A túlélőjátékok az indie ipar egyik örökzöld témájának számítanak, amikhez újra és újra visszatérnek a független fejlesztők. Épp emiatt számtalan alkotás jelent már meg a zsánerben, enyhén szólva is telítve a piacot, a Highrisers azonban stílusos pixelgrafikájával és érdekes alapötletével még így is ki tudott tűnni ebből a tömegből. Nagy kár, hogy a technikai problémái miatt a Solar Powered Games alkotása csak addig tűnik jó vételnek, amíg el nem kezdünk játszani vele.

highrisers-teszt-01.jpg

Irány a lépcsőház!

A Highrisers háttértörténete szerint a világot egy különös járvány tarolta le, ami örök álomba taszított mindenkit, akit csak sikerült megfertőznie. Az emberiség nagyja így rövid úton alvajáró mutáns rémséggé, avagy úgynevezett Álmodóvá vált, azon kevesek pedig, akik nem fertőződtek meg a kórral, a nagyvárosok toronyházaiba és felhőkarcolóiba húzódtak vissza az utcákat elöntő, véletlenül sem zombi horda elől.

A játék során mi is egy ilyen túlélőcsoportot irányíthatunk majd, a feladatunk pedig nem kevesebb lesz, mint a véletlenszerűen generált házakban található lomokat fegyverekké alakítani, hogy túléljük az Álmodók éjszakai támadását, végül pedig felpattanni egy helikopterre és lelépni a városból. Bár ez az alapfelállás még elég izgalmasnak mondható, sajnos hamar rá fogunk jönni, hogy a jó koncepció még nem minden.

Játékot is kérsz a bugod mellé?

A helyzet ugyanis az, hogy a Highrisers bizony egy kifejezetten frusztráló játék lett, és egyáltalán nem a jó értelemben. A fejlesztők nem igazán fogják a kezünket (a tutorial például a rajt után sokáig nem is volt elérhető egy bug miatt), amivel önmagában nem feltétlen lenne baj, csak épp a program emellé kíméletlen iramot is diktál, így nem árt lelkiekben felkészülni rá, hogy az első pár próbálkozásnál esélyünk se lesz megvédeni magunkat. Mindezen pedig az sem segít, hogy a pixeles grafika miatt a fontos vagy épp hasznos tárgyakat néha nagyon nehéz kiszúrni, mert egyszerűen beleolvadnak a háttérbe.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Persze ezek a megoldások leginkább csak bosszantóak, és egyáltalán nem végzetesen rosszak (sőt, igazából van is valami szépsége, amikor sokadik nekifutásra végre sikerül átvészelni az éjszakát), az azonban már jóval nagyobb gond, hogy a Highrisers egyszerűen kritikán aluli technikai állapotban rajtolt. Mi a teszt során számtalan buggal és összeomlással találkoztunk, de olyan is előfordult, hogy a játék nemes egyszerűséggel törölte a mentésünket, vagy csak a Steam teljes újratelepítése után volt hajlandó elindulni.

Szerencsére, azonban már a fejlesztők is rajta vannak az ügyön, és a július 15-ei megjelenés óta két javítást is leszállítottak a játékukhoz. Ugyan az összkép sajnos még mindig elég siralmasnak mondható, de az például, hogy a tutorial már elérhető, elég komoly előrelépésnek mondható, így reméljük, a Solar Powered Games csapata a közeljövőben az összeomlásokkal, kifagyásokkal és egyéb kellemetlenségekkel is kezd majd valamit.

Arany a sár alatt

Mindez azért nagyon sajnálatos, mert a technikai problémák alatt a Highrisers azért egyáltalán nem egy rossz játék. A véletlenszerűen generált épületek felderítése meglepően sokáig le tudja kötni az embert, az pedig, amikor végre sikerül túlélnünk az Álmodók első rohamát, ritka felemelő tud lenni. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy minden karakterünk egyedi képességfával érkezik, valamint, hogy a készíthető tárgyak is elég széles skálán mozognak, akkor látható, hogy a játékban ott van az a mélység és a potenciál, ami talán felszínre is fog törni 10-20 patch múlva. Addig azonban inkább azt tanácsolnánk, hogy kerüljétek a Highriserst, ugyanis jelenleg inkább érződik nagyon korai hozzáférésűnek, mintsem egy teljesen kiforrt játéknak.