• Már 2017-ben elfogyott a pénz a Star Citizenre
  • Azóta az űrhajó modellekből élnek
  • Egyre több játékos kéri vissza a pénzét
  • Több volt dolgozó szerint is a fejlesztéssel a legfőbb gond maga Chris Roberts

Lehetséges, hogy a sok-sok ígérettel teli Star Citizen nevű lufi, lassan, de biztosan leereszt. Anno én is hittem benne, még pénzt is dobtam be a kalapba, de évek óta nem kerültünk közelebb a befejezéshez, és amikor olyanokkal hitegetik az embert, hogy az egyszemélyes kampány, a Squadron 42 2020-ban talán belép a bétába, miközben a játékot már 2011 óta fejlesztik, akkor be kell látni, hogy itt valami nagyon nem kerek.

A Forbes legújabb cikke szerint valóban komoly gondok vannak a Star Citizen körül. A legfontosabb, hogy a fejlesztésre összehozott 288 millió dollárból (ebből 242 millió jött támogatásból) 2017-ben már csak 14 millió volt meg. Chris Roberts ekkor állt elő azzal az ötlettel, hogy több ezer dollárért adjanak el hajómodelleket. Az ár 1000-től 4500 dollárig terjed, ami forintban 280 ezer és 1,3 millió között van. Ez úgy-ahogy meg is mentette a projektet, azóta is részben ebből éldegélnek.

Ugyanakkor egyre többen fordulnak a fogyasztóvédelemhez és követelik vissza a pénzüket. Egész pontosan eddig 129-en éltek ezzel a lehetőséggel, és összesen 24 ezer dollárt követelnek vissza. Van, aki azzal érvel, hogy a játékot fejlesztő Cloud Imperium Games egyszerűen átveri a játékosokat, mert a program ennyi idő után is még alfa változatban van, a teljesítmény szörnyű, a beígért 100 naprendszerből meg még egy sincs készen.

Mark Day, aki cégével 2013 és 2014 között dolgozott a Cloud Imperium Games mellett a Star Citizenen, elárulta, hogy a gondok valószínűleg Chris Roberts régi, rossz szokásaiból erednek.  Őt már akkoriban sokkolták Roberts hihetetlen ígéretei, amik szerinte mostanra csúsznak ki a kezéből.

A Cloud Imperium több egykori alkalmazottja is megerősítette a Forbesnak, hogy Roberts sok gondot jelent a fejlesztésben. Mindent mikromenedzselni akar, mindenbe beleszól. Egyszer az egyik grafikusnak miatta hónapokig kellett dolgoznia egy pajzseffekten. David Jennison vezető művészeti tervezőnek pedig 17 hónapjába került, mire elkészült öt karakterrel, szintén Roberts miatt, aki a legapróbb részletekig próbál mindent az irányítása alatt tartani.