Napisten gyermekei

Az ősi Mexikót éhínség és járvány sújtja, gonosz mágia leselkedik a sötét dzsungelek mélyén, hatalmas hegycsúcsok tetején, az emberek jogosan érzik hát, hogy véget ért az istenek és a hősök kora. Egy prófécia szerint azonban eljön majd egy hős, a Napisten fia, aki megszabadítja a világot a fertőtől, és ismét aranykor köszönt az emberiségre. Ő lenne Huitzilo, akit a játék során irányítani fogunk, hogy aztán lándzsánkra és ügyességünkre hagyatkozva átverekedjük magunkat az elébünk táruló akadályokon. Társunk is akad, Ayohpa, aki egy átok miatt egy kolibri testébe van zárva, ám ez nem akadályozza meg abban, hogy varázslatokkal segítsen ki minket.

Az Aztaka egy oldalnézetes akció- és szerepjáték platform elemekkel. A WASD gombokkal irányítjuk Huitzilot, az egérrel pedig támadunk, lépünk interakcióba a világgal és a kezelőfelülettel, illetve varázsolunk. Van még néhány gyorsgomb, amikkel a menüket hozzuk elő, vagy Ayohpa varázslatait aktiváljuk. Maga a varázslás úgy néz ki, hogy miután kiválasztottuk a varázslatot, az egérrel rákattintunk egy megfelelő célpontra, az idő lelassul, majd a felugró ikonokra kell ráböknünk, amit ha nem hibázunk el, akkor a varázslat sikerül. Továbbá gyűjthetünk négy féle energiát, amiket különböző tereptárgyakra húzva új utakat nyithatunk meg, ládákat nyithatunk ki, vagy éppen harc közben gyógyíthatjuk Huitzilot, feltölthetjük Ayohpa manáját. Ez utóbbi talán a játék legfrusztrálóbb eleme, hiszen a varázslással ellentétben ezeknek az energiáknak a manipulálása nem lassítja le az időt, így ember legyen a talpán, aki egy húzós harc közben, az ellenfelek között cikázva még egy életmentő zöld pacát is rárak főhősünkre.

aztaka-02.jpg

Csillagok sokasága

Ahogy haladunk a történetben, folyamatosan kapunk új képességeket, varázslatokat, energiatárolókat, amik segítségével könnyebben vehetjük fel a harcot ellenfeleinkkel, vagy éppen korábban elérhetetlen helyek válnak elérhetővé. A legyőzött ellenfelekért és a teljesített küldetésekért mind Huitzilo, mind Ayohpa tapasztalati pontot kap. A szintlépések során növelhetjük tulajdonságainkat, illetve képességpontokkal erősíthetjük képességeinket és varázslatainkat. Mivel azonban kolibri barátunk nem azonnal csatlakozik hozzánk, ő így folyamatosan le van maradva egy-két értékes szinttel. Ráadásul, főleg Huitzilonál, vannak olyan fejleszthető képességek, amelyek bár elsőre jól hangzanak, mivel egy helyben kéne állni hozzájuk, nem igazán lehet kihasználni őket harc közben, mivel az ellenfelek többsége folyamatos mozgásban van, így mi is. Ezek mellett lehetőségünk lesz különböző tárgyakat és varázsitalokat gyűjteni az elhullott ellenfelektől, vagy a városokban fellelhető árusoktól, amik növelik tulajdonságainkat, erősítik képességeinket, olykor jelentősen megnövelve túlélési esélyeinket.

aztaka-01.jpg

Holdisten hangja

Az ősi azték birodalom nagyon szép, kézzel rajzolt grafikák formájában kel életre. Hatalmasra nőtt fák, buja dzsungel, tollas fejdíszű szobrok, piramisok, kísérteties folyosók, katakombák. A játék kezelőfelülete is igényesen van megrajzolva, minden könnyen megtalálható, átlátható. A zenét kifejezetten jól eltalálták, illik az egyes pályák hangulatához. A dobok, fúvósok, és az ének mind ontja magából az azték életérzést. Az ember tényleg úgy érzi, hogy egy rég elfeledett, misztikus helyre tévedt. Magukat a karaktereket 3D-s modellekkel oldották meg, jó minőségű animációkkal. Ennek ellenére itt sérül a jól felépített azték életérzés. Míg az emberek és humanoid lények öltözködésükkel hozzák az elvárt hangulatot, az ellenfelek többsége különféle állatok, nagyra nőtt rovarok unalmas halmaza, sőt, a görög mitológia kentaurjai és hárpiái is megjelennek, ami eléggé illúzióromboló hatású. Pozitív ellenpéldának viszont ott van a személyes kedvencem, az egyik pályaszakaszon előforduló, hagyományos értelemben véve nem ellenfélként funkcionáló tűzgolyók, amik hatalmas, díszes, lángoló, üreges cserepek, amik széttörnek, amikor földet érnek.

aztaka-03.jpg

Írói vélemény

Az Aztaka egy különleges világgal rendelkező, a klasszikusokat idéző akciójáték. Olykor megkövetel egy kis türelmet, de ha ezt megadjuk neki, garantált a szórakozás. Ennél több áldozatot pedig nem is kér.

Pro

+ Azték hangulat

+ Egyszerű, de nagyszerű

+ Audiovizuális gyönyör 

Kontra

- Lehetnének érdekesebbek az ellenfelek

- Néha frusztrálóan nehéz

- A vége felé nem mindig egyértelmű mit kell csinálni

aztaka-04.jpg