A Diablo első két része meghatározó élménye volt játékos múltamnak, így nem is volt kérdéses, hogy nagy figyelemmel olvastam a harmadik epizódról csepegtetett minden információmorzsát.
Bár ismert dolog volt, hogy a nyílt bétát a szerverek terhelhetőségének a tesztelésére hirdették, nem volt kérdéses, hogy a kétségek ellenére - hogy egyáltalán sikerül-e majd belépni a szerverekre -, mindenképp meg fogom próbálni a játék kipróbálását. A telepítéssel ugyan akadtak problémáim a gyakran megszakadó netkapcsolat miatt, de cirka 7-8 próbálkozás és három nulláról való újraindítás után csak sikerült a telepítés. Ezt követően már nem is csodálkoztam, hogy a startot követően nem tudtam belépni a szerverre, de ugye azt hallani, sokszor most sem más a helyzet (pedig már nem bétázásról van szó).
Szóval a lényeg, hogy végül azért csak sikerült Witch Doctorral végignyomni a bétát.


Pozitívumok:

Grafika - Sokaktól hallom, hogy ez nem 2012-es szint, ebben lehet is igazság, de bennem még mindig élénkem él a második rész grafikája és számomra ez is gyönyörű. Minden tekintetben.

Fizika - Bár játékmechanikailag túl sokat nem adott hozzá (a bétán belül), mégis nagyban emeli a hangulatot. Az első igazi meglepetés pl akkor ért, mikor egy lényt lecsapva az szépen bukdácsolt lefelé a lépcsőn.

Hangulat - Ez az amit sehogy nem tudnék elvitatni tőle. Viszont valami mégis hibádzik, ugyanis nem ragadott annyira magával így sem, mint a korábbiak.


Negatívumok:

Linearitás - Nem tudom, a későbbiekben milyen a helyzet, de az Act I játszható részeiben olyan volt, mintha egy (néhol szűkebb, máshol tágabb) csőben közlekedtem volna. Azért illett volna valami minimális szabadságot belevinni itt a programba.

Újrahasznosítás - Több hangeffektus visszaköszönt a további epizód(ok)ból, valamint ellenfelek terén is akadtak régi-új ismerősök (Leoric, Butcher, és szerintem több is van még). Igaz, ennek megvan az az előnye is, hogy azt az érzést erősíti, hogy a Diablo újabb fejezetével játszik az ember.

Többé már nem rpg - Az első két részben még voltak rpg-elemek (bár tudom, hogy műfajilag hack 'n' slashnek vannak aposztrofálva), ez viszont már tisztán csak akciójáték. Nem tudom, a végleges verzióból kiirtották-e, hogy pl minden szintlépésnél megjelenik bal oldalt egy üzenet, hogy melyik stat éppen hány ponttal emelkedik. Abszolút irreleváns információ, úgysincs rá semmi kihatásunk. A talentfa szintén súlyos mellényúlás számomra. Itt is csak úgy maguktól történnek a dolgok, semmi kihatásunk az eseményekre. Valószínűleg a karakterek uniformitását ellensúlyozandó hozták be a zászlók használatát is, hogy legalább ennyivel egyedibbé tegyék a játékosok karaktereit. És ezzel, hogy gyakorlatilag lehetetlen elrontani a karaktereket, el is vették a játék súlyát. Sem statpontokat, sem skillpontokat nem oszathatunk rossz helyre. Sokanak ez nem gond, de számomra pont az a szabadságot vették ki ezzel, ami bármilyen mélységű rpg-ben benne kellene, hogy legyen.

Witch Doctor fegyverhasználat - Ez valószínűleg csak nála jelentkezik, de szerintem nagyon idióta megoldás, hogy pl egy késsel a kezében sebez x-et a köpőcsövével, de ha egy baltát vesz a kezébe, akkor már x+2-t.


A nagy problémám az volt, hogy miután "végeztem" a Witch Doctorral, nem éreztem, hogy másik karakterrel is neki kéne állnom, és ez kifejezetten rossz jel. Pedig még lett volna rá időm. Az első benyomás alapján úgy döntöttem, hogy ez a játék nekem nem ér meg 15k forintot (tudom, hogy 13k alatt is be lehet szerezni, de számomra annyit sem ér meg).
Ugyanakkor azt is érzem, hogy ha mégis valamiért úgy döntöttem volna (vagy úgy döntenék a jövőben), hogy megveszem, most vígan játszanék vele, és valószínűleg nem érezném kidobott pénznek ezt az összeget.