Már nyáron, a Blizzard különszámunk előkészületeinél tudtuk, hogy az idei BlizzConnak nemcsak passzív szemlélői leszünk, hanem valamilyen formában komolyabban is belefolyunk a rendezvény életébe. Mivel a különszám végül korábban jelent meg a tervezettnél, az idei buliról lemaradtunk, vagyis inkább csak csúsztattuk a beszámolót az aktuális Gurura. Ennek köszönhető, hogy Annamari (Dreamer) személyesen is ott lehetett, testközelből élhetett át minden egyes bejelentést és meglepetést, illetve ennek köszönhető a 4 oldalas beszámolónk és címlapunk is. Remélhetőleg mindkettő elnyeri tetszésedet, az pedig immáron nyugodtan elmondható, hogy a kiadóóriás rajongói ebben az évben sokféle tartalommal lettek ellátva, legyen szó online vagy offline megjelenéseinkről.

Bár extraként a BlizzCon a magazin első oldalain kapott helyett, ott továbbra is az előzetesek jelentik a kiemelt fontosságú kontentet, avagy Early Access címből ismét van néhány. A startnál ugyan komoly gondok akadtak a játékkal, de a World War 3 egészen összeszedte magát az elmúlt időszakban, így már volt értelme arról írni, mennyire éri meg beruházni a készülőfélben lévő multis lövöldéről. Miközben lassan mindenki a második világháborúhoz tér vissza (tényleg, még a Team17 is), a modern akciójátékról hivatalosan is ebben a közegben mozgó katonai tudósítónk, Trau számolt be. Bár a Cardlife kartondobozos Minecraft-világa is egészen érdekes, sőt az AI War 2 űrháborúja is ígéretes, de a kimondottan nagy figyelmet igénylő Executive Assault 2 az, aminél úgy gondolom, mindenképpen érdemes figyelni a visszajelzéseket – hogy miért, azt Zoo_Lee meséli el 2 oldalon. További címek a korai hozzáférésből: Blazing Core és HellSign – utóbbiról annyit érdemes tudni, hogy nagyjából ilyen lehetne az Odaát hivatalos játékadaptációja, ha valaki venné a fáradságot, hogy elkészítse. Remélem, felkeltettem az érdeklődésed…

pcguru1812.jpg

A DECEMBERI PC GURU DECEMBER 06-TÓL KAPHATÓ
AZ ÚJSÁGOSOKNÁL ÉS A HIPERMARKETEKBEN!

Az év vége felé közeledve természetesen a tesztekre került a hangsúly, hiszen a kiadók ilyenkor árasztják el a piacot a jobbnál jobb címekkel. Megjelent a Battlefield 5, a Darksiders 3, a Hitman 2, a Fallout 76 – és ezek csak a legnagyobb résztvevők. Az EA második világháborús visszatéréséről egyébként a sorozat és a magazin veteránja, Chris írta meg véleményét, míg a posztapokaliptikus, halottnak tűnő világ felfedezésében (Fallout) Bate, másik nagy öregünk értekezett. A Darksiders meg – nos, jóval előbb megkaptuk a játékot, így Siklara alaposan elmerülhetett benne, és bizony nagyon értékelte azokat a változásokat, amik a szériát érték. Aztán ott van még a Call of Cthulhu, ami egészen kellemes meglepetés lett, vagy a Farming Simulator 19, ami ugye a virtuális gazdálkodók legnagyobb kedvence. Az Overkill’s The Walking Dead ugyan nagy bukás lett (nem csoda, a legtöbb teszt az első napokban jött le, miközben a játék elég összetett, ráadásul az első hetekben rengeteg probléma volt vele), de tesztünkből az is kiderül, milyen összetevői miatt szerethető kifejezetten. Több nagy visszatérőnk is volt a hónapban, így például a csajozás nagymestere, Larry is ellátogatott közénk némi időugrást követően, sőt a klasszikus Underworld is feléledt – utóbbi játék nem sikerült túl jól, ellenben a tesztet érdemes elolvasni, csak arra vigyázz, hogy közben ne legyenek a közelben, mert furán néznek majd, ha a földön gurulva hangosan nevetsz. Majdnem elfelejtkeztem róla, pedig az év egyik legnagyobb megjelenése volt a Red Dead Redemption 2, ami ugyan PC-re még nem érkezett meg, de esélyesen várható, emellett jól is sikerült, sőt annyira tartalmas, hogy kellett is a plusz egy hónap, mert az előző számnál nem jutott rá elég időnk. Ráadásként pedig visszatért Spyro, a kis sárkány, a Reignited Trilogy pedig egy igazán minőségi újrázása a klasszikus trilógiának. 

Mint mindig, Pozandr a Radar alatt oldalain mutatja be a nem túl közismert, kevés rivaldafényt kapott indie videojátékokat, továbbá a hónap legjobb mobiljátékait is megnéztük magunknak, miközben Tika a technikai problémákkal vérre menő küzdelmet folytató olvasóknak nyújtott védő kart. AstroDave Hazai termés rovatának hála újabb exkluzív, 4 oldalas interjúval folytatjuk a magyar játékfejlesztés történelmét, AliceWake és Pozandr (és természetesen olvasóink) segítségével pedig az utóbbi idők egyik Levrovja született meg. Persze hardverből is jutott bőven. Szokásos, háromhavonta esedékes gépösszeállító segítségünket ezúttal is az iPon támogatásával hoztuk el, továbbá némi hírösszeállítás mellett egy Huawei P20 Mate Pro, egy AOC 24V2Q és egy Acer Nitro VG270 monitor is megjárta a szerkesztőséget, plusz igyekeztünk pár karácsonyi ajándéknak alkalmas kütyüt is bemutatni. A teljes tartalmat itt érhetitek el. 

Most pedig jöjjön a teljes játék, valamint a remény, hogy egy hónap múlva (és jövőre úgy összességében) ismét találkozunk, mert bármi is történjék, a lényeg nem változik, ahogy a jelmondatunk sem: a Guru legyen veletek!

Decemberi teljes játékunk: Lost Planet 3 

Előző hónapban már volt egy remek szörnyirtó játékunk, ám a The Red Solstice esetében a taktikán és a csapatjátékon volt a hangsúly. Ezzel szemben a Lost Planet 3, szakítva a sorozat hagyományaival inkább a Dead Space eltitkolt testvére, hiszen az akció helyett kicsit a horrorra összpontosít, emellett pedig rendkívül fontos szerepet kap benne a történetmesélés, a narratíva. Emiatt és bivalyerős hangulata okán kifejezetten ajánlott darab, nagy örömmel tölt el, hogy magazinunk társaságában megoszthatjuk olvasóközönségünkkel, egyben pedig tényleg jó játékot és nagyszerű izgalmakat kívánok mellé – már persze a kellemes ünnepi időtöltésen túl.

Kódbeváltás

A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.

A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csakóvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!