• Remek játék lett volna az Anthem folytatása
  • Legalábbis egy korábbi fejlesztő, Ian Saterdalen szerint
  • Úgy gondolja, hogy jó irányba haladtak a munkálatok, mielőtt az EA törölte a projektet
  • Emellett azt is elmondta, hogy valóban számos akadály nehezítette a játék elkészítését

Hatalmas videójátékos bukásokért már évekkel ezelőtt sem kellett hosszasan kutakodnunk, hiszen a 2019-ben debütált Anthem kudarcáról még talán az is hallott, aki szerint a videójáték egy gyümölcs. Az EA és a BioWare (sanszos, hogy inkább az előbbi) az addigra kissé telített (a Destiny, a Warframe és a The Division lényegében ki is elégíti az igényeket) looter-shooter piacon igyekezett megvetni a lábát, ám a szabad repkedéssel kecsegtető alkotás végül minden szempontból óriási kapufának bizonyult, mivel nem elég, hogy rengeteg technikai problémával küzdött az indulásakor, de még az endgame tartalom – ami a zsáner egyik alappillére – fogalmával sem voltak tisztában a fejlesztők. A játékosbázis így aztán elég hamar elkezdett lemorzsolódni, a csapat azonban nem akarta annyiban hagyni a dolgot (ami érthető, hiszen nem két fillérbe került a program), és elkezdett dolgozni az Anthem Nextre keresztelt "folytatáson", ami lényegében teljesen átalakította volna az alkotást, hogy az megfeleljen a műfaji követelményeknek. Azonban végül kútba esett a terv, az EA ugyanis törölte a játékot, a fejlesztőket pedig átcsoportosította az azóta is készülő Dragon Age: Dreadwolfra.

A Twitteren most épp egy olyan trend terjed fejlesztői berkekben, hogy az alkotóknak a legrosszabbra értékelt játékukat kell megosztaniuk, kiegészítve azzal, hogy mit szerettek benne. A buliba az egykori BioWare alkalmazott, Ian Saterdalen is beszállt, méghozzá a szóban forgó Anthemmel. A fejlesztő elmondta, hogy sokat tanult a projektből, hozzátéve, hogy a csapat tisztában volt azzal, hogy nincs kész a játék, mivel szó szerint 15 hónap alatt készült el, ami édeskevés egy ilyen ambiciózus vállalkozáshoz. Úgy gondolja viszont, hogy az Anthem 2 (vélhetően az imént említett Anthem Nextre gondolt) egy remek alkotás lett volna, mivel a folytatáson dolgozó külön csapat (tehát nem az a 30 ember, aki az alapjáték stabilan tartásán munkálkodott) remek irányba haladt a fejlesztéssel, és már egy fontos mérföldkövet is elért, amikor az EA kukázta az egészet. Azt is elmondta továbbá, hogy szerinte nem a kiadó volt az egyedüli ludas ebben a történetben, mivel ez egy kétirányú dolog, így a BioWare vezetősége is joggal okolható a kudarcért. Azt ugyanakkor elárulta, hogy a Frostbite motor erőltetése rendkívüli módon megnehezítette a fejlesztést, ahogy az endgame tartalmakhoz is kellett volna még 1-2 plusz csapat, amíg a BW befejezi az utolsó simításokat. Nos, ebből az egészből már úgysem lesz semmi, de azért kíváncsiak lettünk volna, hogy sikerül-e visszahozni az Anthemet a pixeltemetőből.