Hat, ha pedig az arcade-et is számon tartjuk, akkor nyolc éve már, hogy a Tekken nem jelentkezett új epizóddal. Közben mind a Street Fighter, mind a Mortal Kombat megújult, sőt a Tekken 7 óta a King of Fighterstől a Dead or Alive-on keresztül a SoulCaliburig minden jelentősebb verekedős játék újabb epizóddal bővült. Így hát a Bandai Namcón volt a világ, de legalábbis a bunyós anyagok szerelmeseinek a szeme, pláne, hogy a mai napig népszerű széria jövőre ünnepli a 30. születésnapját. Érdekes egyébként, hogy a Tekken mindig egy saját világot, egyedi hozzáállást képviselt, nem lehetett összekeverni a többi, a műfajba tartozó játékkal. Ez persze egyben megbélyegzést is jelentett, akár a játékmechanikát, akár a néha kifejezetten fura karaktereket vesszük, amiknek köszönhetően nem mindenki volt oda a sorozatért. 2024 januárjában azonban a nagyívű sztori folytatódik, a jól ismert karakterek és játékmódok visszatérnek, és bár soha nem voltam nagy Tekken-es, már most elárulhatom, hogy ez a visszatérés esélyesen azt is jelenti, hogy végre ez a játék is bekerül a kedvenceim közé. Merthogy amit eddig a Tekken 8-ból láttam, az bitang erős és szórakoztató.

20231123160347.jpg

Varsói csetepaté

Novemberben, egy varsói irodaépület emeletén került megrendezésre az az esemény, melyen a fejlesztés alatt álló játék majdnem minden szegmensét ki lehetett próbálni. Először csak egymás ellen, a sima bunyókat próbálhattuk kötetlenül, illetve a Sony helyi képviselete is tartott egy kis előadást a különböző gamer kiegészítőivel, később aztán kisebb megkötésekkel a kampányba és az arcade módba is bele lehetett kóstolni. A Sony által tovább erősített és bővített Inzone termékcsalád nem mellesleg kifejezetten impozáns, az M9-es monitor képétől leesett az állam, illetve a headset is kimondottan jól szólt. De a Tekken 8 volt az, amiért jöttünk, és bizony a játék bizonyította is, hogy ezért érdemes volt repülőre ülni.

202311231602331.jpg

A kampány ott folytatja a sztorit, ahol az korábban abbamaradt, Kazuya és Jin tovább méregetik… egymás bicepszét, miközben lényegében simán letarolnak mindent, ami az útjukba kerül. Ez a több részletben lezajló harc az átvezetőkkel, visszaemlékezésekkel már önmagában elegendő ahhoz, hogy egy verekedős játék belopja magát az ember szívébe: olyan kórusok és zenék szólnak, illetve olyan a látvány, hogy ámulatba esve meresztjük a szemünket és tátjuk a szánkat, szinte önkívületben véve át az irányítást, mikor arra kerül sor. A harc és a mozgás elképesztően dinamikus és látványos, nagyon menők a fix jelenetek, szóval a hangulat adja és eladja magát, nem nagyon lehet belekötni a minőségbe. Ha meg valaki eleve rajongó, az szerintem össze is köti az életét a nyolcadik résszel. Ne röhögj, láttunk már néhány érdekes házasságot Japánból, miért pont a Tekken 8 lenne az a kivétel, amit senki sem akar eljegyezni?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Unatkozni nem fogunk

Bár a kampányból sajna csak néhány fejezetet lehetett kipróbálni, az már önmagában elég meggyőző volt, és ugyan a próbaverzióban nem lehetett minden opciót elindítani, de amit még láttam, az mind ugyanúgy bizakodásra adott okot. Eleve a teljes játék 32 karakterrel és 16 pályával érkezik, utóbbiak ráadásul több esetben is több szintesek, avagy át lehet ütni az ellenfelet egy-egy másik, eredetileg lezárt területre, ezzel tovább bővítve a helyszínt. Az Arcade módban saját kis avatart készíthetünk akivel aztán a játékteremeket járhatjuk be, kihívókat keresve, barátokkal találkozva, lényegében egy, az egykori PlayStation Home-hoz hasonló, masszív szociális felületet biztosítva, amin belül aztán tournamentek és promotion kategóriák is vannak, sőt úgynevezett ghostok is megjelennek. Utóbbi az AI által irányított, de a játékos stílusa alapján generált, a viselkedését másoló ellenfél, mely eltanulja az egyedi jellemvonásokat, majd azokat mutatja be újra. Saját és feltöltött, valamint CPU ghosttal egyaránt lehet majd találkozni. Aztán ott a Tekken Ball, ami már jól ismert móka, ezúttal egy strandlabdát ütögetve, nem direktben az ellenfelet, ezzel kicsit más irányba terelve a harcokat.

Nagyjából ennyit láttam, ennyit lehetett kipróbálni, viszont mindez bőven elég meggyőző volt ahhoz, hogy ne csak felkeltse a játék az érdeklődésem, de kifejezetten várjam az érkezését. És mondom ezt úgy, hogy tényleg soha nem voltam Tekken-fan, már az első epizódoknál is visszafogott érdeklődéssel és felhúzott szemöldökkel, tisztes távolságból szemléltem a fura karaktereket és kombókat. De a fejlesztők gondoltak azokra is, akik hasonlóképpen idegenkedtek a sorozattól, esetleg soha nem is találkoztak még vele, elvégre az új szisztéma az assziszt lehetőségével, valamint a meglehetősen komoly mozdulatsorokra képes heat-rendszer olyan szabadságot ad a játékosoknak, amilyenre eddig még talán nem is volt példa. Szóval ha van olyan Tekken-játék, ami változtat a korábbi hozzáállásomon, az a nyolcadik rész lesz, mert amit eddig láttam és próbáltam belőle, az minden jelenlegi hibája (kevéske akadás és hanghiba) ellenére a legjobb verekedős játékok közé helyezi. El tudom képzelni, hogy ez egy rajongónál mit jelent majd. De a legjobb hír, hogy már te magad is kipróbálhatod, elvégre elérhető a nyilvános demo, a végleges verziót pedig várjuk szeretettel.