Márpedig ott van, sőt igen fontos szerepet tölt be, de erről majd később. A WW2 Bunker Simulator egyelőre korai hozzáférésben járt nálam, úgyhogy a fejlesztőknek szerencsére még bőven van ideje faragni rajta a véglegesnek szánt egypontnulla kiadása előtt. 

Az alapsztori: van egy szép, szürke, németesen tökéletes bunker, amit nekünk, egy személyben kell elfoglalni, majd szépen rendberakni és magányos hadseregként visszaverni minden német ellentámadást. Ugye, milyen egyszerű kis feladat? Bajtársunkat rögtön a 10. másodpercben lövik agyon, mert szerinte tök jó ötlet a bunker bejárata előtt megállni és hívogatóan integetni nekünk. Hát, nem. Nem volt az, de legalább a hulláját kifosztva egy 0.45-ös Coltot zsákmányolunk, nyolc lőszerrel. Vagyis pardon, valójában egy Coldot, mert a játékban minden fegyvernév egy karakterrel el van írva. Nekem például a Luger helyetti Lugar különösen fájt. Mindenesetre azon is csodálkoznék, ha egy D-napon ledobott amcsi ejtőernyőst összesen ennyivel engedték volna a németek nyakába… No, mindegy is.

A bunkerba belépve jönnek a klasszikus elemek: keresgélsz, szeded össze a lőszert, a javítókészleteket, a fegyvereket, és ha valakit találsz, lelövöd. Na, ez utóbbi nem lesz egy nagy etwas, mert gyakorlatilag nem látnak és hallanak az ellen bősz katonái. A kedvenc ilyen jelenetem az volt, amikor egy tiszt a szobájában, a gramofon előtt, persze az ajtónak gondosan háttal állva táncolt, miközben percekig vártam, mozogtam, ugráltam, leejtettem ezt-azt, próbáltam zajt csapni, de semmi reakció nem érkezett. Komolyan. Végül persze simán fejbelőttem.

Mondjuk, ha látnak is, akkor is borzasztóan céloznak. Éppen ezért a harcolós részt – már amennyi a beharangozóban elérhető volt egyáltalán – én el is engedtem, és inkább a finomságokra koncentráltam. A szerintem marha hangulatos belső berendezésre, és a milliónyi elhelyezett apróságra, mint a tiszt kedvesének falra ragasztott fekete-fehér arcképe, a hanyagul ledobott karóra, a szépséges rádiószoba, a légtisztító berendezés helyisége, vagy épp a latrina vödre, aztán még ott volt a konyha is. Barátaim, ez a bunker kulcsfontosságú pontja, mindennek a közepe. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Főzni ugyanis bizony sokat kell. Főhősünk hamar éhes és szomjas lesz, sőt, ha nem kávézik, az elvonási tünetektől erősen leesik az energiaszintje. Nem viccelek. Éppen ezért kell szorgalmasan lapozgatni a már emlegetett szakácskönyvet, és a polcokon talált alapanyagokból (hagyma, konzervek, kolbász, alma és társaik) a recepteket követve főzőcskézni. Oké, hogy háború, de ha már új kéglink van, az legyen otthonos, nem? Komolyan vártam, hogy a következő feladat esetleg a szőnyeg csomózása vagy egy függönykarnis felfúrása lesz a géppuska lőréséhez…

Szóval, érdekes lesz ez a WW2 Bunker Simulator, na. A cikk leadása előtt éppen egy kézigránáttal berobbantott helyiséget takarítok, egyenként kihordva a betontörmeléket. Fél órája cipelem őket, hiszen időnként enni és kávézni/teázni is kell. Meglátjuk, végül mi sül ki ebből a végleges verzióra, de addig is megyek vissza a konyhába, ahol szerencsére legalább mosogatni nem kell.