Új The Elder Scrolls 6 infót fújt felénk a szél, de ettől inkább sírni támadt kedvünk

A többször is bizonyított bennfentes, Jez Corden szerint a Bethesda az Unreal Engine segítségével szeretné felrázni a házon belüli motorját.

A Bethesda egy picikét olyan, mint a BioWare, hiszen a 2000-es évek elején még mindkét céget az RPG műfaj éllovasaként tartották számon az emberek, mostanra azonban eléggé megcsappant a renoméjuk. Az előbbi stúdió a Mass Effect: Andromeda, az Anthem és a csúfos bukást produkáló Dragon Age: The Veilguard miatt zuhant a gödör aljára, míg a Todd Howard nevével fémjelzett Bethesda Game Studios a Fallout 76 után kezdett el megindulni a lejtőn, a zuhanáson pedig a nagy reményekkel várt, végül azonban kisebb (egyesek számára nagyobb) csalódásnak bizonyult Starfield sem segített.

A csapat becsületére legyen mondva, hogy a meglehetősen langyos fogadtatás ellenére sem mondott le a sci-firől, így az űrbéli kaland mostanra sokkal jobb állapotban van, mint 2023 szeptemberében, ráadásul az első DLC is megérkezett hozzá – más kérdés, hogy a Shattered Space finoman szólva is messze van a jótól. A Skyrim utódjának szánt RPG (megmaradt) kedvelőinek jövőre sem kell nélkülözniük az újdonságokat és a javításokat, hiszen több jel is arra utal, hogy a Bethesda méretes frissítéssel kíván új életet lehelni a vártnál kisebbet durranó szerepjátékba – az update talán már meg is érkezett volna, ha nincs a fránya GTA 6. Egy ismert bennfentes pedig azt állítja, grafikus motor terén is számíthatunk néhány változtatásra, ami a The Elder Scrolls 6-ra és a Fallout 5-re is hatással lesz, csak győzzük kivárni.

A The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered-öt is megszellőztető Jez Corden a The Xbox Two podcast december 19-én közzétett epizódjában beszélt arról, hogy a sokat emlegetett stúdió az Unreal Engine technológiáival szeretne friss vért pumpálni a házon belüli Creation Engine ereibe, az újításokkal pedig a Starfield-ben találkozhatunk először. Az ugyan nem világos, hogy az Epic motorjának mely elemeit kívánják integrálni a szakik, Corden mindenesetre azt állítja, hogy a The Coalition technikai igazgatója, Kate Rayner is besegít a munkálatokba – mivel a Gears of War-széria felett bábáskodó csapat remekül bánik az UE-vel, ez azért elég jó ómen.

Az informátor szerint a TES 6-ot és a Fallout 5-öt ettől függetlenül ugyanúgy a Creation Engine (pontosabban a Creation Engine 2) hajtja majd, mint a Starfield-et, tehát ne úgy tessék elképzelni a dolgot, mint az Oblivion Remastered esetében, ahol az UE5 felelt a látványért, miközben a motorháztető alatt a Gamebryo (a Creation elődje) dolgozott. Hogy az állítólagos átalakítás elhessegeti-e a töltőképernyőket a szóban forgó szériákból, az még a jövő zenéje, ám mivel nem egy teljes átállásról van szó, szerintem a The Elder Scrolls 6-ban is a tippeket-trükköket kell majd bámulnunk, mielőtt belépnénk egy fogadóba.

Borítókép forrása: Bethesda/ZeniMax Online