Először is tudni kell azt, hogy a F1-re mindig szoktam fogadni. Nem bonyolítom túl a dolgot, így csak a győztest teszem meg. Kicsi a szorzó, de így is összekapartam már sok pénzt.

Azzal nem is húznám az időt, hogy tavaly mi volt. Még mostanság se tisztázódott a kép, sőt. A McLarent ugye kizárták tavaly a csapatversenyből, így a mostani idényben a boxutcában ők lettek volna az utolsók, de csak lettek volna. Miért? Ezért tessék nyaggatni Ecclestone urat. Ebből is látszik, hogy felesleges lenne a tavalyi hóval foglalkozni, mert egyrészt elolvadt, másrészt igazságot nem tudunk tenni. A lényeg az, hogy a pályán Kimi nyert és kész.

Idén azonban más lesz a helyzet, legalábbis én ezt remélem. Egy dolog tisztán látszik, most is a Ferrarinak sikerült a legjobban a tesztelés és az aktuális világbajnok igényeinek megfelelő autóval rukkoltak elő, aminek a finn örül is. Az olaszokat csak 1-1 kör erejéig tudta a brit fenegyerek Hamilton megszorítani, így arra lehet következtetni, hogy 1 körön és az időmérőn a McLaren lehet a jobb, de a versenyen már a Ferrarik a megbízhatóbbak. Jogos lehet az a megállíptás, hogy ez hülyeség, mert technikai sportról lévén szó, a probléma bárkinek keresztbe tehet, de valamiből ki kell indulni és a tesztek alapján a Ferrarinak csak a McLaren volt az ellenfele.

Mégis miért lehet egyértelmű favorit a sokak által jégembernek becézett finn? Talán azért, mert tehetséges, gyors és igazi sportember. Amikor bizonyítani kell és versenyezni, ő akkor van ott a toppon és nem olyankor, amikor a hányásban kell fetrengeni, esetleg két modell közt pózolni. Elég neki a felesége is, aki szintén modell, de ezt csak mellékesen jegyzem meg.

2001-ben, amikor beült a Sauber volánja mögé, csak ideiglenes licencet kapott, amit egy 6.hellyel hálált meg. Bizonyítva ezzel azt, hogy megérett a Forma 1-re. Sokan mondták róla azt, hogy a McLaren-nél is megvolt minden és mégis "csak" második lett. Nos azok biztos csodálkoznak azon, hogy Kimi távozása után a McLaren-es főmérnök elismerte, hogy a sok motorhiba miatt volt minden. De hozzátette, hogy a kocsi nem bírta a finn iramát. Jó kifogás, csak csendben jegyzem meg, hogy el lehet autókázni kímélve a technikát az utolsó helyeken, de azért nem adnak semmit, legalábbis tudtommal. Kockáztatni kell és aki meghúzza, az a nyerő lehet. Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint az, hogy számtalan futamon övé volt a versenyben futott leggyorsabb kör.

Én mindenképpen Kimi-nek szorítok, mint mindig és majd meglátjuk, hogy mit ér a teszteken felmutatott jó eredmény. Várom szeretettel a futamokat, csak kéne ide is villanyfényes verseny, mint a Moto GP-ben.

Egy kép egy Kimis buliról: