A Secret World évek óta készül a Funcom boszorkánykonyhájában, hiszen az első koncepciórajzok már 1996-1997 környékén megszülettek. 2002-ben már javában folyt a Cabal névre keresztelt MMO fejlesztése, ám a Dreamfall készítése miatt egy időre spájzolták a projektet, melyet aztán 2006-ban indítottak ismét útjára, The Secret World néven. A program producere, írója és rendezője Ragnar Tornquist lett, aki az Age of Conant leszámítva a korábbi Funcom játékok fejlesztésében is aktívan részt vett.

The Secret World: lehull a lepelDe milyen játék is lesz ez a Secret World? A program egy akció-kaland-MMORPG, mely napjainkban fog játszódni (itt adjunk hálát az égnek, hogy nem egy középkori fantasy MMO-játék készül ismét). A címben szereplő Secret World azt a titkos világot jelöli, mely a hétköznapi emberek mindennapjai mögött húzódik meg. Azt a világot, melyet a kormányok, titkos szervezetek, szekták megpróbálnak az egyszerű ember elől rejtve tartani. Ebben a világban démonok, vámpírok, félistenek és különös lények élnek, melyek számos szörnyű eseményért felelősek. Sokáig egyensúly volt az ismert és e titkos világ között, mely azonban nem maradhatott fenn örökké. Ahogy a játék mottója is mondja: Sötét napok közelednek (Dark days are coming). A játékosok fogják azokat az embereket megszemélyesíteni, akiknek fel kell venniük a harcot a világot egyre jobban elözönlő lényekkel, illetve megfejteni a rejtélyeket, melyeket a Secret World kínál.

The Secret World: lehull a lepelA játék az Age of Conan első feléhez hasonlóan nagy hangsúlyt fog fektetni a program egyjátékos módjára. Ez annyit jelent, hogy rengeteg olyan küldetés lesz, melyet egyedül kell megoldania a játékosnak. Ragnar Tornquist szerint a Funcom kutatásai azt mutatják, hogy az MMO-játékosok nagy része a csapatos kalandozás mellett sok időt tölt el azzal, hogy egyedül játszik az adott MMO világában. Ez persze nem jelenti azt, hogy a szokásos többszereplős kalandozásnak búcsút kell inteni, hiszen ilyen küldetésekből is bőven akad majd a Secret Worldben. Az Age of Conan egyik nagy hibáját, mely azt volt, hogy magasabb szinten már nem volt elegendő érdekes tartalom a játékban, Tornquist elmondása szerint nem fogják még egyszer elkövetni. (Megjegyzem, az Age of Conant és a The Secret Worldöt a Funcomon belül két külön csapat készíti.)

A Secret World egyik legérdekesebb húzása, hogy egyáltalán nem lesznek sem kasztok, sem tapasztalati szintek a játékban. Utóbbi annyit tesz, hogy a programban az egyre jobb felszerelések megszerzése és a speciális képességek/képzettségek megtanulása és fejlesztése képezi majd a karakterfejlődés lényegét. Ragnar Tornquist szerint a legfontosabb a használt képességek kombinációja lesz, és nem azok erőssége. Így próbálják azt elérni, hogy a kezdő játékosok is könnyen tudjanak együtt játszani olyan emberekkel, akik már több tucatnyi órát öltek bele a játékba. Az elmondottak alapján nem lesz a játékban grindelés, tehát nem kell órákon át vaddisznókat ölnünk csak azért, hogy elég magas szintűek legyünk ahhoz, hogy a haverok tápos csapatával tudjunk együtt játszani.

The Secret World: lehull a lepelRátérve a kaszt nélküli játékmenetre: minden karakter átlagemberként kezdi a játékot, nem lesznek varázslók, harcosok, tolvajok stb. A játék előrehaladtával folyamatosan szerzünk új képességeket, ám ezekhez nem fog (legalábbis a jelenlegi információk alapján) semmilyen megkötés tartozni. Megtehetjük persze, hogy csak egy irányba specializálódunk, tehát rágyúrunk a fegyveres harcra és az erőre, hogy egy terminátorszerű katonát hozzunk létre. Ám az is lehetséges lesz, hogy egy géppisztollyal futkosó és voodoo-varázslatot használó karaktert alkotunk magunknak. A kinézet kialakításánál a mai MMO-knál már megszokott lehetőségeket fogjuk kapni: bármilyen ruhát, frizurát, arcformát, stílust kialakíthatunk magunknak. Ráadásul mivel a védelmünk elsősorban nem attól függ majd, hogy milyen vértezetet hordunk, nem kell talpig fémpáncélban járnunk a városok utcáit, ami valljuk meg, elég hülyén is nézne ki egy modern környezetben játszódó játékban. Megtehetjük, hogy egy csipetnyi topban, szexi szoknyában nézünk szembe a szörnyekkel (ez inkább a női karaktereknél ajánlott, ha nem akarjuk, hogy megkérdőjelezzék nemi identitásunkat).

The Secret World: lehull a lepelThe Secret World: lehull a lepelThe Secret World: lehull a lepel

A játékmenetben a harc mellett nagyon fontos szerepet fognak kapni a minijátékok, a játékosok által megoldandó fejtörők (melyekhez gyakran egy egész csapatra szükség lesz), a Secret World világának titkainak leleplezése, de az is előfordulhat, hogy szabotázsakciókat kell végrehajtanunk az ellenség területén. Örömteli hír, hogy Ragnar elmondása alapján jól kidolgozott történetnek lehetünk szereplői a játékban, mely valljuk meg, nem jellemző az MMO-játékok többségére. Kiderültek a játékban szereplő helyszínek is, melyek a következők lesznek: New York, London, Szöul, New England és egy egyiptomi helyszín. Ezek közül mindegyik elérhető lesz a játék elejétől fogva, de természetesen ha nem vagyunk elég felkészültek, akkor a nehezebb helyszíneken nem fogjuk sokáig húzni.

Számos olyan részlet van még a játékkal kapcsolatban, melyet homály fed, ilyen például a PvP (játékos játékos elleni harc) lehetősége, melyről sajnos még semmit sem mondott Ragnar Tornquist. A játék megjelenését illetően szintén a sötétben tapogatózunk, mindössze annyit tudunk, hogy a játék már játszható állapotban van, ám még rengeteg dolgot kell benn tesztelni. Ha ránk mosolyog a szerencse, az év második felében talán már kapunk videókat a játékmenetből is. Drukkoljunk a Funcomnak, mert ez a játék végre kiemelkedhet a minket az elmúlt években elárasztó tucat-MMOG-k tengeréből. Zárásként tekintsétek meg a játék fantasztikus debütáló trailerét és a Ragnar Tornquisttel készített interjúkat!



The Secret World - Debütáló trailer



Interjú Ragnar Tornquisttel #1



Interjú Ragnar Tornquisttel #2