A Négy a nyerő (Connect 4 és a többi) egy piszkosul egyszerű, ámde (legalábbis annakidején) szórakoztató formulára épített, mely szerint a párharc lényege, hogy egy műanyag bázisba/tartóba műanyag korongokat ejtenek a két oldalán elhelyezkedő játékosok. Ezek aztán a szabad hézagokba illeszkednek, a győzelemhez pedig az kell, hogy valamelyik játékos a saját színének megfelelő zsetonokból négyet egymás mellé rakjon. Na, ezt sikerült a CMON-nál elég szépen feltúrbozni, mesehősökkel és speciális képességekkel, egy fogadóra húzva a témát.

Tündérmese Fogadó (Fairy Tale Inn)

  • Hazai partner/kiadó: Delta Vision
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív
  • Játékosok száma: 2
  • Játékidő: átlagosan 15-20 perc 
  • Korcsoport: 8+
  • Nehézség: 1,67/5
  • Ajánlott ár: a kiadó webshopjából akciósan 12 591 forint

A történet szerint a Fantáziavásár miatt a meseszereplők ellepték a várost, miközben természetesen szükségük van szállásra is. Ebben a helyzetben két fogadós igyekszik a saját előnyére fordítani az elszállásolás problémáját, a két játékos pedig a fogadósok bőrébe bújva szeretné a legtöbb pénzt beszedni a különböző mesehősöktől. Ehhez a nagyobbacska dobozban van 1 műanyag fogadóépület a feltöltendő lyukakkal, 8 szereplő a karton jelzőkkel, 1 zsák, 1 vendégtábla, valamint 62 aranyjelző. A setup egyszerű: 5 vendég vesz részt a játékban, a jelzőik mennek a zsákba (Patkányfogónál a patkány, Jancsinál a paszuly a szereplő kártyájára), négy random húzott jelző a vendégtáblára, 1 és 2 érme a játékosoknak, és már indulhat is a turistaszezon. 

Van szobám, kiadó!

A játék annyi, hogy a saját körében minden játékos egy jelzőt vehet el a vendégtábláról, amit utána ismét fel kell tölteni. Ez a jelző lehet ingyenes, egy vagy két érme értékű, amit be kell fizetni. Ha megvan a jelző, azt be kell pottyantani a fogadót jelző műanyag bázisba, amit követően három dolog történhet. Az egyik, hogy azonnali hatásként egy másik jelzőt is bedobhatunk, sőt még érmét is kapunk. A másik, hogy a megtöltött szoba hoz valami extrát: érmét, elveszi a karakter képességét, esetleg egy érméért vehetünk még egy kört. A harmadik pedig, hogy vagy egy folyamatos, vagy egy, a játék végén érvényesülő hatást kapunk – a játék akkor ér véget, ha három oszlopot is sikerült teljesen kitölteni. A hatások általában érmét jelentenek az elszámolásnál, avagy Piroska minden, közvetlenül mellette lévő saját karakterért érmét ad, Pinokkió az ellenfél karaktereinél teszi ugyanezt, míg a Hercegnő például az átlósan elhelyezkedő további Hercegnőket díjazza. Ha mindenki begyűjtötte a saját pénzmennyiségét, az nyer, aki a legtöbb érmét szedte össze.

Gyerekmese, gyerekjáték

A Tündérmese Fogadó hű a címéhez, és lényegében pont annyira könnyed és mesés, mint ahogy azt az elnevezés alapján gondolnánk. A Négy a nyerőnek lényegében csak az alapjait tartotta meg, minden másban sikerült kellőképpen modernizálni és bővíteni. Itt is ketten játszanak egymás ellen, miközben dobálják be a jelzőket, de itt nem szimplán a színkombinációra kell figyelni, elvégre nem a 4 azonos jelző hozza el a győzelmet, hanem a karakterek közötti minél jobb szinergia. Ugye a nyolc karakter közül öt szolgáltatja a lehetőségeket, amik változó, hogy mire képesek. Lehet, azzal járunk jobban, ha valaki köré építkezünk, de lehet, hogy inkább a saját kis blokkunk építésében rejlik a győzelem. A hatásokban és extra körökben van némi stratégiai, taktikázási lehetőség, de nagy dolgokat azért ne várjunk, mert ez tényleg egy gyerekeknek készült darab. Mint olyan, abszolút kellemes, belépő szintű társas, kifejezetten két főre, szép dizájnnal, mutatós összetevőkkel és egy egészen korrekt inzerttel – bár tudtam volna értékelni, ha a jelzők itt is minőségi műanyagból készülnek, akár még az érmék is, az árba ugyanis belefért volna. Az más kérdés, hogy nagyon nagy változatosságra ne számítsunk, a nyolc karakter hosszabb távon nem hoz kellő számú lehetőséget, az elkért összeg pedig kicsit talán drága a játékban lévő potenciálhoz és tartalomhoz képest. De a Tündérmese Fogadó egyébként abszolút vállalható és szórakoztató, de kizárólag akkor, ha van gyerek a családban, esetleg kimondottan a mesék rabjai vagyunk.

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Delta Visionnek!)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát