Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtunk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

Tisztességes méretű botrány van születőben a Minecraft-közösség berkeiben, de nem azért mert valami rosszat mondtak volna a fejlesztők vagy mert a játékkal történt valami, hanem azért, mert átverés gyanúja forog fenn egy rendezvény kapcsán. A történet hetekkel ezelőtt vette kezdetét, amikor Lou Gasto cégével elkezdte szervezni idén nyárra a Mine-O-Rama 2014 Minecraft-találkozót, amit nem szabad összetéveszteni a hivatalos Minecraft összejövetellel, bár lényegében ugyanarról van szó, azzal a különbséggel, hogy ezt semmilyen formában nem támogatja a Mojang. A találkozó New Yorkban lett volna pont ezen a hétvégén, ám az utolsó utáni pillanatban a szervezők lefújták az egészet, vagyis pontosabban, az ő szavaikkal élve, elhalasztották a Mine-O-Rama 2014-et, amire fejenként 150 dollár volt a belépő a szállás és az utazás költségét nem is számolva.

Érthető módon sokan idegesek lettek és féltették a pénzüket, ami jelen pillanatban is úgy néz ki, hogy elúszott, annak ellenére, hogy a szervezők egy új időpontot és pénzvisszatérítést emlegetnek. Az érintettek azonban tényleg ne nagyon reménykedjenek, ugyanis kis nyomozás után kiderült, hogy a választott helyszín egy árva petákot sem kapott előleg vagy foglalás gyanánt, így mikor a Mine-O-Rama szervezői a késés bejelentésében azt mondták, hogy váratlan körülmények miatt alakult így a dolog, valószínűleg hazudtak. Egyébként nagyjából 600 ezer dollár jött össze, de 750 ezer kellett volna ahhoz, hogy a Mine-O-Rama 2014 valóság legyen.

mine-o-rama-2014.jpg

A Gearbox Software a héten jelentette be, hogy egy új játékot fejleszt Battleborn címen, ami az egyre népszerűbb MOBA- és az örökzöld FPS zsáner keveréke lesz. A csapat azt ígéri, hogy egy narratíva által vezényelt, kooperációra kihegyezett kampányban és rengeteg kompetitív multiplayer meccsben vehetünk majd részt, s mindennek egy erősen stilizált, sci-fi/fantasy univerzum ad otthont, a szereplőgárda pedig változatos hősök sokasága lesz.

A Randy Pitchford által hero-shooternek kategorizált Battleborn elvileg valamikor 2015-ben fog megjelenni PC-re, Xbox One-ra és PS4-re, bár a sajtóközlemény szerint akár 2016-ig is várhatunk a játékra, ugyanis ott a Take-Two 2016-as gazdasági évét emlegették. Amíg várunk, itt az első videó:

Október 7-én fog megjelenni a  Project Spark Xbox One-ra és Windows 8.1-et futtató PC-re. A 40 dollárunkért egy kezdőcsomagot kapunk jó sok effekttel, tárggyal és egyéb építőanyaggal, de ha bővíteni kívánjuk a készletüket, azért meg kell dolgozni -- ezt boosterek segítik majd, de várhatóan egy rakás DLC is lesz. Felmerül a kérdés: mi a helyzet az Xbox 360-as kiadással, hiszen arra is be van jelentve a játék? Nos, erről egyelőre semmit sem tudni, de a Microsoft azt mondta, erre is elkészül a játék.

A Call of Duty-sorozat egyebek mellett nagyon sok kritikát kapott a múltban azért is, mert a fegyverek hangja egészen egyszerűen gyenge volt -- na, ezen (is) szeretnének változtatni idén a Sledgehammer Games emberei, s erről beszélnek is egy keveset a legújabb fejlesztői videóban.

Bár nagyon szeretem a Tolkien által teremtett Gyűrűk Ura univerzumot, megvannak a könyvek a Hobbittól kezdve a Szilmarilokon és a Húrin gyermekein át a trilógiáig, valahogy nem igazán várom a Middle-earth: Shadow of Mordor című játékot. A történet a feltámasztott, emberből lidércről valahogy nem igazán tűnik nekem olyannak, amely a mitológiához megfelelően kapcsolódna, de lehet, hogy tévedek. Most megjelent egy fejlesztői videó, melyben a fejlesztés két résztvevője, Troy Baker (Talion) és Christian Cantamessa direktor beszél a történetről, két és fél percben.

A 2012-ben megrendezésre került Pillars of Eternity Kickstarter-gyűjtés a közösségi finanszírozás legsikeresebbje volt, hiszen közel négymillió dollárt gyűjtött össze az Obsidan Entertainment a játékra. A következő hónapban azok, akik legalább 110 dollárt adományoztak a fejlesztőknek, már kipróbálhatják a játékot, ugyanis számukra elindul a zárt béta. Közben az Obsidian bejelentette, hogy ne várjuk a Pillars of Eternity „Így készült” videóját DVD- vagy Blu-Ray kiadásban, mert a sokszorosításának már el kellett volna kezdődnie, hogy a játékkal együtt megjelenhessen. Ezt csak később, digitális letöltésként fogják a rajongók megkapni, az adományozók pedig a dokumentumfilm helyett más jutalomhoz jutnak. Hogy ez mi lesz, azt az Obsidian csak később fogja közölni.

Arról már Chris és Chocho is beszélt a Vágjunk bele! eheti részében, hogy az Elite: Dangerous bétájába bekerülni hihetetlenül drága mulatság. Az alfatesztelésért 200 dollárt kértek, a prémium bétáért 100 dollárt, melyet azok könnyen kifizettek, akik a másfélmillió dollárt összeadták a játékra a Kickstarteren. De mi a helyzet a többiekkel? David Braben, a Frontier Entertainment főnöke erről beszélt a héten egy fejlesztői konferencián: „Az alfatesztet úgy akartuk megcsinálni, hogy az valóban igazi alfa legyen, nem akartunk nagyszámú játékost látni benne. Talán nem kellett volna korlátozni ilyen magas árral, de ez tűnt a logikus és fair lépésnek. Azt szerettük volna elérni, hogy azok, akik nagyobb összeget adományoznak, valóban kézzelfogható jutalmakat kapjanak, amint véget ér az alfa.” A prémium béta hamarosan befejeződik, a résztvevők jutalma pedig az összes megjelenő kiegészítés lesz. A normál béta (50 dollárért) e hónap végén kezdődik, míg magát a játékot 35 dollárért lehet megvásárolni digitális letöltésként. „Így terveztük a dolgot. A cél az volt, hogy alacsonyan tartsuk a játékosszámot, ugyanakkor ezt egy nagyon kapitalista módon léptük meg. Ez a probléma, azonban ezt a lehető legkedvesebb módon mondom. Azt gondolhatod, ez akkor is sok. De most van jó néhány emberünk, akik valóban törődnek a játékkal. Ez pedig sokat segít.”

A kisebb csapatok körében nagyon kedvelt Unity grafikusmotor ötös verziószámú változata több mint ezen ponton javult, jelentősen kibővítve azt, hogy milyen látványvilág érhető el a motor segítségével. Itt egy videó arról, hogy minden változott a Unity 5-ben:

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2