuszokat, ami lényegében a kirúgások előszobájának tekinthető. A sokat emlegetett újságíró szerint jelenleg is zajlik a sztrájk a Virtuos Lyonnál a leépítések miatt, ám egyelőre kérdéses, mennyire lesz eredményes a tiltakozás. A Virtuos egyébként a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater munkálataiba is besegít a Konaminak, de mivel a remake már itt van a kanyarban (augusztus 28. a megjelenési dátum), Snake dzsungeltúráját valószínűleg nem befolyásolják a mostani fejlemények. Az Insider Gaming megkereste a céget, hogy kommentálja a hírt, a cikk írásának pillanatáig azonban még nem érkezett válasz.
A borítóképek forrása: Bethesda