Kickstarteren jó néhány sikersztorival találkozhattunk már, legyen szó videó- vagy társasjátékokról, a Ludus Magnus Studio által készített kompetitív mágusharc pedig pontosan ilyen cím. A Black Rose Wars a kívánt 60 ezer dolláros cél helyett több mint 1 milliót gyűjtött össze, ami elég szép eredmény, a nagyszerűen végződő kampány pedig mind a játékra, mind a Stretch Goalokra rányomta a bélyegét. Minik és mindenféle extrák, remek kiegészítések és upgrade-ek, Ezio Auditore (Assassin’s Creed)... csak hogy a legizgalmasabbakat említsem.

Black Rose Wars + Crono Expansion

  • Kiadó és partner: Ludus Magnus Studio
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív
  • Játékosok száma: 1-4 fő
  • Játékidő: átlagosan 90 perc
  • Korcsoport: 14+
  • Nehézség: 3,41/5
  • Ára: a kiadó honlapjáról 120 euró, nagyjából 43 000 forint

Persze a Black Rose Wars nem a minikről és nem a Ubisoft sorozatáról szól, hanem a varázslatról. Szó szerint, elvégre története szerint a Fekete Rózsa Rendjének leghatalmasabb mágusai mérik össze tudásukat, hogy a hatalompontok begyűjtésével váljanak a rend Nagymesterévé. Ehhez számos lehetőséget és választást kapnak az eltérő holdforulók alatt, amik alapjaiban változtatják a szabályokat, illetve újabb és újabb kihívások elé állítják a varázslókat. Kihívásból és mágiából pedig van éppen elég, ami meglátszik már a Black Rose Wars alapdobozán is: a hatalmas méretű csomagból elképesztő mennyiségű komponens kerül elő: teremlapkák, különböző táblák (eseményeknek, hatalompontok követésének, maguknak a játékosoknak), minik (mágusok és megidézhető teremtmények), kártyák (feladatok, események, varázslatok és a többi), jelzők, tokenek… már a setup is alaposan feladja a leckét, nem beszélve a helyigényről, ami meglehetősen jelentős, így mindenképpen javasolt előre felkészülni a játékra. 

Mindenki a hatalomért

Ugye említettem, hogy mágusokkal küzdünk, a setup pedig meglehetősen hosszú? Mindez nem véletlen, elvégre elsőre ott a moduláris tábla, ami szabadon lehelyezett termekből áll. Ezekkel kapcsolatban csak két kikötésünk van: a Fekete Rózsa terme középen legyen, mellette a toronnyal, míg a mágusok a szabályfüzetben megjelölt külső pontokról indulnak. Innentől azonban minden a játékosokra van bízva. Annyira, hogy bár vannak mágiafajták, különböző iskolák, amik közül választunk is egyet, ezzel megszabva paklink kezdeti kínálatát, ezen kívül nem sok megkötés ér minket, elvégre a tanulási fázis során bármelyik iskolából választhatunk magunknak varázslatokat, a mindenki számára elérhető paklikból húzva az egyetlen szabály az, hogy az elvett négy lapból kettőt tarthatunk meg. Így a mágia minden irányát kipróbálhatjuk, a holdak múlásával akár még az elfeledett tanok felé is kacsintgathatunk, amik persze egyre nagyobb hatalmat adnak a kezünkbe.

És hogy mire jók a varázslatok? Nos, a felkészülési fázisban mindenki lehelyezi a saját táblájára a használni kívánt varázslatait, melyek a kártyamezőtől függően gyors- vagy normál varázslatnak minősülnek. Ez pedig az akciófázisban nyer értelmet, mikor a játékosok a mágusokkal nemcsak léphetnek (a karakternek megfelelő mennyiségben), de varázsolhatnak is. Hatalomponthoz juthatnak, a szobák színének és tulajdonságának megfelelően hatásokat élvezhetnek, idézhetnek, de akár normál védekezése és támadásra is sor kerülhet, utóbbi pedig lehet fizikai vagy mentális, ami további lehetőségeket biztosít. Ha valakit sikerül kiütni, az a kezdő helyszínen kezdheti újra a küzdelmet, avagy mindig kellemetlen, ha a vesztes oldalon állunk, de ez még nem az utunk végét jelenti. Az akkor következik be, mikor valaki eléri a hatalomtáblán a 30-as számot, amihez aztán további pontok is adódnak, többek között mások legyőzésének, a megsemmisített szobáknak, illetve a teljesített küldetéseknek tükrében. Mert bizony minden számít, a termek stabilitása is, ami idővel, a lehelyezett instabilitás-jelzők hatására megszűnik, akkor pedig többé nem aktiválhatók. Lehetőség és választás tehát van bőven, ez már talán a rövidke összegzésből is kitűnik, és akkor még nem beszéltünk a további hozzávalókról és kiegészítésekről.

