2007-ben legenda született a Bioware-nel. Úgy hívták: Mass Effect. A játék azóta trilógiává nőtt, sőt a Mass Effect Andromeda képében egy mostohatestvért is kapott. Illetve készül az ötödik felvonás, amiről semmi biztosat nem tudunk, még azt sem, hogy az eredeti trilógiához vagy az Andromedához fog-e kapcsolódni, mert a legjelentősebb jelek (N7, Liara, épülő relé, a Tejútrendszer és az Androméda galaxis) mindkét irányba mutatnak. De akármit is hoz a jövő, egy biztos, a trilógia remekül sikerült. Ráadásul az öregedéssel is felvette a versenyt, hiszen a Bioware és az EA tavaly elhozták nekünk a Legendary Editiont, amiben nem csak trilógia alaposan felújított változata lapult, hanem az első részhez kiadott Pinnacle Station kivételével az összes DLC is ott volt, a kozmetikai cuccoktól egészen a sztorit kibővítő kalandokig.

Ráadásul a felújítást sem vették félvállról, különösen nem az első rész esetében. A Mass Effect egyes helyszínei részletgazdagabbak lettek, így például az ostrom alatt álló Feroson több a törmelék, a tűz és a füst, ennek hála apokaliptikusabb a hangulat. Itt-ott kicsit át is szabták őket, jellemzően eltűntették a tereket elzáró nagy, üres falakat, amiket anno azért tettek be az egyes térképekre, hogy megspóroljanak egy kis memóriát. Ez különösen Noveria kikötőjében érhető tetten. A játékmenet is sokat változott az eredetihez képest. Shepard immár minden fegyvert képes használni, sokat javítottak a fedezékrendszeren, skippelhetjük a liftezést, és parancsnokunk a harcokon kívül is tud futni, így gyorsabban átszelhetjük a nagyobb térképeket. Mindezeken túl hatalmas javuláson esett át a Mako. Kapott egy gyorsító hajtóművet (ugyanolyat, mint amilyen az Andromedában szereplő Nomadnak is volt), a vezetés egyszerűsödött, a fegyverkezelés jobb lett, és már nem pattog úgy, mint egy 40 tonnás gumimaci. Továbbá a képesség-fejlődés két módot kapott: a Classic az eredeti, 60 szintes, míg a Legendary 30 szintes fejlődést tesz lehetővé.

A Mass Effect 2 és a Mass Effect 3 már nem változott ekkorát, a grafikai ráncfelvarráson túl csak néhány esztétikai változás figyelhető meg. Például a harmadik részben, ha Talit románcoljuk, az éjjeliszekrényre kikerülő fényképen egy teljesen új arc néz vissza ránk. Mindezeken túl mindhárom játék kapott fotómódot, illetve immár egy menü belül indíthatóak el külön-külön a játékok. És persze a mentések simán átemelhetőek egyik részről a másikra. A Mass Effect Legendary Editionnel tehát nem kevesebb, mint három remek játékot kapnak a PS Plus előfizetői, és mindegyikhez jár egy kivételével az összes kiadott DLC, ami így több mint 100 órára elég szórakozást biztosít a téli szünetre.