Már itt az oldalon is láthattátok, hogy mennyire felkaptuk a fejünket Dubi Ádám munkásságára – pontosabban a legújabb munkájára, mert mint kiderült, a srác már korábban is fejest ugrott az emberi lélek mélyére, ugyancsak videójátékos formában. Súlyos témákat boncolgatott ugyanis a korábbi alkotása, avagy az Adam – Lost Memories, ami egy puzzle elemekkel tarkított pszichológiai horror, és – a Steam leírás szerint – Ádám gyermekbántalmazással kapcsolatos személyes tapasztalatain alapul. Most pedig igazán szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen az egyszemélyes fejlesztőcsapat lehetőséget biztosított a számunkra, hogy belenézhessünk az újonnan készülő művébe – ezt amúgy mostanra ti is megtehetitek, ha ellátogattok Ádám Itch oldalára . Na de akkor nézzük is meg, mire ez a nagy felhajtás!

Ikertestvérünk nyomában

Hidegpuszta helyett most egy újabb fiktív magyar falucska szélén járunk, Dunahontban, ahol a magyarországi UAP/UFO észlelések összpontosulni látszanak. Főhősnőnk, Sadie eltűnt ikertestvérét keresi, akiről már a hatóságok is lemondtak. Sadie azonban saját kezébe veszi testvére felkutatását, ha már mástól nem számíthat segítségre. A környékre érkezve aztán gyorsan másvilági eseményekbe csöppen, melyekről amúgy nem igazán derül ki sok minden a rövidnek mondható, nagyjából 1 órás első fejezetben, ám étvágygerjesztőnek ez is bőven elég. A történet érdekesnek eléggé tűnik, és azt gondolom, a kis szürkékkel foglalkozó videójátékokkal mostanában nem igazán lehet Dunát rekeszteni, így a piacon tátongó űrt is könnyedén megtalálhatja, ha olyan ügyesen építkezik, mint a prológusban.

A cím egyébként egy belső nézetű menekülős horrort takar, melyben fel-alá bóklászhatunk, és bár az első fejezetben még nincs ellenfél, egy kis bepillantás során kiderül, hogy lesz itt bizony lövöldözés is, így nem kell aggódnunk a kifulladni látszó zsáner miatt. A leírás alapján nagy hangsúly van a felfedezésen, a Chordosis pedig jutalmazza is az erre tett törekvéseinket. Konkrétan már az első fejezet némileg lineáris környezetében is számtalan helyen állhatunk meg és térhetünk le a kijelölt útról, ahol apró érdekességekre lelhetünk a település valaha volt életéből, vagy éppen betekintést nyerhetünk az idegenek jelenléte miatt átalakult flóra és fauna körforgásába.

Emellett Dunahont és környéke, valamint a választott évszak is remek módon ad hozzá az atmoszférához, üde színfolt a sok amerikai kisváros között, amit általában ilyen címekben helyszínként használnak. Jómagam is “kulcsos gyerekként” nőttem fel, így nagyon kellemesen köszönt vissza az a rengeteg ismerős és jól felhasznált tereptárgy, ezek összessége, amivel a fejlesztő lefestette nekünk a földöntúli, ám mégis oly közeli helyeket. Szinte éreztem a torkomban a csípős késő őszi és kora téli éjszakai barangolások ízét.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A Chordosis megvalósításához Ádám az Unreal Engine-t használja, és meg kell hogy mondjam, a látvány egészen elképesztő, minden tekintetben hozza a ma elvárható minőséget. Persze nem hibátlan, és nem mondhatom azt, hogy nincs párja a piacon, de azt azért mindenki vegye figyelembe, hogy a tehetséges alkotó egymaga hegeszti az egészet, ennek fényében pedig szinte emberfelettinek mondható a teljesítménye. A hangok is nagyon rendben vannak, de azért remélem, hogy idővel egy kellemes magyar szinkron is bekerül – mondjuk ez csak nekünk fontos, akik értenénk is az elhangzottakat. Bár az első fejezettel véget ér a próba lehetősége, azért kapunk némi kedvcsinálót a továbbiakból, ahol már a komolyabb inventory menedzsment és a fegyverhasználat is előkerül, de inkább nem “lövöm le” a poént, tessék szépen kipróbálni!

Na de kell ez nekünk?

Mivel a próbakör jellegből adódóan még nem volt alkalmunk teljes mértékben elmerülni a játékban, így értelemszerűen értékelést sem áll módunkban közzétenni, de az eddig látottak mind azt bizonyítják, hogy Ádám nagyon is jó irányba indult, amikor elkezdte a Chordosis fejlesztését. Tényleg pompás a grafika, kellően hátborzongató az atmoszféra, és azt gondolom, talán az UFO-s téma is épp felfutóban van (ennek ékes bizonyítéka a Disney+-on debütált Nincs, aki megmentsen is). Szinte minden adott tehát ahhoz, hogy a program sikeres legyen, ráadásul folyamatban vannak a Steames és Epic Games Store-os megjelenések tárgyalásai is, így a többi már csak a szerencsén és Ádám munkáján múlik – a másodikat látva pedig nem sok kétségünk maradt.