A tegnapi időmérő után Massa picit dühös volt, mert az utolsó gyors körén hibázott, így odalett a pole, amit a lengyelek büszkesége kaparintott meg. Kimi az egész hétvégén próbálta lekűzdeni a pálya átkát, de sehogy sem sikerült beállítani az autót, így „csak” a 4.hely maradt neki és a jól bevált teletankolom a kocsit taktikát se merték megkockáztatni, így nehéz futamnak nézett elébe. A brit fenegyerek Hamilton a szabadedzésen még összetörte az autóját, de a szerelők hajnalig tartó munkája úgy tűnt, hogy meghozta gyümölcsét és a 3.helyre sikerült kvalifikálni. Jöhetett a futam és mindenki izgult, hogy Massa beragad e Kubica mögé, vagy simán otthagyja és rajt cél győzelmet arat. Nos a rajtja sima volt, ahogy Kimié is, de Kubica és Hamilton csúnyán elaludt, főleg a brit. Bár Kubica még kapcsolt időben, így egy darabig a derék finnt fel tudta tartani, de Hamilton beragadt és bekerült a susnyásba, ahol a régi csapattársát találta meg. Szegény Alonsó nem is tudta hírtelen, hogy a brit mit keres ott, ahol a madár se jár, de ha már így alakult, akkor jól megmutatja Hamiltonnak, hogy innen nem megy sehova. A brit nem is ment, inkább repülni akart, de nem jött össze neki és csúnyán leamortizálta az első vezető szárnyát. Jött a kötelező szerviz, de a brit futama itt véget is ért.

Elől a helyzet változatlan volt. Massa ellépett és Kimi ment utána, miután leelőzte a lengyelt. Ez az gondoltam magamban. Majd megint rátapad a brazilra, mint az előző futamon és jól leelőzi a boxkiállások után. Nos nem így történt, mert a finn hamarabb állt ki, így gyakorlatilag keresztet vethettem a kedvencem győzelmére. Kár érte, pedig egy első hellyel eléggé elléphetett volna a vb pontversenyben, de utólag kiderült, hogy nem rossz a második hely sem. Ahhoz képest, hogy ez a pálya a mumusa.

Tehát azt lehet mondani, hogy az első boxkiállásoknál eldőlt az első két hely sorsa, de ez nem jelentette azt, hogy a többi helyért nincs ádáz küzdelem. Volt itt harc a 19, 20.helyért Coulthard és Button között és a skót szépen megoldotta a problémát.. Egyszerűen lezárt Button előtt, akinek már csak egy menekülő út maradt és az Coulthard kocsija volt. Közben Hamilton erőlködött és próbált csodát tenni, de csak az integetésig jutott. Azt hitte, hogy vezet a versenyben és lekörözi a hátsókat, de a valóság sajnos más volt. Így csodálkozott, hogy senki se húzódott félre előtte. Ejnye, hát szabad ilyet csinálni? Egyszer viszont én rágtam be a kis britre, mert Kimi épp kisérletett tett ara, hogy felzárkózzon a brazil mögé, de Hamilton csak nem akarta elengedni. Talán akkor is integetett?

Telt múlt az idő, de semmi nem történt, legalábbis a pontszerző helyeken nem. Semmi Safety Car, semmi kicsúszás (hál istennek). Már kezdtek elaludni Massáék, amikor a BMW elkezdett gyorsulni és látótávolságban üdvözölték a Ferrarisokat. Kiminek persze szóltak, hogy még egy picit nyomja, mint a szülésnél. Ő nyomta és a vége kettős Ferrari siker lett. Mindenki boldog, csak a McLaren-nél vakarták a fejüket, hogy ez így nem mehet tovább. Már a BMW is beelőzte őket. Mi lesz itt még kérem szépen. Egy azért biztos, Kimi vezet és engem ez örömmel tölt el. Kellemesen pihenhet a hosszú szünetben. Majd elfelejtettem, hogy volt citromdíjas is. A japán Nakajima, aki mindig ügyesen akadályozta az őt lekörözni igyekvő pilótát. Valamit elnézett, de nagyobb probléma nem volt belőle.
A futam hivatalos végeredménye
A futam után
A pilóták pontversenye
A csapatok pontversenye