Crono 

Ott van egyből a Crono Expansion, ami 50 euróért nemcsak egy új rendházat, a prágai központot helyezi a játékba (egy teljesen új, 5 helyiségből álló fő teremmel), de ehhez egy új mágust (Medusa) és mágia-osztályt is kínál. Nem beszélve a címadó kolosszusról a maga 145 mm-es “minijével”, valamint a félkooperatívvá váló játékmenettel, amelyben bizony érdemes összefogni a közös ellenség legyőzése érdekében. Mivel a kiegészítő új helyszínt és új kártyákat hoz a képbe, illetve alaposan megváltoztatja a fennálló erőviszonyokat és lehetőségeket, mindenképpen érdemes elgondolkozni a megvételén. A Black Rose Wars alapból egy izgalmas és érdekes, változatos játék, de a Crono Expanson ezt tovább bővíti és mélyíti. És még mindig nincs vége...   

Ezio, te vagy az?!

Túlzás lenne azt mondani, hogy a Black Rose Wars hibátlan, de az összetettebb, pakliépítős kategóriában igen jó minőséget képvisel. Bár bőven lehet taktikázni, azért a szerencsének is van köze az élményhez, elvégre nem tudhatjuk, hogy a többiek milyen lépéseket tesznek, milyen varázslatokat vetnek be, ami kellőképpen befolyásolhatja sorsunkat, saját hatásainkat. Kezdőknek a rengeteg lehetőség és a komplexebb akció-reakció hatások miatt nem ajánlott, viszont akik már otthonosabban mozognak a társasok világában, emellett a fantasy stílust, a mágia világát is csípik, azoknak mindenképpen érdemes néhány pillantást vetniük mind az alapjátékra, mind a kiegészítőkre. Az artdizájn önmagáért beszél, elvégre nemcsak az illusztrációk és a minik mutatnak jól, de még a teremlapkák is, amik tényleg egyéniséggel és a nevükhöz illő stílussal lettek felruházva. A piacon bőven van olyan társas, ahol a területek látványra unalmasak, nem annyira hozzák a téma sajátosságait, a Ludus Magnus játékáról pedig ez abszolút nem mondható el. Egyedül talán a kártyalapok nem annyira tetszenek, gondolok itt a varázslatok leírását tartalmazó oldalra, de ezen kívül rendkívül minőségi a tálalás, bő a tartalom, aminek hála mindenképpen jár a kalapemelés. És akkor még ott vannak a további összetevők.

A külön beszerezhető Sator Box például elképesztő extrát nyújt még a Crono Expansionön felül is. A brutális mennyiségű, leginkább Kickstarter-exkluzív komponensek között 17 új mágus (csak összehasonlításképpen: az alapdoboz és a Crono összesen tartalmaz 5-öt), több mint 70 mini, több mint 10 új szoba és mágiaiskola található az események, feladatok és új játékmódok mellett. Ez a csomag önmagában több játékra elegendő tartalmat biztosít, nem mellesleg ott van még az Inferno vagy a Hidden Thorns is, ami további összetevőkkel dobja meg a már egyébként is bő választékot. Hogy érdemes-e lecsapni a játékra? Naná, amennyiben vonzónak tűnik a játékmenet vagy a stílus, esetleg némi rákeresést követően a dizájn. A Black Rose Wars egy szépen felépített, jól működő, izgalmas játékot nyújt, ami a rengeteg extrának hála nem unható meg egykönnyen. Amennyiben eljut hozzánk néhány extra csomag is, azok tartalmának külön bemutatót fogunk szentelni. 

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát